Araba

EH Bildu-k Arabako pandemiaren ondorioei aurre egiteko akordio politiko eta sozial handi baterako duen borondateaz galdetu dio Ahaldun Nagusiari

Era berean, Gizarte Ongizateko Foru Diputatuari ere egingo dio interpelazioa, Foru Aldundiak Gizarte Zerbitzuen egungo egoerari buruzko benetako diagnostiko bat egiteko eta egungoaren gabeziak gaindituko dituen eredu berri bat egiteko bideak irekitzeko asmoa duen jakiteko.

| 2020-04-20 10:06:00

EH Bildu-k interpelazio bat erregistratu du Arabako Batzar Nagusietako mahaian. Bertan, Ramiro Gonzalez Ahaldun Nagusiari galdetu dio ea foro, mahai edo antzekorik ezartzeko asmorik duen, alderdi politiko guztietako, sindikatuetako eta enpresetako ordezkarien eta beste eragile sozial batzuen parte-hartzea barnebilduko duena.

Helburua neurri orokorrak eta sektorialak eztabaidatzea eta adostea litzateke, Covid-19aren krisi sozio-sanitarioak eragingo dituen mota guztietako ondorio larriei aurre egiteko: sozialak, ekonomikoak, kulturalak…

Horretaz gain, indarrean dagoen foru aurrekontuko diru-sarreren eta gastuen atalean oposizioko indar politikoekin egin beharreko aldaketak negoziatzeko eta adosteko asmorik duen galdetu dio EH Bildu-k Diputatu Nagusiari.

Ildo horretan, eta krisiaren lehen minututik egin duen bezala, EH Bildu-k eskua luzatu du berriro ere krisi honen kudeaketan laguntzeko eta Arabaren erronka handiei erantzuteko: "Erantzukizunetik eta leialtasunetik, baina kritika politikoari eta beste gizarte eta herri eredu baten eraikuntzari uko egin gabe. Erabakiak guztion artean hartzeko garaia da", adierazi du Kike Fernandez de Pinedok.

Zerbitzu Sozialen inguruko diagnostiko bat

Bestalde, apirilaren 20an, Claudia Venceslao EH Bildu-ko batzarkideak beste interpelazio bat erregistratu du Gizarte Ongizateko Foru Diputatuari zuzenduta. Bertan, jakiteko ea Aldundiak Arabako Gizarte Zerbitzuen egungo egoerari buruzko benetako diagnostiko bat egiteko bideak irekitzeko asmoa duen galdetu du. Zentzu honetan, Arabako gizartearen egungo eta etorkizuneko beharrei eta erronkei berme nahikoekin erantzuteko gai izango den Gizarte Zerbitzuen eredu berri bati buruzko hausnarketa egitearen alde agertu da EH Bildu. Venceslaoren arabera, hori guztia eragile politiko, sozial eta sindikalen parte-hartzearekin egin beharko litzateke.

EH Bildu-k gogorarazi duenez, otsailean Gizarte Ongizaterako Batzordean eztabaidatu zen Arabako gizarte zerbitzuen egungo egoera eta etorkizun hurbila izeneko batzorde txostengilearen sorrera, baina proposamen hori atzera bota zuten Foru Gobernua osatzen duten batzarkideen botoek.

Hala ere, pandemiak agerian utzi ditu egungo gizarte-zerbitzuen ereduaren muga larriak, batez ere zaintza-politikei dagokienez. Ildo horretan, EH Bildu-k azpimarratu du egungo krisi sozio-sanitarioak argi eta garbi agerian utzi duela birus horri aurre egin behar izan diotela baliabide pribatuek baliabide publikoen aurrean.

"Ez dugu eztabaida horretarako formula zehatzik planteatzen, baina Foru Gobernu honek eztabaida estrategiko horri ikuspegi zabalarekin heltzeko duen borondate politikoa gaitzetsi nahi dugu, oposizioko indar politikoei ez ezik, Hirugarren Sektoreko erakundeei, sindikatuei eta enpresei ere lekua eginez", adierazi du Venceslaok.

EH Bilduk Ramiro Gonzalezen agerraldia eskatu du bere sailak berdintasunaren arloan Covid19-aren krisian hartutako neurriak azal ditzan

June Mugica: "Jada ahulak diren kolektiboetako emakumeek, kasu askotan, euren bizi-baldintzak prekarietatearen mugara nola iristen diren ikusi dute. Zentzu honetan, ez dugu ia erakundeen informaziorik, eta hori kezkagarria da, eta egoera honetan, onartezina da indarkeria matxistaren kasuei buruzko datuak ez jakitea"

| 2020-04-18 09:35:00

EH Bildu-k Ramiro Gonzalez Ahaldun Nagusiaren agerraldia eskatu du, bere sailak Covid19-aren krisi sozio-sanitarioan zehar berdintasunaren arloan hartu dituen neurriak azaltzeko.

EH Bildu-k azpimarratu duenez, oso sektore ahul baten aurrean gaude, eta egoera horretan babesgabetasun egoera larriagotu daiteke, Txinan gertatu den bezala. Izan ere, bertan, kasuak esponentzialki areagotu ziren konfinamenduarekin.

June Mugica batzarkideak onartu du zaila izango dela kasu horiek antzematea eta emakumeek salaketa jarri ahal izatea: euren etxeetan identifikatutako kasuak kontrolatuta daude, deien bidez, baina baliteke nahikoa ez izatea. Gainera, harrera etxeak beteta jarraitzen duela gogorarazi du Mugicak.

EH Bildu-ren arabera, salbuespenezko egoera horrek erakusten du "babesik eza eta ahultasun soziala diskurtso instituzionaletatik eta krisiari aurre egiteko iragarritako neurri handietatik kanpo" geratzen ari direla.

Zentzu horretan, EH Bildu-ren batzarkideak deitoratu duenez, "ia erakundeen informaziorik ez izatea oso kezkagarria da, eta egoera honetan, onartezina da indarkeria matxistaren kasuei buruzko datuak ez jakitea".

"Aldi berean, haserre gaude erretorika belizista eta patriarkalarekin, protagonismo hipermaskulinizatuarekin eta neurri-proposameneki. Horiek, beste behin ere, bizkarra ematen diete krisi hau jasaten ari diren emakume gehienei, baita jada ahulak diren kolektiboetako emakumeei ere, kasu askotan, beren bizi-baldintzak prekarietatearen mugara nola iristen diren ikusi baitute", ondorioztatu du Mugicak.

ALBISTEAK

EH Bilduk egoitza publiko eta txikien eredua eta langileen lan baldintza duinak aldarrikatu ditu

2020-07-03 10:51:00

Mikel Otero: "Etorkizun hobe bati ateak irekitzeko, faxismoa behin betiko baztertzeko, XXI. mendeko erronka handiei aurre egiteko, ingurumen politika eraldatzailea garatzeko, ezkerreko botoa, boto ekologista, boto feminista, langileen botoa, boto eraldatzailea EH Bildun batu behar da"

Mikel Otero: “Uztailaren 12an boto jasangarri eraginkor bakarra EH Bildurena da”

2020-07-02 10:56:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuak gaur arratsaldean Salburuan aldarrikatuko du EH Bildu dela ezkerreko alternatiba sinesgarri baten buru izateko gai den indar bakarra, pertsonak politiken erdigunean jartzeko proposamen zehatzak dituena.

Gasteiz eta Araba automobilgintzaren sektorearen birmoldaketaren aitzindari izatea nahi du EH Bilduk

2020-07-01 11:36:00

Gaur arratsaldean, Gasteizen, Mikel Otero Arabako hautagaiak "Euskadi ZERO KARBONO 2040" ekimena aurkeztuko du, datorren legegintzaldirako 800 milioi euroko inbertsioa jasotzen duen klimarekiko konpromisoa eta 2030erako CO2 isurketen % 50eko murrizketa.

Mikel Otero: “Egia, justizia eta erreparazioa biktima guztientzat. Denentzat. Hori da gure konpromisoa”

2020-06-30 10:31:00

Gaur arratsaldean, Bastidan, Mikel Otero Arabako hautagaiak azpimarratuko du, "EH Bildu hitzezkoa da, egiten duena esaten du eta esaten duena egiten du", eta, oraingoan, uztailaren 12ko hauteskundeetan eskuin muturra hutsean uzteko lanean jarraituko du.