Araba

EH Bilduk iraingarria deritzo ITELAZPIk Batzar Nagusiek onartutako mozioari emandako erantzuna eta azalpenak eskatuko ditu bihar Legebiltzarrean

Kike Fernandez de Pinedo: “ITELAZPIk berriro ere mesprezatu egin ditu Arabako Kontzejuak eta Batzar Nagusiak”

eh bildu,araba,kontzejuak,eskumenak,itelazpi | 2019-06-04 10:42:00

Pasa den hilabetean, ITELAZPIk erantzun ofiziala bidali zien Arabako Batzar Nagusiek otsailaren 27an onartutako mozioa zela-eta. Gogoratu beharra dago mozio hartan batzarkide talde guztiek, EAJ eta PSE izan ezik, eskatzen ziotela Eusko Jaurlaritzaren menpekoa den ITELAZPI sozietate publikoari jarrera proaktiboa hartu zezala eta oraindik ere euren mendi publikoetan kokatutako telekomunikazio zentroen egoera arautzea lortu ez duten 28 herriri (gehien-gehienak kontzeju txikiak, baliabide juridiko propiorik gabeak) lagundu ziezaiela, lau hilabeteko epean herri horiekin harremanetan jarriz eta ITELAZPIk kudeatzen dituen telekomunikazio zentro horien eta kudeaketa horretatik ITELAZPIk lortutako diru-sarreren informazioa helaraziz, Foru Agindu banaren bidez herriek kobratu beharreko kontraprestazioa ezarri ahal izateko.

Tamalez, eta Eusko Jaurlaritzak Arabako kontuak tratatzen dituen ohiko harrokeriaz, pasa den ostiralean ITELAZPIk bidali zuen eskutitz bat Arabako Batzar Nagusiei, bertako lehendakariorde Xabier Patxi Arrieta Goirik sinatuta, non, eskumen banaketa instituzionala aitzakiatzat hartuta eta Batzar Nagusiak dagoeneko jarduerarik gabe daudela aprobetxatuta, hitzez hitz zera dioen: “…ez da egokia Arabako Batzar Nagusien otsailaren 27ko osoko bilkuran hitzartutako 14/2019 Mozioan eskatutakoari arretarik ematea”.

EH Bilduk guztiz iraingarria eta onartezina deritzo berriro ere ITELAZPIk Arabako Kontzejuei eta Batzar Nagusiei erakutsitako mesprezua, Arabako medi publikoetan kokatutako telekomunikazio zentroen bizkar sozietate publiko horrek jasotzen dituen diru etekinen zatia mendi horien jabe diren herriei aitortzeko borondate eza ezkutatzen duena. Horrexegatik, eta dagoeneko Batzar Nagusietan inoren ardurarik eskatzerik ez zegoenez, EH Bilduk Arrieta Goiriren jaunaren agerraldia eskatu zuen Legebiltzarrean, mozio hori ez betetzeko arrazoien berri eman dezan. Agerraldi hori bihar izango da.

EH Bilduk bozka aurrerakoia kontzentratzera deitu du, Araban eta Gasteizen lehen indarra izatea lortzeko

Larrionek gogoratu du EH Bilduk «alderdi bozkatuena» izan behar duela, «Gasteizen gobernu aurrerakoia eta irekia egongo dela bermatzeko»

| 2019-05-24 12:45:00

. EH Bilduko Arabako diputatu nagusigaiak, Kike Fdez. De Pinedok, eta Gasteizko alkategaiak, Miren Larrionek, agerraldia egin dute gaur, amaitzear dagoen hauteskunde kanpainari buruzko iritzia emateko, eta igandeko hauteskundeetan botoa eskuratzeko deia egiteko. Bi hautagaiek boto aurrerakoia aktibatzeko eta kontzentratzeko eskatu dute, Araban zein Gasteizen lehen indarra izatea lortzeko, eta gobernua eratzeko aukera izateko.

Fdez. De Pinedo-k ziurtatu du igande honetan Arabak «berriro ere historia» egin dezakeela bere emaitzekin. «Ordu gutxi batzuk falta dira, azken bultzada geratzen da. Boto aurrerakoia aktibatu, mobizatu eta kontzentratu behar dugu. Ezkerreko botoa aktibatu, mobiizatu eta kontzentratu behar dugu. Hiru premisa horiek betetzen baditugu, Arabak berriro ere historia egingo du igandean. Igandean hiru premisa horiek  betetzen baditugu, bete egingo da hamarkadaz hamarkada egin den lan eraldatzailearen ametsa. Herrialdean aro berri bat zabalduko dugu azkenik», azpimarratu du hautagaiak.

Bestalde, Larrion-ek gogoratu du EH Bilduren konpromisoa dela Gasteizen gobernu aurrerakoi eta ireki bat osatzea, eta azpimarratu du hori lortzeko berme bakarra dela igandean hiriko indar bozkatuena izatea: «Igande honetan aukera handia dugu udala hiritarren zerbitzura jartzeko. Jendearentzako aukera berrien itsaso zabala nahi dugu. Eta itsaso hori tantaz tanta beteko dugu, bozkaz bozka. Gobernu aurrerakoia eta irekia bermatzeko, EH Bilduk alderdi bozkatuena izan behar du. Nahikoa da bigarrenak baino boto bat gehiago lortzea. Horregatik esaten diogu jendeari: zure bozka erabakigarria da. Zure bozka da gehiengoa emango duena. Zure botoa da aukera berrien itsaso zabala irekiko duena».

Kanpainari dagokionez, Fdez de Pinedo-k adierazi du «asteak» damaratzatela herrialdean mugitzen, ez bakarrik kanpainan, eta ilusioa ikusten ari direla nonnahi: «Herrialdea zeharkatu dugu herriz herri, eta ilusioa ikusten dugu, jendea pozik dago, eta indartu egin nahi du 2011n abiatu zen olatu eraldatzailea. Geure eskuetan dago. Sinesten genuen ametsa oso hurbil dago».

Larrion pozik agertu da bere kanpainak hirian izan duen harrerarekin, eta baita ere hiritarrengandik jaso dituen babesekin eta ekarpenekin: «Proiektu berriei buruz hitz egiten kanpaina egin dugu, proiektuz beteriko Gasteiz bat nahi dugulako, norabide berri batekin. Besteekin adeitsua izan den kanpaina egin dugu, sinesten dugulako ezberdinen artean egindako Gasteiz batean. Etengabeko irribarre batekin egin dugu kanpaina, etorkizunean denok irribarretsu izango garen Gasteiz bat delako geure helburua».

ALBISTEAK

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

2020-04-07 11:26:00

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

2020-04-05 11:38:00

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du