Araba

EH Bildu-k laguntza bereziak eskatu ditu ardogintzaren sektorerako

Kike Fdz de Pinedo: "Krisialdi honek aukera eman beharko liguke sektorea birpentsatzeko eta ekoizpen ereduaren zein salmenten birlokalizazioaren inguruan hausnartzeko: bestelako ereduaren alde egin behar da, kalitatezkoa, tokikoa, jasangarria, herriei eta lurrari lotutakoa”

| 2020-05-06 10:14:00

EH Bilduk mozio bat erregistratu du Arabako Batzar Nagusietan Aldundiak mahats-bilketarako neurri zehatzak hartzeko helburuarekin. Mozioan bertan, langileen lan baldintza duinak eta euren osasuna bermatzeko neurriak eskatu ditu EH Bilduk, COVID-19aren pandemiari aurre egiteko osasun protokoloak eta bitartekoak eskatzeko: maskarak, eskularruak, ura, distantziak, testak…

Zentzu berean, Foru Aldundiak krisiaren testuinguruan, eta upategi txiki eta familiarretan arreta berezia jarriz, laguntza bereziak eman ditzala eskatu du.  Horretarako, besteak beste, Aldundiak tokiko kontsumoa bultzatzeko kanpaina abiaraztea eskatu du EH Bilduk, zuzeneko salmenta bideak eta on line salmenta sustatuz eta behar diren logistika eta garraio gastuetarako laguntza lerro berezia sortuz.

Sortu den egoera berriari erantzuteko eta dauden egiturazko arazoak gainditzeko ardogintzaren inguruko estrategia integral bat diseinatzeko beharra ere azpimarratu du Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak: “Plangintza hau Arabako Errioxako eragileekin, ardogintza elkarteekin, nekazaritza sindikatuekin eta gainontzeko batzarkide taldeekin batera egin behar da”.

Sektorea birpentsatzeko aukera

Fdz de Pinedoren ustez, ardogintzaren sektorean egungo ereduaren ondorioak azaleratzen hasi dira eta ardogileen azpisektoreak esportazioen muga-zergak aurrez aurre zituenean, mehatxu berri bati aurre egin behar dio: COVID-19a. “Ohiko salmenta bideak ia gelditu dira, eta honek beste bide batzuk arakatzea eskatzen d, besteak beste, tokiko kontsumoa eta on line salmenta sustatzea eta Euskal Herriko merkatuan Arabako ardoen sarrera eta sustapena bultzatzea”. Hala ere, bozeramaileak ez du ahaztu nahi izan galerak arintzeko behar diren laguntzak ematea ezinbestekoa izango dela.

“Krisialdi honek aukera eman beharko liguke sektorea birpentsatzeko eta ekoizpen eredua zein salmenten birlokalizazioaren inguruan hausnartzeko: bestelako ereduaren alde egin behar da, kalitatezkoa, tokikoa, jasangarria, herriei eta lurrari lotutakoa”, ondoroztatu du bozeramaileak.

Defizita eta zorra malgutzeaz gain, soberakinen erabilpena zabaltzea proposatu du.

| 2020-05-05 11:05:00

EH COVID 19k eragindako osasun krisiak eragina izango du, zalantzarik gabe, arlo sozioekonomikoan eta, ondorioz, diru-bilketan. Hori dela eta, EH Bilduk “ez-ohiko” neurriak eskatu dizkio Arabako Foru Aldundiari udal finantzazioa bermatzeko. Horrela dago jasota Arabako Batzar Nagusietan, Gasteizko Udaletxean eta herrialdeko beste udalerrietan eztabaidatzeko erroldatu duen proposamenean. Izan ere, aurrekoetan diru bilketa “gaizki” joan denean, “galtzaileak” toki erakundean izan dira. Horrela azpimarratu du Javier Argote EH Bilduko batzarkideak eta, era berean, gogoratu du “toki erakundeek herritarrei eskaini behar zaizkien zerbitzuak emateko finantzazio nahikoa bermatuta izan behar dutela”.

Orohar, lau dira EH Bilduk planteatzen dituen ez ohiko neurriak. Batetik, soberakinaren erabilpena zabaldu krisiaren ondorioei aurre egiteko egin beharreko inbertsio sozialak bultzatzeko. Udalerri askok, azken urteotan egindako kudeaketa egokiari esker, epe ertainean egin beharreko inbertsio sozialak finantzatzeko soberakina nahikoa dute baina, Egonkortasun Legeak ez du horrelakorik ahalbideratzen. “Ez du inolako logikarik salbuespeneko egoera honetan diru-partida horiek ez erabiltzea sortuko diren beharrei erantzuteko, egonkortasunaren izenean, orain arte egin den bezala”, nabarmendu du Argotek.

Bigarrenik, Toki Erakundeen Finantza Funtsaren jaitsiera bortitza lausatzeko irtenbideak toki erakundeekin adostu behar direla defendatu du EH Bilduk. Kasu honetan, EH Bilduren ustez, “soluzio ezberdinak planteatu eta adostu behar dira toki erakundeekin, ondoren, tokian toki egokiena den formula aukeratu ahal izateko, beti ere, inolako inposaketarik gabe eta iraganeko akatsak errepikatu gabe”.

Hirugarrenik, 2020ko aurrekontuetarako finkaturiko tokiko erakundeek bete beharreko egonkortasun, zor eta gastuaren helburuak malgutzea eskatu du EH Bilduk. Azkenik, Toki Erakundeei zuzenduta, 2020ko aurrekontuetan jasotzen dituen finantzazio lerroak zabaltzea eta indartzea. Horien artean, toki erakundeetan garatzeko hain bat plan (Lan eta Zerbitzuen Foru Plana, Obra Txikiak, Auzolan) eta diru-laguntza lerroak daude.

Zerga politikan aldaketak

Diru sarreretan jaitsiera bortitza egongo dela ikusita, EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari zerga politikan aldaketak egitea proposatu dio. Ildo horretan, Europako zerga presiora hurbiltzea finantza nahikotasuna bermatzeko asmoz eta, batez ere, Aberastasun Handien Zerga ezartzea planteatu du, eta eskaera bera egingo du Arabako udalerrietan. «Berriro krisi sozial eta ekonomiko baten hastapenetan gaudela, ezin da errepikatu aurreko krisian gertatu zena. Ezinbestekoa da orain zerga sistema bidezko bat izatea, irteeran inor atzean gera ez dadin. Gehien dutenek gehiago ordaindu behar dute, sektore publikoak denentzako zerbitzu eta babesa bermatu ditzan», azaldu du Miren Larrionek, Gasteizko Udalean EH Bilduko bozeramaileak.

Mozioak lau hilabetean zerga erreforma bidezko eta progresibo bat aurkez dezala eskatzen dio foru gobernuari, diru-sarreretan espero den jaitsieraren efektua arindu ahal izateko.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00