Araba

EH Bilduk zerbitzu sozialen arloan etxeko arretan ahaleginak areagotzea eskatu du COVID 19-en ondorioei aurre egiteko

EH Bildu Arabak 70 neurri aurkeztu ditu batez ere arlo sozialerako, indarkeria matxistarako, fiskalitatea eta garapen ekonomikorako.

| 2020-03-18 12:28:00

COVID 19ren ondorioei aurre egiteko asmoz, Arabako Foru Aldundiaren eskumenetik, EH Bilduk 70 neurri proposatu ditu gaur, arlo sozialean, fiskalitatean eta garapen ekonomikoan bereziki eragiten dutenak. Helburua da krisi sozio-sanitario honen konponbidean ekarpena egitea, alderdi politiko guztien eta erakunde desberdinen arteko lankidetzatik. "Atzo esan genuen bezala, adostasunerako eta elkarlanerako egitura bat sortu nahi dugu, eta ez konfrontazio politikorako, Arabako gizarte osoarentzat inoiz ikusi ez den une historiko batean partekatutako erantzukizunetik abiatuta. Horren ildotik, gaur publiko egin ditugun neurriak proposatu ditugu ", azaldu du Kike Fdez de Pinedo EH Bilduren Arabako Batzar Nagusietako bozeramaileak.

EH Bilduk gaur planteatu dituen neurri gehienak gizarte-zerbitzuen arlokoak dira; izan ere, zaintzaren arloko krisi larria dugu une honetan. Mendekotasuna duten eta ezgaitasuna duten pertsonentzako eguneko zentroak itxita, EH Bilduk etxez etxeko arreta-zerbitzuak modu irmoan indartzearen alde egin du: etxez etxeko laguntza-zerbitzua indartzea, etxez etxeko otordu-zerbitzua, oinarrizko gizarte-zerbitzuen zereginak areagotzea kalteberatasun-kasuak saihesteko eta arreta soziosanitarioa etxean ematea. Era berean, eguneko zentroen itxierak eragindako familiei laguntza pertsonalerako prestazio ekonomikoak eskuratzeko aukera ematearen alde egin du. Herritarren sare solidarioen agerpenaren aurrean, EH Bilduk dei egiten dio Arabako Foru Aldundiari haiekin elkarlanean aritzeko, "Herritarren eta erakundeen arteko elkartasunetik, auzolanetik eta lankidetzatik" oinarrizkoenak diren beharrei erantzun beharko zaielako. Nola ez,  EH Bilduk eskatu du egoitza pribatu guztietan ikuskaritzak areagotzea, protokoloak eta segurtasun-neurriak betetzen direla zaintzeko.

Arlo sozialarekin jarraituz, EH Bilduk langile guztiei segurtasunezko ekipoak bermatzea eskatu du; bait berehalako lan-baja diagnostikatutako pertsonekin harremanetan dauden langileentzat, eta telelana eta lan-kontziliazioa erraztea GOFEko langile guztientzat ere. Azkenik, indarkeria matxistaren biktima diren emakumeentzako eta egoera ahulenean dauden pertsonentzako plaza kopurua handitzea eskatu du, arreta berezia jarriz kalean eta bazterketan bizi direnentzat. Era berean, indarkeria matxistaren biktima diren emakumeak artatzeko telefonoa zabaltzeko kanpaina berezi bat egitea planteatu du. "Gaian adituak diren pertsonek dagoeneko ohartarazi dute indarkeria matxistaren kasuetan hazkunde esponentziala izateko arriskua dagoela, eta, beraz, emakume horiek artatzeko ahaleginak areagotu behar ditugu", azaldu du Fdez de Pinedok.

Ixteek eragindako enpresei zergak eta zuzeneko laguntzak ordaintzea malgutzea

Zerga politikari dagokionez, Diputatuen Kontseiluak iragarritako neurrietan sakontzea planteatu du EH Bilduk batez ere errentaren, autonomoen kuoten eta BEZaren edo sozietateen gaineko zergaren ordainketak malgutzeko. Zentzu horretan, EH Bilduk Foru Gobernuak onartutako premiazko zerga dekretua aztertuko du eta bide horretan sakontzen badu babestuko du ostiralerako iragarri den batzordean. Baina krisi honen ondorio ekonomikoak denboran luzatuko direnez, pisuen alokairuen prezioa mugatzea ahalbidetuko duen foru arau bat izateko beharra nabarmendu du Fdez de Pinedok.

Garapen ekonomikoari dagokionez, EH Bilduk eskatzen du zerbitzuaren% 100 ordaintzea, nahiz eta ez eman, betiere enpresek konpromisoa hartzen badute langileek ez dutela krisiaren ondoriorik pairatuko. Azpikontratazio-kasu horietan, segurtasun-araudiak betetzen direla zainduko da, telelana egitea gomendatuko da, edo, zuzenean, oinarrizkoak ez diren zerbitzuak ez ematea iradokiko da.

Itxieraren ondorioak arintze aldera, hainbat sektoretan (turismoa, merkataritza, ostalaritza, akademiak …) finantzaketa-lerro berriak eta laguntzak sortzea proposatu du EH Bilduk, batez ere enpresa txiki eta ertainei zuzenduta. Azkenik, Forondako aireportuko bidaiarien hegaldiak bertan behera uztea beharrezkoa dela uste du EH Bilduk, osasun arloko kuarentena amaitu arte.

Lehen sektorerako, kulturarako, mugikortasunerako, kirolerako eta funtzio publikorako beste neurri eta proposamen batzuk ere jasotzen dira gaur publiko egin den agirian. "Gure ustez, salbuespeneko egoera horrek modu positiboan ekarpenak egitera behartzen gaitu, eta arreta berezia eskaini behar diegu sektore ahulenei, hau da, gizarte-zerbitzuen erabiltzaileei", nabarmendu du Arabako Batzar Nagusietako EH Bilduren bozeramaileak.

EH Bildu-k Araban Krisi Mahai bat sortzea eskatu du, COVID19ak sortutako krisiaren ondorioei talde politiko guztien artean heltzeko

Kike Fdz. de Pinedo: "Osasun eta gizarte alarmako egoera larri eta ezezagunak guztiok batera lan egitera behartzen gaitu, Arabako gizarte osoaren mesedetan. Adostasunerako eta elkarlanerako egitura bat sortu nahi dugu, eta ez konfrontazio politiko eta ideologikokoa"

| 2020-03-17 11:08:00

EH Bildu-k Arabako Batzar Nagusietako presidenteari eta Arabako Ahaldun Nagusiari eskatu die Arabako Lurralde Historikoan Krisi Mahai bat sor dezatela, talde politiko guztien artean COVID19ak sortutako krisiaren ondorioei heldu ahal izateko. Horretarako, Bozeramaileen Batzordea ahalik eta lasterren biltzeko eskatu du.

"Osasun- eta gizarte-alarmaren egoera larri eta ezezagunak guztiok batera lan egitera behartzen gaitu, ordezkatzen dugun Arabako gizarte osoaren mesedetan, alarma-egoera soziosanitario hori ahalik eta denbora laburrenean gainditzea lortzeko eta ahalik eta giza kostu txikienarekin eta sektore ahulenei arreta berezia eskainiz", adierazi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.

Osaketari dagokionez, EH Bildu-k planteatu du Krisi Mahaia Bozeramaileen Batzordea bera izatea, gaur egungo osakerarekin, kideetako batek berariaz uko egin ezean. Mahai hori gutxienez astean behin bilduko litzateke, eta, ez-ohiko moduan, Foru Aldundiak edo bi batzarkide taldek eskatuta deitu ahal izango litzateke.

EH Bildu-ren ustez, mahai horrek Arabako krisi soziosanitarioaren bilakaeraren jarraipena egiteko eta astero Foru Gobernuaren kudeaketatik deskargu bat egiteko balio behar du, orain arte garatutako neurrien ebaluazioa egitearekin batera. Gainera, mahaiari esker, krisi soziosanitarioa geldiarazteko eta haren ondorioak arintzeko balizko ekimen berriak azter litezke, betiere Foru Aldundiaren eskumenen esparruan: ekimen berri horiek Batzarkide Taldeek ere aurkeztu ahal izango dituzte.

"Atzo bertan, Arabako Ahaldun Nagusiak eskertzen zuen laguntzeko dugun prestutasuna, baina prestutasun hori orain arte planteatzen diren tresnetatik askoz haratago doa. Horregatik, adostasunerako eta elkarlanerako egitura bat sortu nahi dugu, eta ez konfrontazio politiko eta ideologikokoa, Arabako gizarte osoarentzat inoiz ikusi ez den une historiko batean partekatutako erantzukizunetik abiatuta ", adierazi du Fdz De Pinedo.

ALBISTEAK

EH Bildu-k deitoratu du EAJ-k eta PSE-k udal-eskumeneko Gizarte Zerbitzuak zentralizatzearen alde egin izana.

2020-10-21 12:44:00

Foru Gobernuak uko egin dio, halaber, FOFEL-en bidez EGLZ-en finantzaketa arautzeari. Luis Maria Salgado: "Aldundiak ezin du udal bat behartu bere eskumena lagatzera. Bere eskumenaren kudeaketarekin jarraitzea erabakitzen duen udalak gainerakoen askatasunean eta baldintza berdinetan egiten jarraitu ahal izatea defendatzen dugu".

Diru bilketaren jaitsieraren ondorioz, udalek izango duten murrizketa datozen bi urteotan itzultzea eskatuko dio berriz ere EH Bilduk Foru Gobernuari

2020-10-20 12:01:00

Biharko osoko bilkurari begira, “arrazoituta eta salbuespenez, berregokitzeak geroratzea edo zatikatzea” dioen zuzenketari eutsiko dio horrela eskatu baitu udalerrien heren batek

EH Bildu-k deitoratu du Foru Gobernuak diru-bilketaren jaitsiera arintzeko ekimenik ez izatea.

2020-10-16 10:28:00

Kike Fdz de Pinedok epe luzerako beste politika fiskal bat eskatu du COVID TASA ezartzearen beharra nabarmenduz.

EH Bilduk neurri eraginkorrak eskatu ditu ardoa ekoizpen prezioen azpitik saltzen ez dela bermatzeko

2020-10-16 09:28:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Arabako Errioxaren kasuan mahatsa saltzen duten 1.000 familia baino gehiago daude eta uste dugu administrazioek ezin dutela beste alde batera begiratu eta legea betetzen dela zaindu behar dutela, sektore ahul eta babesgabe hori babestu behar dutela berriak ez diren baina sektorea kolokan jartzen duten praktika horien aurrean"