Gasteiz

Larrionek ikuspuntu feminista eta LGTBI udal departamentu guztietara hedatu nahi du, era transbertsal batean

Koalizioko bigarren hautagaiak, Rocio Vitero independenteak, nabarmendu du «lehentasuna» eman behar zaiola «bizitza guztien jasangarritasunari»

| 2019-05-20 20:00:00

Miren Larrion EH Bilduren Gasteizko alkategaiak, politika LGTBI eta feministei buruzko ekitaldi batean parte hartu du gaur, Santa Barbara plazan. Alkategaiarekin batera egon dira Rocio Vitero, Amancay Villalba eta Alberto Porras ‘Titos’ hautagaiak. Yogurihna Borova artistaren ikuskizunak ere lekua izan du ekitaldian.

Larrionek argi utzi du bere asmoa badela esparru horiei eskaintzen zaien arreta handitzea: «Ikuspuntu feminista eta LGTBI bat izan behar dugu udal departamentu guztietan, era transbertsal batean, berdintasun zerbitzutik haratago».

Horren haritik, EH Bilduren apustua da udaleko lantalde guztiari formakuntza egokia ematea, eta bereziki pertsonei aurrez aurreko arreta ematen dizkioten langileei. «Udalean lan egiten duten profesionalei prestakuntza ona eman behar diegu, ikuspuntu feminista eta LGTBI bat sartu behar dugu zerbitzu sozialetan, udaltzaingoan, etab.», argudiatu du alkategaiak.

Koalizioko bigarren zerrendaburuak, Rocio Vitero independenteak, zehaztu du beharrezkoa dela ikuspuntu intersekzional bat martxan jartzea halako politikei heltzerakoan: «Zapalkuntzaren ardatz ezberdinak aintzat hartu behar ditugu: sexu orientazioa, genero nortasuna, klase, arraza, jatorria, adina. Ez gaude hitz egiten ari zapalkuntzaren olinpiar jokoei buruz, baizik eta zaurgarritasuna eragiten duten aldagaien konbinazioari buruz».

Viteroren aburuz, beharrezkoa da esku-hartzea hala emakumeen eta kolektibo zaurgarrien zapalkuntzaren gainean nola ingurumenaren zapalkuntzaren gainean. «Bizitza guztien jasangarritasunak izan behar du geure lehentasuna, eta udal maila da egokiena hausnartzeko, diseinatzeko eta aurrera eramateko ekintza eraldatzaileak, modu kolektiboan», azaldu du.

Bestalde, Alberto Porras ‘Titos’ hautagaiak azpimarratu du koalizioaren borondatea dela LGTBI kolektiboarekin modu jarraian lan egitea. «Geure eginkizuna da mugimenduari laguntza ematea, gu izango gara euren ahotsa udalbatzan, baina politikak haiekin batetra diseinatu behar ditugu. Garrantzitsua da ulertzea nor den subjektu politikoa eta nolako beharrak eta desioak dituen, eta horregarik LGTBI kolektiboaren eskutik ezarriko ditugu politikak».

Larrionek lan egingo du Gasteizko gazteek etorkizunerako enplegu eta etxebizitza aukera duinak izan ditzaten

Xabi Ruiz de Larramendi hautagaiak ziurtatu du Gasteizko gazteria aktibo eta errebeldearen bozkak EH Bildurekin bat egingo duela maiatzaren 26an

| 2019-05-18 14:05:00

EH Bilduko alkategaiak, Miren Larrionek, ekitaldi txiki batean parte-hartu du gaur hiriko hainbat gazterekin, Xabi Ruiz de Larramendi zerrendako zazpigarren hautagaiarekin batera. Larrionek bermatu du lan egingo duela «iraganeko belaunaldiek aurrera egiteko izan zituzten aukera berdinak bermatzeko gaur egungo hiriko gazteei».

Alkategaiak azpimarratu du etorkizun bat lortzeko gazteak egiten ari diren ahalegina: «Belaunaldi prestatuena dugu, eta gehiegitan ez diegu eskerrak eman, eta ez diegu baliorik eman». Baina belaunaldi oso bati behartu zaio gurasoen etxean egotera ia 30 urte bete arte, eta eskaintzen zaien enpleguak oso baldintza prekarioak ditu.

Industria indartzea, alokairuko etxebizitza eta komunitarioa eskaintzea, eta klima aldaketaren aurkako borrokari transtzio energetikoaren bidez irmo aurre egitea dira EH Bilduk gazteen beharrei buelta emateko planteatzen dituen elementuetako hiru. «Bermatu behar zaie enplegu duina, baldintza egokiekin eta segurua, etxebizitza bat izateko aukera, eta hemen eta orain trantsizio energetikoari heltzea, planeta ahalik eta baldintzarik egokienak izan ditzan», bukatu du Larrionek.

Bestalde, Ruiz de Larramendik salatu du «elite ekonomiko eta politikoek» saltzen dutela «gazteria sumiso eta pasibo baten irudia». EH Bilduko hautagaiaren aburuz, irudi faltsua da, eta ez dator bat euren auzoetan, prekarietarean aurka edo ikastetxeetan gogotsu lan egiten ari diren gazteen benetako egoerarekin.

Ruiz de Larramendik uste du haizeak alde jotzen duela orain, eta aukera handiak daudela Gasteizen aurrera egiteko. «Orain dugu aukera. Maiatzaren 26an argi geratuko da noren alde dagoen gazteria aktiboena eta politizatuena, boto gazte eta errebeldea EH Bildurena delako», argudiatu du.

ALBISTEAK

EH Bilduk VG Biziz zerbitzuaren ordenantza hobetzen eta aberasten duten zuzenketa sorta aurkeztu du

2020-09-16 11:36:00

17 emendakinak egiteko orduan, EH Bildu harremanetan jarri da Gasteizen bizikleta bidezko mugikortasunaren alde lan egiten duten eragileekin eta egun eztabaidatzen ari den ordenantza hori, aurrerantzean, haiekin kontrastatzen jarraitzea eskatzen dio udal gobernuari.

Murrizketak ekiditeko, diru sarrerak indartzea eskatu du EH Bilduk

2020-09-15 10:40:00

Miren Larrion EH Bilduren Gasteizko bozeramaileak erreforma fiskal progresiboa eta justua eskatu du, baita EJZren igoera progresiboa eta, lurzoruaren erabileragatik, argindar eta energia enpresei aplikatu beharreko tasa bat ere.

Aldaialde ikastetxea eraikitzeko udal gobernuak duen borondate politiko eza salatu du EH Bilduk

2020-09-10 12:07:00

Trenbide Sarea Planifikatzeko eta Ebaluatzeko Zuzendaritza Nagusiak adierazi duenez, ez dute jaso Aldaialde zentroaren eraikuntza-proiektua, ezta Urtaranen eta Urkulluren gobernuena ere; hori dela eta, EH Bilduk biei eskatu die hori egiteko eta obrak baimentzeko eskaerarekin batera aurkezteko.

EH Bilduk, gobernuaren ekintza ezaren aurrean, kontingentzia plan bat aurkeztu du Gizarte Politiketan

2020-09-02 09:15:00

Rocio Vitero Gasteizko EH Bilduko zinegotziak kontingentzia planaren berri eman du; izan ere, hamar neurri baino gehiago jasotzen ditu, pandemiaren bigarren olatu honetan gasteiztarren premia larrienei eta oinarrizkoenei erantzuteko.