Gipuzkoa

Donostiako eta Gipuzkoako EH Bilduk kezka adierazi dute gizarte erronkei erantzuten ez dieten aurrekontuetan elkarrizketarik ez delako egon

| 2019-12-18 12:40:00

Donostiako eta Gipuzkoako EH Bilduko ordezkariek agerraldia egin dute gaur. Bertan izan dira Juan Karlos Izagirre eta Estitxu Elduaien Gipuzkoatik, eta Reyes Carrere eta Ricardo Burutaran Donostiatik.

Guztiek adierazi dute EAJ negoziatu duenaren itxura ematen saiatu dela hedabideetan baina Izagirreren hitzetan, “ez dute elkarrizketarik bultzatu, eta ez ditu kontutan hartu egindako ekarpenak. Eta kezkatzen gaitu, kezkatzen gaitu aurrekontuak osatzeko elkarlanik egon ez izanak, adosteko borondaterik egon ez izanak eta alderdien arteko interlokuziorik egon ez izanak”.

Izagirrek gogorarazi du EH Bildu lehen indar munizipalista dela Gipuzkoan: “Esan beharrik ez dago Aldundiaren erabakiek eta aurrekontuek eragin zuzena dutela herritarrengan eta baita Udalek gauzatu beharreko kudeaketan eta argi adierazi behar dugu EAJ-PSOEk baztertu egin dutela lehen indar munizipalista. Horrela egin zuten datozen lau urtetarako Plan estrategikoan eta horrela egin dute 2020rako aurrekontuetan”.

Aurrekontuek ez dietela Gipuzkoak dituen erronkei erantzuten esatean, Izagirrek zehaztu du egoitzetako gatazka konpontzeko dirurik ez dela jarri, zaintza mundua duintzeko ere ez, etxez etxeko zerbitzuko laguntzak ez direla igo nahi izan, berdintasuneko partida ere ez dela behar adina igo, klima aldaketari aurre egiteko dirurik ez eta iruzur fiskalari aurre egiteko 100 langileren kontratazioari ere uko egin diotela Aldundiko EAJ eta PSEk.

Gipuzkoako aurrekontuetan, EH Bilduk eginiko proposamen guztietatik, 133 zehazki, soilik 6tan jaso du erdibideko bat lantzeko oniritzia, 915 milioi euroko aurrekontuan 370.000 eurora mugatzen direnak, aurrekontuaren %0,04 baino ez.

Donostiako kasuan, desorekak gainditzeko helburuarekin aurkeztu zituen EH Bilduk bere osoko zuzenketa eta bere 86 zuzenketa partzial. Carrerek adierazi du “EAJk eta PSEk baztertu egin dituztela EH Bilduk aurkeztutako proposamen nagusiak. Gizarte-larrialdietarako partida batzuk baino ez ditugu lortu, Eneko Goiaren gobernuak oraindik gabezia handiak dituen esparru batean, alegia. Eta beste aldetik, herritarren presioaren ondorioz, Gobernuak bi eskaera zehatz onartu behar izan ditu, hala nola Matigoxotegiko futbol zelaia berritzea eta Pikabea-Oletan irisgarritasuna hobetzea eta puntu kritikoak kentzea. Bi partida hauek bihar onartuko dira EH Bilduren ekimenez”.

Gaineratu du Eneko Goiak aurkeztu dituen aurrekontuek gaur egun Donostian dauden desoreka sozialak, ekonomikoak eta auzoen artekoak areagotuko dituztela. “2020rako proiektua aurreko urtetako aurrekontuen ildo beretik doa: ez dituzte egindako akatsak onartu eta egiturazko desorekak zuzentzeko ez da proposamenik egiten.

Donostian ostegunean egingo da aurrekontuak onartzeko Osoko bilkura eta Gipuzkoako Batzar Nagusietan, ostiralean. Adierazitako guztia kontuan izanik, bi kasuetan EH Bilduk kontra bozkatuko du.

Hondartzetako sorospen zerbitzua Aldundiak kudea dezala eskatu dute EH Bilduk eta kostako herrietako alkate eta zinegotziek

EAJ eta PSEk udalerrietan onartutako eskaera atzera bota izana guztiz arduragabea da. Herriek ezin diete aurre egin zerbitzuaren kostuari eta herritar nahiz bisitarien segurtasuna dago jokoan.

| 2019-12-04 16:20:00

Gipuzkoako kostaldeko hainbat herritako (Mutriku, Zumaia, Getaria, Zarautz eta Orio) alkate eta zinegotziak Batzar Nagusietako Osoko Bilkuran izan dira gaur Aldundiari hondartzetako sorospen zerbitzua bere gain har dezala eskatzeko, eta hala ez den bitartean, gutxienez kostuaren %100a bere gain hartzeko. Baina EH Bilduk aurkeztutako ebazpenaren kontra bozkatu dute EAJ eta PSEk.

Herrietako ordezkarien izenean Haritz Alberdi Getariako alkateak gogorarazi du gaur EH Bilduk Batzar Nagusietan egindako eskaera berbera Orio, Mutriku eta Hondarribiako udalbatzarrek ahobatez onartu zutela eta Getaria, Zumaia eta Deban, gehiengoz. “Guztiz arduragabea da gaur EAJk eta PSEk hartu duten erabakia. Ezin da Gipuzkoa ondo gobernatu udalerriei bizkarra emanez, edo okerragoa dena, gure bilera eskaerei ere erantzunik ere eman gabe”, esan du.

Gipuzkoako zerbitzu publikoetan lan egiten dutenen lan-baldintzak duinak izatea guztion ardura da. Hondartzen kudeaketak sekulako gastua suposatzen die gure Udalei, zerbitzuaren kostua oso handia da biztanleko. Getariako kasuan, adibidez, aurrekontuaren %3,6az ari gara hitz egiten, eta horregatik eskatu dugu sorospen zerbitzuaren kudeaketak Aldundiaren esku egon behar duela, Bizkaian aspaldidanik egiten den moduan”, esan du Alberdik eta gaineratu du EAJ-PSEk gaur hartutako erabakia erabat arduragabea dela. “Arazoak bere horretan jarraitzen du eta erantzun bat garaiz ematen ez badiogu, gero eta handiagoa izango da. Eta ondorioak ez dituzte gure herritarrek bakarrik pairatuko, bertakoen eta mundu osotik datozen bisitarien segurtasunaz ari gara”.

Iker Intza batzarkideak berretsi du guztiz arduragabea da gaur EAJk eta PSEk hartutako erabakia: “Gipuzkoako Aldundian dauden bi alderdiak Gipuzkoako herriei bizkarra eman die gaur, udal ezberdinetan onartutako eskaerei atea itxiz”. Intzak adierazi du hemendik sei hilabetera iazko arazo berdin-berdinarekin egingo dugula topo: “kubritu gabeko txandak eta hondartza eremuak, gazteen kontratu prekarioak... Eta, azken finean, herritarren segurtasuna izango da berriro ere jokoan egongo dena. Gaur Diputazioko gobernukideek bizkarra eman die herrietan erabakitakoari eta bizkarra eman die hirugarren sektoreari eta batez ere urtetan zerbitzu hau kudeatu duen irabazi asmorik gabeko elkarteari”.

ALBISTEAK

Zergaitik baino, zertarako jan baserritarrek ekoizten dutena?

2020-04-02 11:53:00

Mirene Begiristainen, Gipuzkoako EH Bilduren batzarkidearen iritzi artikulua

"Garrantzitsuena momentu hauetan osasuna lehen planoan jartzea da"

2020-03-30 11:29:00

Juan Karlos Izagirrek, Gipuzkoako EH Bilduren bozeramaileak, Covid-19 birusan zentratutako elkarrizketa eskeini dio Hamaika Telebistari

Koronabirusaren ondorioz adinekoen egoitzetan babes neurriak indartzeko beharra nabarmendu du EH Bilduk

2020-03-25 17:09:00

Aldundiari dagozkion egoitza publikoetan eta plaza kontzertatuak dituztenetan EPIak eta test frogak nola banatzen ari diren galdetu du EH Bilduk.

Koronabirusa: neurriak eta mezuak

2020-03-23 15:05:00

Egun zail hauetan Gipuzkoako EH Bildu osatzen duten udal taldeek hainbat neurri proposatu dituzte Covid-19 birusaren hedapena etete nahian.