Araba

EH Bilduk "arduragabekeriatzat" jo du Foru Gobernuak lanean jarraitzeari uko egin eta Gizarte Zerbitzuen Legearen aplikazioan beste luzapen bat proposatu izana

Urtebete lanean eman ondoren, EUDELen 20.000 biztanletik beherako udalerrietan udal eskumeneko gizarte-zerbitzuak kudeatzeko formulen inguruan adostasuna dagoela ziurtatu du.

| 2020-04-16 12:13:00

EH Bilduk "erabat arduragabetzat" jo du EAJren Foru Gobernuak EUDELekin negoziazioak geldiaraztea eta Gizarte Zerbitzuen Legearen aplikazioa beste behin luzatzea proposatu izana. Hori da Emilio Sola Gizarte Zerbitzuetako Foru Diputatuak EUDELeko Lurralde Batzordeari igorri dion proposamena. Gaur goizena bildu da lurraldeko batzordea. Luzapen berri horrek udal eskumeneko gizarte-zerbitzuei eragiten die (etxebizitza komunitarioak eta, Eguneko Arretarako Landa-Zentroak-CRADak-) 20.000 biztanletik beherako udalerrietan. Aipatutako luzapenak sei hilabeteko iraupena izango du, abendura arte, eta lehen aldiz Eudelek lan egutegi bat egitea adostu du, Foru Gobernuarekin akordioaren nondik norakoak negoziatzeko

Zerbitzu Sozialen Zorroaren Dekretua onartu eta lau urtera, 2020ko ekainean amaitzen da oinarrizko zerbitzu horiek kudeatzeko formula bat adosteko epea. Txelo Auzmendi Asparrengo alkateak gogorarazi duenez, "EUDELen baitan, urtebeteko lanaren ondoren, dagoeneko adostu dugu kudeaketa formula bat; orain, Arabako Foru Aldundiak hura berrestea eta finantzaketa formulak adostea baino ez da falta".

Kudeaketa mankomunatua da, Euskadiko Toki Erakundeei buruzko Legean (ETEL) jasota dagoen eredu berria, baina oraindik ez da garatu. "Tokiko Lankidetza Sarea" toki-erakundearen izaera du, eta kudeaketa-formula mankomunatu bat da, bere kideen artean inplikatutako edozein erakunde sar dezakeena.

Hori dela eta, beste luzapen batera jotzea, epea agortzen saiatu gabe, Foru Gobernuaren "ezintasuna" eta "arduragabekeria" agerian uzten dituela uste du EH Bilduk. Hori gutxi balitz, Arabako Foru Aldundiak COVID 19ren ondoriozko osasun-larrialdiko egoera aitzakia gisa erabiltzen du luzapen berri hori proposatzeko, hain zuzen ere, pandemiak gizarte-zerbitzuak emateko gabeziak erakutsi dituenean. "Azken asteotan ikusi dugu gizarte zerbitzuak gainezka daudela, haien kudeaketa kaotikoa izan dela, eta behar oinarrizkoenei erantzuteko material eta langile falta nabarmena dagoela. Krisi horrek erakutsi du, halaber, hurbiltasunetik, udalak gai izan garela beharrizan sozial horiei bizkortasun handiagoz erantzuteko ", gaineratu du Auzmendik.

EH Bildu-k salatu du Batzar Nagusiek prentsa aretoko lanak egiteko bakarrik irekiko dituztela ateak

Kike Fdz de Pinedo: “Foru Gobernuak Arabako Batzar Nagusien jarduerari berriro ekiteko inolako borondaterik ez duen eta bilera telematikoak baldintza egokietan egiteko gaitasunik ere ez duen bitartean, Batzar Nagusiak soilik inolako presarik ez duten obra batzuk egiteko irekitzen diren ikusten dugu”

| 2020-04-15 19:22:00

EH Bildu-k salatu duenez, Arabako Batzar Nagusietako Mahaiak, EAJ, PSE eta PPren aldeko botoekin, Batzar Nagusiek ateak berriro irekiko dituztela erabaki du. Hala ere, ez dute egingo ohiko jarduerari berriro ekiteko edo Batzar Nagusietan eztabaidarako eta kontrolerako mekanismoak jartzeko, EH Bildu-k azken asteotan eskatu duen bezala. Prentsa aretoan egiten ari diren obren ardura duen enpresak bere lanari berrekin diezaion irkeik ditu ateak.

“Foru Gobernuak Arabako Batzar Nagusien jarduerari berriro ekiteko inolako borondaterik ez duen eta bilera telematikoak baldintza egokietan egiteko gaitasunik ere ez duen bitartean, Batzar Nagusiak soilik inolako presarik ez duten obra batzuk egiteko irekitzen diren ikusten dugu”, adierazi du Kike Fernandez de Pinedo eh bilduko bozeramaileak.

Azkenik, EH Bildu-k krisia hasi zenetik defendatzen ari den ideia nagusia azpimarratu nahi izan du: hainbat eragilerekin eta alderdi guztien parte-hartzearekin krisi-mahai bat martxan jartzea, EAJ-k eta PSE-k proposamena behin eta berriz baztertu duten arren.

"Pandemiaren kudeaketan partekatzeko eta laguntzeko Krisi Mahai bat sortzea proposatu genien, eta uko egin zioten; astero Batzorde Iraunkorra gaitzea proposatu diegu, Ramiro Gonzalezen gobernuari galdetu eta ekarpen zuzenak egin ahal izateko, eta uko egin diote epeak eta funtzionamenduak zehazteari. Eta orain, Batzar Nagusiak irekiko dituzte obra batzuetarako", gaitzetsi du Fernandez de Pinedok.

ALBISTEAK

EH Bilduk osasun publikoa lehenestea eskatu du

2020-07-07 11:10:00

Mikel Otero: "Igande honetan, EH Bilduren bozkaz bete behar dira hautesontziak, Voxi esateko frankismoak ez duela lekurik herrialde honetan. Duintasun demokratikoa dugula. Uztailaren 12an, boto antifaxista, EH Bilduren botoa izango da"

EH Bildu-k Foru Aldundiari eskatu dio malgutu ditzala FOFELen murrizketaren ondorioz, diru-bilketaren beherakadak eragindako soberako kobrantzak itzultzeko toki-erakundeei ezarritako baldintzak

2020-07-07 09:16:00

Javier Argote: "Ramiro Gonzalezen gobernuak toki-erakundeei atzeratzeko eta zatikatzeko formulak ahalbidetu behar dizkie, FOFEL bidez kobratzen duten dirua itzultzeko, krisitik ateratzeko baliabideak hobeto kudeatu ahal izateko"

Mikel Otero: "Aldaketa ezkerretik etorri behar da, jasangarritasunean eta justizia sozialean oinarrituta, eta hori bermatzen duen indar bakarra EH Bildu da"

2020-07-04 12:00:00

EH Bilduk konpromisoa agertu du kalitatezko enpleguarekin, gure adinekoentzako pentsio duinaren alde, gure zerbitzu publikoak berreskuratu eta prestigiatzeko, eta larrialdi klimatikoaren erronkari erantzun bat emateko.

EH Bilduk egoitza publiko eta txikien eredua eta langileen lan baldintza duinak aldarrikatu ditu

2020-07-03 10:51:00

Mikel Otero: "Etorkizun hobe bati ateak irekitzeko, faxismoa behin betiko baztertzeko, XXI. mendeko erronka handiei aurre egiteko, ingurumen politika eraldatzailea garatzeko, ezkerreko botoa, boto ekologista, boto feminista, langileen botoa, boto eraldatzailea EH Bildun batu behar da"