Gipuzkoa

Aldundiak alokairurako etxebizitza parke publikoa handitu eta gehiegizko prezioei aurre egiteko fiskalitatean neurriak har ditzala eskatu du EH Bilduk

| 2020-02-05 13:21:00

Alokairuaren prezioa mugatzeko lege proposamena egingo du EH Bilduk Eusko Legebiltzarrean datorren astean eta Gipuzkoako Aldundiak ere, norabide horretan har ditzakeen neurriak hartzeko eskatu dio gaur EH Bilduk Batzar Nagusietako Osoko Bilkuran.

“EAEn egun 115.000 familia bizi dira alokairuan, baina nola: ordaindu ezinda edo gorabehera askorekin. Alokairuaren prezioak 2013tik %25 egin duelako gora, eta azkeneko urtean alokairuaren kostea KPIa baino 8 aldiz gehiago igo da”, esan du Marian Beitialarrangoitia batzarkideak.

Horregatik proposatu du Aldundiak Eusko Jaurlaritzari eskatzea alokairu merkatu pribatuan zuzenean eragiten duten presazko neurriak har ditzala, besteak beste, alokairuaren prezioa mugatzeko tresnak legez arautuz.

Bestalde, EH Bilduk Aldundiari eskatu dio bere eskumen eta ahalmenen baitan, alokairurako etxebizitza-parke publikoa handitzeko politiketan urrats sendoak emateko. Aldi berean, Beitialarrangoitik gogorarazi du zerga ikuspegitik badagoela zer egin, alokairua ordaintzen duten herritarren kenkariak egokituz eta ponderatuz errenta mailaren arabera, baina baita alokairutik
errenta jasotzen duten pertsonei zergaren tipo altuagoak eta progresiboagoak ordainaraziz errenta mailaren arabera. Horregatik Aldundiari eskatu dio fiskalitatearen ikuspegitik neurriak har ditzala alokairuen gehiegizko prezioei muga jartzeko norabidean.

Gipuzkoako Basozainen elkarteak agerraldia egingo du Batzar Nagusietan

| 2020-01-11 06:52:00

EH Bilduren eskariz, datorren astelehenean (urtarrilak 13) goizeko 9:30ean agerraldia egingo du Gipuzkoako Basozeinen elkarteak, Ekonomia Sustapena, Turismo eta Landa Inguruneko Batzordean. EH Bilduk garrantzitsu ikusten du basozainen egoera aurrez aurre eta lehen eskutik jasotzea. Besteak beste, Aldundiaren eskumenetan sartzen den Guardia Zibilak EAEn sortu nahi duen ingurumen delituen aurkako taldea sortzeak euren zereginetan izan dezaken eraginak kezka piztu du basozainen artean.

Bestalde, joan den legealdian batzordeak abiatu zuen lanean oinarrituz, eta Gipuzkoako basozainen egoera eta euren funtsezko funtzioak medio, hausnarketarekin jarraitzearen beharra ikusten du EH Bilduk. Izan ere, bidean geratu ziren hainbat gaien lanketa, besteak beste azpimarragarriak dira basozainen zereginen eta antolaketaren inguruko eztabaida eta Uliker txostenaren edukia eta txostena bera garapenaren modua.

ALBISTEAK

Zergaitik baino, zertarako jan baserritarrek ekoizten dutena?

2020-04-02 11:53:00

Mirene Begiristainen, Gipuzkoako EH Bilduren batzarkidearen iritzi artikulua

"Garrantzitsuena momentu hauetan osasuna lehen planoan jartzea da"

2020-03-30 11:29:00

Juan Karlos Izagirrek, Gipuzkoako EH Bilduren bozeramaileak, Covid-19 birusan zentratutako elkarrizketa eskeini dio Hamaika Telebistari

Koronabirusaren ondorioz adinekoen egoitzetan babes neurriak indartzeko beharra nabarmendu du EH Bilduk

2020-03-25 17:09:00

Aldundiari dagozkion egoitza publikoetan eta plaza kontzertatuak dituztenetan EPIak eta test frogak nola banatzen ari diren galdetu du EH Bilduk.

Koronabirusa: neurriak eta mezuak

2020-03-23 15:05:00

Egun zail hauetan Gipuzkoako EH Bildu osatzen duten udal taldeek hainbat neurri proposatu dituzte Covid-19 birusaren hedapena etete nahian.