Araba

Bastidak akordio guztiak adostasunez hartuko dituen gobernu koalizioa izango du

Parekotasunezko Tokiko Gobernu Batzordea eratuko da

| 2019-06-19 10:59:00

Bastidak akordio guztiak adostasunez hartuko dituen gobernu koalizioa izango du  datozen lau urteotan. Horretarako, hainbat mekanismo antolatu dira beti ere bi alderdien programak kontuan hartuz.  Horren berri eman dio EH Bilduk bere kidegoari astelehenean egin zen batzar irekian. Bertan, sinatutako akordioaren xehetasunak azaldu ziren.

Akordio horren arabera, “bost zinegotziz eratutako gobernu talde baten oinarrituta, EAJko hiru zinegotzi eta EH Bilduko bi, lan talde indartsua eta bateratua eratuko da, Bastida eta Buradon Gatzagaren alde elkarrekin lan egin eta ahaleginak egingo dituena”. Gobernu talde horren “helburu bakarra eta argia” elkarrekin lan egitea proiektu bateratu bat bi alderdien artean aurrera ateratzea. Horretarako, agintaritzaren hasieran elkarren artean kudeaketa plana sortuko da alderdi bakoitzaren proposamen zehatzak txertatuz. Plangintza honek talde berriaren proposamenei epeak ezartzea eta aurrekontuak aurreikustea baimenduko du.

Era berean,  parekotasunezko Tokiko Gobernu Batzordea eratuko da alkatea, EH Bilduren bi zinegotzi eta EAJ-ren zinegotzi batek osatua, udal gobernu akordioa eta udal jardueraren egunerokotasuna kudeatzeko. Konkretuki turismoaren dinamizazioa, merkataritza, memoria historikoaren berreskurapena eta azpiegitura eta egitasmo handien kudeaketa.

Azkenik, EH Bilduren zinegotzi bat Lehen Alkateorde izendatuko da eta kultura, kirola, jaiak, euskara… biltzen dituen arloa alderdi bien zinegotzi banak elkarren artean eramango dute.

EH Bilduk Arabako hamaika udalerri gobernatuko ditu

Horietako bederatzietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu

| 2019-06-15 13:13:00

Arabako 53 udalerrietako osaketa egin ostean, EH Bilduk hurrengo legealdian hamaika udalerri gobernatuko ditu guztira, aurreko legealdian baino bi gehiago. Horietako bederatzi udalerrietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu. Horrela izango da Aiaraldeko Artziniegan, Lautadako Asparrrenan, Barrundian, Donemiliagan eta Zalduondon eta Gorbeialdeko Aramaion, Legution, Urkabustaizen eta Zuian. Argantzungo kasuan, EH Bilduk zazpi zinegotzitik hiru izango ditu eta beste horren beste Samaniegon.

EH Bilduk lehen aldiz izango ditu Artziniega, Samaniego eta Argantzungo alkatetzak eta, era berean, Urkabustaiz berreskuratu du bertan 2011-2015eko legealdian gobernatu ostean. Aurreko legealdiarekin konparatuta, EH Bilduk ez du errepikatuko Laudion eta Zigoitian. Udalerri horietaz gain, EH Bilduk akordioak lortu ditu EAJrekin Bastidan eta Guardian. Arabar Errioxako bi herri horietan, PP kanporatzeaz gain, egonkortasun eta gobernagarritasuna bermatzeko gobernu akordioak egin dira.

Guztira, EH Bilduk 121 zinegotzi izango ditu 37 udalerrietan, duela lau urteko hauteskundeen ostean lortutako baino 20 gehiago.

ALBISTEAK

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00