Araba

Gaubeako osoko bilkurak "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak eskatu ditu aho batez

EH Bilduren proposamena babestu dute eskatuz Eusko Jaurlaritzari ozono troposferikoa OMEk ezarritako mugen azpitik uzteko neurriak eta egoeraren inguruko azterketa zehatza egiteko

| 2020-02-05 12:38:00

Gaubeako osoko bilkurak aho batez eskatu du Gaubean "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak hartzeko. Hala egin du EH Bilduk azken osoko bilkuran aurkeztu zuen mozio baten bidez; mozio horretan, besteak beste, eskatzen da ozono troposferikoa Osasunerako Mundu Erakundeak markatzen dituen mugen azpitik uztea eta neurriei buruzko azterketa zehatza egitea.

2009an Valderejoko parke naturalean neurgailu bat instalatu zenetik, urtez urte ezarritako mugak gainditu dira, hau da, urtean 25 egunez metro kubiko bakoitzeko ehun mikrogramo baino gehiago. Baina 2019a egoera larriagotu zen eta 135 aldiz gainditu ziren muga horiek. Eusko Jaurlaritzak 2016an egindako txosten baten arabera, "ozono txar" horren ekarpenik handienak Ebroko haranetik eta Arabako Lautadatik iristen dira, balio altuenak udako hilabeteetan ikusten dira eta eguzki-erradiazioekin gora egiten du.

Gaubeako haranean mila pertsona baino gehiago bizi dira, eta, horregatik, neurketen azterketa "zehatza eta eguneratua" eta prebentzio-jardueren programa bat eskatzen dira. Izan ere, oso tasa altuak dituzten egun zehatzetan, biztanleria nabariari abisatu beharko litzaioke arnas mailan eta maila kardiobaskularrean eragiten duen ozono horretatik babes daitezen.

Hori dela eta, emisioen egoerari eta hartu beharreko prebentzio neurriei buruz herritarrei eta administrazio batzarrei informazio sistema iraunkorra zabaltzeko ere eskatu du udalbatzak.

Arabar Errioxa ardoak bereiztea eta eredu tradizionala defendatzea bilatzen duten ekimenak "errespetatzea eta babestea" eskatu du EH Bildu-k

Eva Lopez de Arroyabe: "Arabar Errioxako ardogintza egoera anitza da, eta horren aurrean erabaki edo aukera guztiak errespetatu eta babestu behar dira"

| 2020-02-04 10:17:00

EH Bildu-k mozio bat aurkeztu du Batzar Nagusiei eskatzeko errespeta eta babes ditzatela Arabako Errioxako ardoak bereiztea eta familia-upategiek mantentzen duten eredu tradizionala defendatzea bultzatzen duten ekimenak. Horietako ekimen bat da, besteak beste, Arabako Mahastiak deitura berria abian jartzea. Kike Fernandez de Pinedok eta Eva Lopez de Arroyabek defendatu dutenez, azken izendapen horrek "Arabar Errioxako sektore garrantzitsu baten eskaera historikoari erantzuten dio".

Mozio horrek, halaber, Batzar Nagusiek Eusko Jaurlaritzari eta Aldundiari izendapen berri hori martxan jartzeko behar diren bitarteko juridiko eta teknikoak bermatzeko eskatuko du.

"Errealitate horrek azken bi hamarkadetako tantakatze etengabea konfirmatzen du: 1996an 612 uzta-biltzaile zeuden eta gaur egun 148. Gaia kezkagarria da, ezin da atzeratu eta alternatibak behar ditugu lehenbailehen ", salatu du Lopez de Arroyabe batzarkide eta legebiltzarkideak.

Ildo horretan, EH Bildu-k "duintasunez lan egiteko eta desagertzen diren upeltegien tanta-jarioa geldiarazteko" alternatiben beharra azpimarratu du. Fernandez de Pinedok gogorarazi du 2019an bakarrik desagertu zirela 20 upategi familiar Arabar Errioxan, eta 2018an, berriz, 17 izan zirela. Gainera, deitoratu egin du upategi txikiek eta familiakoek beren estrategia eta eredua garatzeko tresnarik ez izatea, Errioxa taldeko enpresa handi eta merkaturatzaileak nagusi diren Errioxako Kontseilu Arautzailetik ezer gutxi espero duen kolektiboa.

"Badakigu Arabar Errioxako ardogintzako egoera askotarikoa dela, eta, horren aurrean, sektoreak hartzen dituen erabaki guztiak errespetatu eta babestu behar dira, bai izen berri horrekin bat egitea erabakitzen dutenei, bai egiten ez dutenei", amaitu du Lopez de Arroyabek.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00