Gipuzkoa

Izagirre: “Ezinbestekoa da hasitako elkarrizketak berriro hartu eta guztion eskubide guztiak bermatuko dituen konponbide bat ematea egoera honi”

“Aurrerapausotzat jotzen dugu udaleko alderdi guztiek jaietan errespetua eskatuz egindako adierazpen bateratua baina horretan ez du laguntzen Gipuzkoako diputatu nagusiak, alkateak eta EAEko lehendakariak bizkar emateak euren jaietan berdintasunean parte hartu nahi duten gizon-emakumeei”, esan du Juan Karlos Izagirre Gipuzkoako bozeramaileak.

| 2019-09-08 15:28:00

EH Bilduren ordezkaritza zabal bat Hondarribian izan da gaur Jaizkibel konpainiari bere babesa adierazten eta salatu dute oraindik ere erakunde publikoen babesik gabe desfilatu behar duela berdintasunaren alde lanean ari diren konpainiak.

Juan Karlos Izagirre Gipuzkoako bozeramaileak egin ditu adierazpenak eta berarekin izan dira, besteak beste: Nerea Kortajarena legebiltzarkidea; Marian Beitialarrangoitia, Esther Agirre, Joxemari Carrere, Oskar Bordes eta Maitane Gonzalez batzarkideak; eta EH Bilduko talde feministako hainbat kide.

“Gaur gozatzeko eguna da, baina ezin dugu ahaztu oraindik ere ezin dutela guztiek berdintasunean disfrutatu. Oraindik ere, Jaizkibel konpainiako emakume eta gizonek aparte desfilatu behar dute, eta erakunde publikoen babesik gabe. Egoera hau onartezina da”, adierazi du.

EH Bilduk aurrerapausotzat jo du udaleko alderdi guztiek jaietan errespetua eskatuz egindako adierazpen bateratua. “Baina zoritxarrez, oraindik ere ikusi ahal izan ditugu Jaizkibel konpainiak kale Nagusia igaro duenean jasotako mespretxu mezuak. Horretan ez du laguntzen Gipuzkoako diputatu nagusiak, Markel Olano jaunak, Txomin Sagarzazu alkateak, eta EAEko lehendakariak, Iñigo Urkullu jaunak, bizkar emateak euren jaietan berdintasunean parte hartu nahi duten gizon-emakumeei”.

Zentzu horretan, Izagirrek elkarrizketak berrabiarazteko beharra nabarmendu du. “Oinarrizko eskubideak errespetatzen ez diren egoera batean, arduradun politikoek erantzukizunez jokatu beharra daukagu. Ezinbestekoa da hasitako elkarrizketak berriro hartu, bultzatu eta guztion artean guztion eskubide guztiak bermatuko dituen konponbide bat ematea egoera honi. Elkarrizketan egin behar dugu indarra”.

Bukatzeko, Jaizkibel konpainiari eta berdintasunaren alde lanean ari diren herritar guztiei eskerrak eman dizkie Izagirrek, jaiak gozatzeko desioa luzatzearekin batera.

Obra publikoetan segurtasuna bermatzea erakunde publikoen ardura da

| 2019-07-18 12:30:00

Anoetako lanetan izandako lan istripua baldintza prekarioen ondorio zuzena dela adierazi du EH Bilduk eta gogorarazi du lan baldintza duinak bermatzea erakunde publikoen ardura eta betebeharra dela. Gaur, ostirala, gehiengo sindikalak egindako deialdiarekin bat egin dugu Gipuzkoako eta Donostiako EH Bilduk.

EH Bilduk pasa den urrian ere salatu zituen obra publikoetako eraikuntza arloko langileen baldintza prekarioak, baita Anoetako lanetan ere, eta gogorarazi zuen kontratu publikoetan klausula sozialak bete eta betearaztea erakunde publikoen ardura dela.

Zorionez, istripu honetan ez dugu hildakorik izan eta badirudi langilea osatze bidean dagoela, baina gehiegitan ikusi ditugu administrazio publikoak bultzatu eta esleitutako proiektuetan heriotz lan istripuak. Istripu horien faktore garrantzitsuena lan prekarietatea da eta hori ekiditeko erakunde publikoek ardura zuzena dute obra horien baldintzetan eta garapenean.

Hori dela-eta, gaur gehiengo sindikalak egin duen deialdian izan da EH Bilduren ordezkaritza bat, zauritutako langileari babesa adierazi eta arduradun publikoei duten erantzunkizuna eskatzeko.

ALBISTEAK

Maddalen Iriartek autokritika eskatu dio Urkulluri Osakidetzako langileen osasuna arriskuan jartzeagatik

2020-07-05 21:27:00

Lehendakarigaiak oso larritzat jo du Justizia Auzitegi Nagusiaren epaia, osasun larrialdian Osakidetzak bertako langileak arrisku larrian ipini zituela egiaztatu duelako. Hori urteetako murrizketen ondorio izan dela esan du Iriartek, eta salatu du Urkulluk are murrizketa gehiago egin nahi dituela hala eta guztiz ere.

Maddalen Iriarte: “Gure herria zutik jarri nahi duela dio Urkulluk, zutik Euskadin, belauniko Madrilen”

2020-06-30 21:36:00

Gipuzkoako ekitaldi nagusia Donostian izan da gaur, Arkaitz Rodriguez eta Mertxe Aizpuruarekin.

Iriarte: “Urkulluk Ibarretxe Plana alfonbra azpian ezkutatu du, erabakitzeko eskubidearen etsaiek belarriekin txalo egiten duten bitartean”

2020-06-30 13:32:00

Erabakitzeko eskubidea gauzatzeko oztopo izatea eta hitza ez betetzea egotzi dio Iriartek EAJko hautagaiari, eta burujabetzaren aldeko botoa eskatu du. “Norbaitek uste al du Urkullu eta Mendiaren gobernu batek gure etorkizuna erabakitzeko eskubidea defendatuko duela?”.

Nerea Kortajarena: “EH Bilduk 1.080 euroko gutxieneko pentsioak bermatzeko konpromisoa du”

2020-06-29 19:23:00

Gipuzkoako zerrendakideak euskal instituzioek eskura dituzten tresna guztiak erabiltzeko borondatea erakutsi du miseriazko pentsioak amaitzeko.