Gasteiz

EH Bilduk dagoeneko eraikita dauden kultur azpiegituren aprobetxamenduan oinarritutako bide-orria aurkeztu du

Iradier Arena eraberritzearen aldeko apustua egin du EH Bilduk, horri jarduera itzuliz eta bere eraberritzea aprobetxatuz Printzipal Antzokiko programazioa ere har dezan honetan eraberritze lanak egiten diren bitartean

| 2019-11-20 12:10:00

Euskal Herria Bilduk dagoeneko eraikita dauden kultur azpiegiturak birgaitzeko plan bat aurkeztu du, azpiegitura horien aprobetxamendua lehenetsiz gobernuak eraikitzen jarraitzeko duen irrikaren aurrean. EH Bilduko bozeramailea den Miren Larrionek ezinbestekotzat jotzen du Iradier Arena birgaitzea, orain "erabilera gabea" bihurtu den espazioa, eraiki aurretik aurreikusiten zen "erabilera anitzeko" espazioa izan dadin berriro ere; eta, bide batez, Printzipal Antzokia birgaitze lanetan dagoenean, honek hartu beharreko emanaldiak Iradier Arenak har ditzan.

Dagoeneko eraikita dauden espazioak lehenetsi behar direla defendatu du Gasteizko Udaleko EH Bilduren bozeramaileak. "Ezin dugu kultur azpiegiturak eraikitzen jarraitu jada eraikita daudenak hiltzen uzten ditugun bitartean. Eraberritu dezagun Iradier Arena, bizitzaz eta ekintzaz bete, eta Printzipal Antzokiaren programazioa hartzeko ere prestatu dezagun hau eraberritze lanetan dagoenean. Ondoren, bi espazio eszenikoak ditugunean, Auditorio bat eraikitzea beharrezkoa den ala ez baloratuko dugu", adierazi du Larrionek.

Hain zuzen ere, Auditoriumaren proiektuak zalantza ugari sortu ditu, ez bakarrik proiektuaren premia zalantzagarriagatik, baita trenbideen ondoko lursail batean planteatzen den kokapenagatik ere. Horrez gain, balizko irregulartasun batengatik zalantzak sortzen dituen esleipena ere kezkagarria da, eta, ezin da ukatu, kutxa eszenikorik gabe planteatzeak sortzen duen zalantza bera ere. Felix Gonzalez EH Bilduko zinegotziak ezbaian jarri du proiektuaren prozedura bera: "Gobernuak planteatzen duen prozeduraren arabera Printzipal Antzokiaren erreforma eta Audiotoriumaren eraikuntzak bat etorriko lirateke. Ez dute argitu zein espaziok edo antzokik hartuko duen programazio hori. Hori dela eta, EH Bilduk ibilbide-orri bat proposatu du, beti espazio eszeniko egoki bat bermatuko duena eta dagoeneko eraikita dauden azpiegituren aprobetxamenduan oinarrituko dena".

Horrela, Miren Larrion EH Bilduko Gasteizko bozeramaileak ateak zabalik utzi ditu Printzipal Antzokia eraberritzeko hiru aukera posibleak berriro aztertzeko, oraingoan Iradier Arenako erreforma kontuan hartuta. "Iradier Arenarentzat aukera berri bat ireki da,"erabilera gabea" izatetik kultur emanaldiak hartzera igaroko litzatekeena, eta horretarako ere kutxa eszeniko bat izatea planteatuz. Horrela, etorkizunean kultur programazioa Iradier Arena eta Printzipal Antzokiaren artean bana liteke", zehaztu du Miren Larrionek.

EH Bilduk udal osoko bilkuraren adierazpen argia nahi du, hiriaren hegoaldean eraikuntza gehiago ahalbidetzearen kontra

Larragorri Parkea martxan jartzea eta eraztun berdea zabaltzea ahalik eta gehien bizkortzeko eskatuko dio alderdiak udal gobernuari

| 2019-10-31 12:47:00

EH Bilduk mozio bat aurkeztuko du azaroko udalbatzan, Olarizu eta Armentia artean etxebizitzak eraikitzeko aukera aztertzeko. Alderdiaren iritziz, errotik moztu behar da lurzoru horren etorkizunari buruzko edozein espekulazio, gaur egun urbanizaezina dena, baina hiriko sustatzaile talde bat atzetik duena.

Udal gobernuak gutxi barru Hiri Antolamendurako Plan Orokorraren berrikuspenaren aurrerapen dokumentua argitaratzea aurreikusten du. 'HAPOren berrikuspena ireki bezain pronto, eragile espekulatzaileen lehen proposamenak agertu dira, berdeguneak edo nekazal erabilerakoak urbanizagarri izatera pasatzea helburu dutenak ', ohartarazi du Felix Gonzalez udal taldeko zinegotziak.

2003ko plangintzan 60.000 etxebizitza egiteko lurzorua egokitu zen. Horietatik 30.279 eraiki gabe daude gaur egun. Gainera, gutxi gorabehera, 10.000 etxebizitza hutsik daude. "Hamarkadetan beharko ditugunak baino etxebizitza gehiago dira, argi eta garbi", azaldu du Gonzalezek. Espekulazioaren eta higiezinen eroaldi hark ondorioak ditu gaur egun: Salburua eta Zabalganako eremuetan oso dentsitate txikia duen hiria. "Batzuek badirudi ez dutela ezer ikasi, eta eredu hura errepikatu nahi dute irabazi pribatuen bila", salatzen du zinegotziak.

Ildo horretan, EH Bilduk proposatuko du udal osoko bilkurak lurzoru berde edo nekazaritza lurzoru gehiago ez kontsumitzearen aldeko apustua berrestea, bereziki Gasteizko hegoaldeari dagokionez, eta, horrela, eraikitzaileen asmoei atea itxiz.

Eraiki nahi den gunea bereziki kritikoa da ingurumenaren ikuspuntutik. Larragorriko parkea Lasarteko legar-hobietan proiektatuta dago, hegoaldeko ibaien uholdeak saihesteko irtenbide naturala delako, eta Armentia eta Olarizu arteko eraztun berdeari jarraipena emateko balioko duelako. Hori dela eta, mozioaren bitartez Larragorri Parkearen proiektuaren epeak ahalik eta gehien bizkortzeko eskatu nahi dio EH Bilduk udal gobernuari.

Miren Larrion alderdiko bozeramaileak gogorarazi du koalizioak hirigintzan egin duen apustu estrategikoa lehendik eraikitakoa aprobetxatzea dela, eta HAPOren berrikuspenarekin gaur egun plangintzak jasotzen dituen urbanizatu gabeko hainbat sektore desklasifikatzeari ekin behar zaiola, hala nola, S-14 Olaranen eta S-17 San Prudentzio Hegoaldean, besteak beste.

Larrionek defendatu duenez, "Hazkunde eta hedapen mugagabearen ilusioa alde batera utzi behar da, hirigunearen aktibazioan, hutsik dagoen lurzoruaren birprogramazioan, etxebizitza-parke eskasaren berreskurapenean eta erabileren integrazioan eta hibridazioan oinarritutako eraldaketa- eta birziklatze-hirigintza bati lehentasuna emateko". Udal bozeramailearen ustez, hiriaren hedapena egungo mugetatik haratago geldiarazteak "jasangarritasunaren aldeko belaunaldien arteko elkartasun konpromiso baten parte" izan behar du.

ALBISTEAK

EH Bilduk ADIFi Aldaialde HLHI eraikitzeko baimenaren eskaria berriro egiteko eskatuko dio Udalbatzari

2020-02-18 10:55:00

Lehen ariketa gisa, ADIFi eskaria egitea aztertzen ari da EH Bildu, eta bide horrek aurrera egiten ez badu, Aldaialde HLHI eraikitzea eragozten duen lurperatzearen egungo Informazio Azterlana baztertzeko eskatuko du EH Bilduk Madrilgo Diputatuen Kongresuan

EH Bilduk Fernandez de Landaren agerraldia eskatu du Zaldibarko zabortegiko hondakinak Gardelegin biltzeko egin duen eskaintzaren inguruan

2020-02-13 20:14:00

Amancay Villalba, EH Bilduko zinegotzia: “Gasteizek ez ditu ordainduko Zaldibarko zabortegiaren kudeaketa txarraren ondorioak. Ez dugu Gardelegi eskainiko gure lurzoruak kutsatzen dituzten eta osasun publikorako kaltegarriak izan daitezkeen hondakinak hartzeko”

EH Bilduk murrizketa gehiago salatu ditu Gizarte Politiketan

2020-02-12 17:42:00

Ogasuneko eta Giza Baliabideetako zinegotziaren instrukzio berri batek jarduteko irizpide berriak ezartzen ditu hutsik dauden plazak betetzeko, eta, horietan, ordezkapenak egiteko epeak 48 ordutik 11 egun naturalera luzatzen dira

Baldintzapeko lizentziak Aldaialde HLHIren eraikuntza ez duela ahalbidetzen salatu du EH Bilduk

2020-02-10 12:50:00

Lurralde eta Klima Ekintzaren Sailetik datorren espediente batek agerian uzten du Aldaialde HLHIko obrak ezingo direla gauzatu lurperatzeari buruzko informazio-ikerlana baztertu arte.