Gipuzkoa

Iñarritu: “Hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituzte euskal herritarren interesak”

Jon Iñarritu EH Bilduko alkate eta zinegotziekin elkartu da Donostian eta “Estatu espainolaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” salatu du. “EH Bilduren botoa da Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak babesten dituena”.

| 2019-11-07 11:00:00

Jon Iñarritu Kongresurako hautagaiak hauteskunde kanpainan murgildurik jarraitzen du eta gaur goizean Donostian izan da, EH Bilduko alkate eta zinegotziekin batera, Arria parkean egindako agerraldian. Iñarritu pozik agertu da “euskal herritarrek gero eta konfiantza handiagoa daukatelako EH Bildurengan, eta horren erakusle da –gogorarazi duenez– EH Bildu izatea lehen indar munizipalista”. Bere iritziz, zergatia argi dago: “Euskaldunek badakite hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituztela beraien interesak”. Hori dela eta, “boto abertzalea, subiranista eta aurrerakoia emateko deia” egin die euskal herritarrei, “botoa EH Bilduri emateko, EH Bildurena delako Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak zaintzen eta babesten dituen botoa”.

Iñarrituk “Estatuaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” dela salatu du. “Eta ez du mugarik, gure ikasleentzako beken kopurua zein izan behar den ere esateraino” iristen baita, kritikatu duenez. Horren aurrean, agindu du EH Bilduko ordezkariek “euskal udalen autonomia eta burujabetza errespetarazteko modu aktiboan egingo dutela lan Madrilen, horrek herritarren
bizi baldintzetan eragin zuzena izango duelako”. Izan ere, “Estatuaren asmo birzentralizatzaileek modu zuzenean eraso egiten diote gure udalen autonomiari, Estatua baita gastu muga ezartzen duena eta gure udalen diru-sarrerak mugatzen dituena, eta
horrek, jakina, udalek jendeari eskaintzen dioten zerbitzua okertzea dakar”.

Horri jarraituz, Iñarrituk EH Bilduko hautetsien lana aldarrikatu du, are gehiago kontuan hartuta zer nolako ondorioak dituen Estatuaren inboluzioak tokiko instituzioetan, guztiz baldintzatzen baitu euren lana herritarren ongizatea bermatzerakoan. “Zuek zarete gure lan instituzionalaren oinarria, zuek zaretelako egunero herritarrekin batera egoten zaretenak eta haien premiak ondoen ezagutzen dituzuenak, baina ez da erraza euskal alkatea izatea, Espainiako Estatuak ere ez digulako errazten”.

Mertxe Aizpurua: “Subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok”

Gipuzkoako zerrendaburuaren esanetan, “PSOEk Franco desobiratu du eta orain Aznar berpiztu nahi du, Sanchezek eskuina programa politikoa erosi baitu, webguneak ixteko turkiar erako dekretuarekin erakutsi duenez”.

| 2019-11-06 19:00:00

Mertxe Aizpuruak subiranismoak igandetik aurrera izango duen garrantzi erabakigarria azpimarratu du gaur arratsaldean Deban, Maddalen Iriarte EH Bilduko bozeramailearekin batera. Gipuzkoako zerrendaburuak adierazi duenez, “ezin da gobernura desblokeatu subiranistak kontuan izan gabe, apirilean bezala, giltza gure eskuetan izango delako berriro orain”. Beraz, ohartarazi du, “euskaldunok eta katalanak gara Moncloan nor egon eta nor ez
egon erabakitzen dugunok, subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok eta, Sanchezek demokrazia defendatzea erabakitzen badu, entzuteko prest egongo gara, baina Vox-en bazkideek zehaztutako bidea hartzen badu, aurrez aurre izango gaitu”.

Kanpainan zehar argi geratzen ari da “Espainiako Estatuko alderdi handiek demokraziaren aurkako beren erasoaldiarekin jarraitzen” dutela, salatu du Aizpuruak, eta, horren ildotik, “eskuinaren programa politikoa erostea” leporatu dio Sanchez PSOEko hautagaiari, eskuinari erosi baitio “web orrialdeak ixteko turkiar erako dekretua, Puigdemont presidentea jazartzea eta Euskal Herrian erreferendumak egitea debekatzeko Aznarrek erabilitako lege bera”.
Finean, “PSOEk Franco desobiratu du eta orain Aznar berpiztu nahi du”, erantsi duenez. Une honetan, kritikatu du Aizpuruak, “Vox-ekoak dira Espainiako politikagintzaren orkestra zuzendariak, eta entzuten den musika No-Dotik atera dutela ematen du, Sanchez ere Vox markako politika egiten ari delako”. Horren adibide da, bere iritziz, “Errenterian manifestazio eskubidea praktikan jartzeagatik sei pertsona deklaratzera deitzea, Sanchezek fiskaltza bere
jostailua bailitzan erabiltzen baitu”, botere banaketaren oinarrizko printzipioa urratuta.

Maddalen Iriarte: “EH Bildurena da boto abertzale eraginkor bakarra”

Gipuzkoako zerrendaburuarekin batera, Maddalen Iriarte bozeramaileak ere parte hartu du Debako ekitaldian, non mezu zuzena helarazi dien “Euskal Herriak erabakitzeko eskubidea daukala sinesten duten herritar abertzaleei”. Iriartek azpimarratu du EH Bildurena dela “boto abertzale eraginkor bakarra, Madrilen erabakitzeko eskubidea defendatuko duen bakarra, EH Bildu delako subiranista katalanekin eta galegoekin eskuz esku eta elkarlanean aritu
daitekeen bakarra”.

Iriartek azaldu duenez, “Llotja del Mar-en gutxieneko programa bat izenpetu genuen subiranistok ondo ulertu dugu zer nolako bide antidemokratiko hartu duen Estatuak eta indarrak elkartuta bakarrik egin ahal izango diogula aurre norabide oker horri, soilik subiranismotik eraiki daitezkeelako gizarte aurreratuak eta erabat demokratikoak”.

ALBISTEAK

Mertxe Aizpurua: “Subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok”

2019-11-06 19:00:00

Maddalen Iriarte: “Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana da”

2019-11-05 19:00:00

“Espainiako alderdi handiek Vox markako politika egitea eta inboluzio antidemokratikoaren bidea hartzea erabaki dute”, ohartarazi du EH Bilduko bozeramaileak Tolosan, atzoko debatearen ostean.