Araba

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

| 2020-02-26 14:05:00

EH Bildu-k ustelkeriaren aurkako borrokarako tresna instituzional independenteak sortzeko eta hauek martxan jartzeko beharrari buruzko mozioa eraman du asteazken honetan Arabako ganberara.

Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak De Miguel, Montai edo STOA bezalako kasuak ekarri ditu gogora, Arabako ustelkeriari buruzko azken epaien larritasunak gizartean sortu duen kezka azpimarratzeko.

"De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu", nabarmendu du Fdz. De Pinedok. "Kaka, Zaldibarren bezala, ikusten ez bada, badirudi ez dela existitzen. Baina, azkenean, eztanda egiten du", gaineratu du bozeramaileak, Gipuzkoako zabortegiaren inguruan edo beste erakunde batzuetan ematen ari diren sare klientelarrak salatzeko, hala nola Montai edo STOA-ko kasuak Araban.

Hori dela eta, EH Bildu-k Batzar Nagusiek eska dezatela ustelkeriaren aurkako EAEko Fiskaltza sortzea eskatu du, eta Eusko Jaurlaritzako Justizia Sailari eskatzea Fiskaltza horrek beharrezko baliabide materialak eta giza baliabideak eman ditzala, ustelkeria-kasuak modu eraginkorrean ikertzeko.

Hala ere, EAJ-k – Diputatu Nagusia ez da mozio honen eztabaidan egon– eta PSE-k berriro eragotzi dute mozio hau aurrera ateratzea eta ustelkeriaren aurkako neurri eraginkorrak hartzea.

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

| 2020-02-25 10:52:00

EH Bildu-k iragarri duenez, ostegun honetan Batzar Nagusietan ponentzia bat sortzea proposatuko du, eztabaida "sosegatu eta eraikitzaile" bati ekin ahal izateko. Gainera, batzordean, gizarte zerbitzuen parte diren eragileek parte hartzeko proposatuko du EH Bildu-k.

Txosten honen helburua ongizatearen laugarren zutabea izango den Gizarte Zerbitzuen Sistema bat ezartzea izango da, "pertsonak erdigunean jarriz, ahaldunduz eta gizarte-zerbitzuak sistema patriarkalak eta neoliberalak sortutako egoerak arintzeko beharrezko eskubidetzat hartuz. Honen bitartez, gizarte-zerbitzuen egungo egoera irauliko duten proiektu eraldatzaileak bultzatu nahi ditugu", iragarri du Claudia Venceslao batzarkideak.

Horren harira, EH Bildu-k gogoratu du aurrekontu ezak eta EAJ eta PSE-ren Gobernuen interes ezak, bi alderdi hauek duten pribatizazioarekiko eta negozioarekiko zaletasunak Arabako politika sozialen "inboluzio larria" eragin dutela.

Horren adibide da zaintza lanetako prekarizazioa. Aipatutako prekarizazio hau adineko pertsonei ematen zaien arretan ikus daiteke, non egoitza pribatuei mesede bereziak egiten zaizkien, zerbitzuari lotutako prestazio ekonomikoaren bidez (PEVS). "Egoitza pribatuetako langile gehienek –emakumeak gehienbat- hilabeteak daramatzate euren baldintzak hobetzeko eskatzen, eta langileek beraiek adineko pertsonei ez zaiela merezi duten kalitatea ematen salatu dute, langile faltagatik eta lan-karga handiengatik batik bat. Gainera, nagusienek arreta pertsonalizaturik ez dutela eta bakarrik eta aisialdiko jarduerarik egin gabe ordu asko daudela salatu dute".

"EAJ-k eta PSE-k prestigioa kendu diote gizarte-zerbitzuei, Arabako Gizarte Zerbitzuak prekarizatuz eta merkantilizatuz", salatu du batzarkideak Gizarte Ongizaterako Foru Erakundearen egoera "kezkagarria" deitoratzearekin batera. "Departamentu horren balizko berrantolaketa aztertu behar dugu, ziurrenik foru erakundeko garrantzitsuena baita eta gabezia larriak dituelako", gaineratu du.

Hori gutxi balitz, oraindik ere ez-betetze larriak daude Gizarte Zerbitzuen Legearen (2008) eta 2016-2019 plan estrategikoaren ondorioz Araban egon behar duten zerbitzuei dagokienez. Horien artean, honako hauek nabarmendu ditu EH Bildu-k: etxez-etxeko laguntza-zerbitzuen arreta-orduak gutxienez %15a handitzea, adinekoentzako 400 egoitza-plaza sortzea, gaueko arretako egoitza-plazak sortzea, okupazio-zentro bateko 42 plazak, desgaitasuna duten pertsonentzako 50 egoitza-plazak, gaixotasun mentala duten pertsonentzako 25 egoitza-plazak, familiekin gizarte- eta hezkuntza-arloan eta/edo arlo psikosozialean esku hartzeko zerbitzuak eta eguneko zentroko eta egoitzako 134 plaza sortzea bazterketa egoeran dauden pertsonentzako. EAJ-k eta PSE-k, gaur-gaurkoz, lege hori bete gabe jarraitzen dute.

Kontzientzia eta pedagogía

Ponentziaren sorreraren bidez, Arabak erronka berriei aurre egitea nahi du EH Bildu-k, hala nola zahartzeari, mendekotasun berriei, pobreziaren kronifikazioari eta klase sozialen estratifikazio aldaezinari. "Beharrezkoa da kontzientzia eta pedagogia sortzea gertuko eta kalitatezko proiektu sozialak ezartzearen garrantziaz. Jendearen beharrei erantzungo dieten zerbitzuak, kontzientzia soziala sortuko dutenak eta justizia sozialeko politikak bultzatuko dituztenak", aurreratu du Venceslaok.

Amaitzeko, batzarkideak azpimarratu du egungo egoera eta 2016-2019 aldirako Arabarako Plan Estrategikoan adostutakoa bete ez dela ikusita, EH Bildu-rentzat garaia dela ponentzia honek Arabako Gizarte Zerbitzuen errealitatea zuzenean ezagutzen duten pertsona eta erakundeekin eztabaida ahalbidetzea. Horretarako, bertan gizarte-zerbitzuen egungo egoera ikusaraziko litzatekeela eta beste zerbitzu-eredu bati buruzko hausnarketa sakona irekiko litzatekeela ondorioztatu du.

ALBISTEAK

EH Bildu-k deitoratu du EAJ-k eta PSE-k udal-eskumeneko Gizarte Zerbitzuak zentralizatzearen alde egin izana.

2020-10-21 12:44:00

Foru Gobernuak uko egin dio, halaber, FOFEL-en bidez EGLZ-en finantzaketa arautzeari. Luis Maria Salgado: "Aldundiak ezin du udal bat behartu bere eskumena lagatzera. Bere eskumenaren kudeaketarekin jarraitzea erabakitzen duen udalak gainerakoen askatasunean eta baldintza berdinetan egiten jarraitu ahal izatea defendatzen dugu".

Diru bilketaren jaitsieraren ondorioz, udalek izango duten murrizketa datozen bi urteotan itzultzea eskatuko dio berriz ere EH Bilduk Foru Gobernuari

2020-10-20 12:01:00

Biharko osoko bilkurari begira, “arrazoituta eta salbuespenez, berregokitzeak geroratzea edo zatikatzea” dioen zuzenketari eutsiko dio horrela eskatu baitu udalerrien heren batek

EH Bildu-k deitoratu du Foru Gobernuak diru-bilketaren jaitsiera arintzeko ekimenik ez izatea.

2020-10-16 10:28:00

Kike Fdz de Pinedok epe luzerako beste politika fiskal bat eskatu du COVID TASA ezartzearen beharra nabarmenduz.

EH Bilduk neurri eraginkorrak eskatu ditu ardoa ekoizpen prezioen azpitik saltzen ez dela bermatzeko

2020-10-16 09:28:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Arabako Errioxaren kasuan mahatsa saltzen duten 1.000 familia baino gehiago daude eta uste dugu administrazioek ezin dutela beste alde batera begiratu eta legea betetzen dela zaindu behar dutela, sektore ahul eta babesgabe hori babestu behar dutela berriak ez diren baina sektorea kolokan jartzen duten praktika horien aurrean"