Araba

Garraio kolektiboa indartzeko kudeaketa plan bat eskatu dio EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari

Iñaki Ullibarri: “Arabako Foru Aldundiak azkar jokatu ezean, azken urteotan bidaiarien foru bus lineek lortutako zabalpen txukunean izugarrizko atzerakada eta iaz martxan jarritako eskaripeko garraioaren eredu berriaren heriotza etor daitezke”

| 2020-05-02 08:26:00

EH Bilduk mozioa erregistratu du Arabako Batzar Nagusietan Mugikortasun eta Bide Azpiegituren Sailak ekainaren 30a baino lehen kudeaketa plan bat aurkezteko. Mozioan foru garraio kolektiboan gidari zein erabiltzaileen osasun protokoloak egokiro betetzeko neurriak bermatzea eskatu du EH Bilduk. Gainera, inbertsioak galdatu ditu foru garraio kolektiboak pandemiaren aurretik zeukan erabiltzaile kopuruari eusteko eta ahal den neurrian handitzeko.

Iñaki Ullibarri batzarkideak eskatu duenez, sail honek komunikazio kanpaina zabala abiatu behar du herritarrei Foru garraio kolektiboan ezarritako osasun protokolo berriak jakinarazteko. Horretaz gain, Arabako Batzar Nagusiek mugikortasunaren arloan ere Espainiako Gobernuak ezarritako berzentralizazio politika deitoratzeko premiaa aldarrikatu du.

“Arabako Foru Aldundiak azkar jokatu ezean, azken urteotan bidaiarien foru bus lineek lortutako zabalpen txukunean izugarrizko atzerakada eta iaz martxan jarritako eskaripeko garraioaren eredu berriaren heriotza etor daitezke”, gaitzetsi du Ullibarrik.

Gaineratu duenez, datozen aste, hilabete eta urteotan esfortzuak biderkatu egin beharko dira Arabako garraio publikoaren erabileraren beherakada hori gerta ez dadin eta gertatzekotan, ahalik eta txikiena eta motzena izateko. Izan ere, garraio publiko horren alternatiba ia bakarra ibilgailu pribatua da Araban.

Amaitze aldera, EH Bilduren ustez, lehenik eta behin osasun protokolo guztiak egokiro betetzen eta beteko direla bermatu behar du Foru Aldundiak, aldi berean konfiantza transmitituz orain arteko erabiltzaileei ez ezik, arabar guztiei. Horrekin batera, datozen hilabeteetan inbertsioak egiteko beharra azpimarratu du Ullibarrik.

Asparrenak eta Donemiliagak salatu dute Urbia eta Altzaniako larre-baimenei berriz ere Gipuzkoak ezarri nahi dien murrizketa

Abeltzainak Foru Aldundiari informazioa eskatzera animatu dituzte, murrizketa horiek erabakitzeko erabiltzen dituen datu objektiboak eta teknikoak ezagutzeko . Gipuzkoako Foru Aldundiaren arabera, larre-eskaerak %20ko gainkarga dira Urbian eta %10-11koa Altzanian

| 2020-04-30 09:50:00

Donemiliagako eta Asparrenako Udalek salatu dutenez, Gipuzkoako Foru Aldundiak murrizketa berri bat ezarri nahi du aurten Urbia eta Altzaniako larre-baimenetan. Hala jakinarazi die bi udalerrietako abeltzainei eta Zalduondoko (larreak izateko eskubidea mantentzen duen udalerria) abeltzainei, eta, horrez gain, foru erakundeari informazioa eskatzea iradoki diete, murrizketa horiek erabakitzeko erabili dituen datu objektiboak eta teknikoak ezagutzeko.

Nahiz eta larre-baimen horiek emateko eskumena Arabako eta Gipuzkoako Partzuergo Orokorrari dagokion, historikoki baimen horiek Gipuzkoako Foru Aldundiarekin beharrezko koordinazioarekin eta lankidetzarekin eman izan dira. Lankidetza hori 2017an eten zen, Gipuzkoako Foru Aldundiak, informazio gehigarririk eman gabe, baimenen kopurua murriztea erabaki zuenean aldebakartasunez. Ordutik urtero egin dira murrizketa horiek, joan den denboraldian izan ezik.

2016ko azaroan, Partzuergoak "Gipuzkoako eta Arabako Partzuergo Orokorraren jabetzako mendi publikoen baso eta larreen antolamendurako proiektua" onartu eta Gipuzkoako Foru Aldundiari bidali zion, hark onar zezan. Antolamendu Plan hori ezinbesteko tresna da erakundearen aprobetxamenduak planifikatu eta administratzeko, Gipuzkoako Mendiei buruzko urriaren 20ko 7/2006 Foru Arauan eta Partzuergoaren Estatutuetan bertan jasotzen den bezala. Dokumentu hori adostu egin zen, hainbat eragilerekin, herritarrekin eta partzuergoko kideekin (abeltzainak, ehiztariak, elkarteak, etab.) parte-hartze prozesu luze baten ondoren. Dokumentu honen izapidetze-egoerari buruzko hainbat informazio eskaera egin ondoren, 2019ko abuztuan txosten bat jaso zen, aurreko urteko martxoan sinatua, hau da, 2018an. Txosten horren arabera, gaur egun, antolamendu-plana oraindik ez du onartu Aldundiak.

Asparrenak eta Donemiliagak salatu dutenez, Partzuergoaren ondasunak kudeatzeko beharrezko tresna hori ez dutenez, ez dago aurtengo planei buruzko erabakia bermatzen duen datu objektiborik, ez idatzirik, ez komunikazio ofizialik, ezta erabaki hori bermatzen duen txosten teknikorik ere. Hala ere, "jakina da" larreen eskaerak, Gipuzkoako Foru Aldundiaren arabera,% 20ko gainkarga direla Urbian eta% 10-11koa Altzanian.

"Etengabe gutxiesten gaituzte, eta larreen aprobetxamenduaren murrizketa justifikatzeko funtsezko informazioa ukatzen digute, algoritmo oso konplexua dela eta ezin dugula ulertu argudiatuta. Gure abeltzainek, gutxienez, murrizketa horiek justifikatzeko eta ezartzeko informazio zehatza merezi dutela uste dugu ", ziurtatu dute Txelo Auzmendi eta Erika Letamendi Asparrena eta Donemiliagako alkateek, hurrenez hurren.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00