| 2020-06-02 12:17:00

. EH Bildu Erriberagoitiak, Pobesen huts egindako egoitzari irtenbide "azkarra eta onuragarria" emateko eskatu dio Udalari. Helburu horrekin, mozio bat erregistratu du, udalbatzan eztabaidatzeko. Mozio horretan, Arabako Foru Aldundiarekin lankidetzan aritzea eskatzen da, hasiera batean adinekoentzako egoitza gisa eraikitako baina inoiz ateak ireki ez dituen azpiegitura horri irtenbidea bilatzeko. Era berean, Arabako Foru Aldundiak bere gain hartzeko eta kudeaketa publikoa eta zuzena izateko eskatzen da, bai eta osoko bilkuran bi erakundeen arteko elkarrizketen berri emateko ere.

Herriko alkateak maiatzaren 28an Arabako Batzar Nagusietan egin zen Gizarte Zerbitzuen Batzordean informaziorik eman ez zuela egiaztatu ondoren egin du. "Ezusteko desatsegina izan da Batzar Nagusietako alkateak informazioa ezkutatu zuela ikustea, ez zuela daturik eman, galderei ez ziela erantzun eta proiektuak zalantza askorekin jarraitzen duela", adierazi du Josepe Martioda EH Bilduk Erriberagoitian duen bozeramaileak. Alkateak ez zuen informaziorik eman, ez zuen bere jarrera eta proiektuaren inguruko iluntasuna azaldu.

Gogoratu behar da proiektu hau 2012an hasi zela adinekoentzako egoitza bat sortzeko asmoarekin, 27 plazarekin. Bost urte geroago, Udalak enpresa pribatu baten esku utzi zuen obrak amaitzea eta egoitza bat kudeatzea. Egoitza hori ez zen jada halakoa, baizik eta etxebizitza komunitario bihurtu zen, plaza gutxiagoarekin. Orain, enpresa horrek proiektua bertan behera utzi du, eraikinak ez du irtenbiderik eta, hala ere, alkateak uko egin dio Arabako Foru Aldundiak eraikin horretan adimen urritasuna duten adinekoentzako egoitza bat jartzeko egindako proiektuari.

"Berganza jaunaren argudio bakarra da Udala ez dela zorpetu eta ez duela galerarik eragin. Baina kontua da diru publikoarekin ordaindu dela, udala eskumenik ez zuen proiektu batean sartu zela eta ez diola irtenbiderik eman eraikin horri. Udalak zer egin duen jakin nahi dugu, eta alkateak zergatik baztertu duen Arabako Foru Aldundiak eskaini dion irteera ", gaineratu du Martiodak. Era berean, EH Bilduk bere buruari galdetu dio ea Udalak nola egin nahi dituen mantenimendu-gastuak edo eraikinean egin daitezkeen aldaketak, beste erakunde baten laguntzarik gabe.

Egoera zailean gaude, zailtasun ekonomikoko urteak datoz, eta horrek murrizketa larriak ekarriko ditu udalaren diru-sarreretan; horregatik, azpiegitura horri konponbide azkarra eta egokia bilatzea eskatzen dugu", nabarmendu du EH bilduko bozeramaileak.