Gipuzkoa

Gipuzkoak 79 milioi gehiago jasoko lituzke ezkutu fiskala kendu eta sozietateen gaineko zergan kendutako bi puntuak errekuperatuz

| 2019-11-28 14:06:00

- Iruzur fiskalari behar bezala aurre eginez, 200 milioi euro gehiago bilduko lituzke
Gipuzkoak.

- Goi karguen soldataren gehiegizko igoera eta propaganda hutsala kenduta, beste 2,5 milioi
gehiago jasoko lituzke Diputazioak.

EH Bilduk Osoko Zuzenketa aurkeztu die Gipuzkoako Aldundiko EAJ-PSEk proposatutako aurrekontuei. Bi arrazoi nagusirengatik: askoz ere gehiago bildu daiteke eta ezberdintasunak murrizteko askoz ere hobeto banatu daiteke. Zerga-sistemaren inguruan, bi dira desadostasun nagusiak:

1. Ezkutu fiskala eta sozietateen gaineko zerga: Gipuzkoako aberatsenek eta Fortuna Handiko jabeek ez dute neurriko ekarpena egiten, eta soldatapeko langileen eta kontsumitzaileen bizkar gelditzen da jasotako guztiaren hiru laurdena. EH Bilduk, besteak beste, ezarri berri den ezkutu fiskala bertan behera uzteko eskatzen du, horrela, 32 miloi inguru gehiago jasoko baitira. Bestalde, sozietateen gaineko zerga bi puntu jaitsi dute azken urtetan. Bi puntu horiek errekuperatuz, Gipuzkoako 47 milioi gehiago bilduko lituzke 2020an.
32 + 47= 79 milioi gehiago.

2.- Iruzur fiskala: Aldundiak ezin du ontzat eman oraindik ere urtero 700 miloi inguruko iruzurra izatea Gipuzkoan. Iturri desberdinak kontsultatuta esan daiteke Gipuzkoan azpiekonomia %17-20an kokatzen dela, eta aurrekontu hauekin ez da honekin bukatzeko indar nahikorik jartzen. Horretarako ezinbestekoa da baliabide gehiago jartzea. Horregatik, iruzur fiskalari aurre egiteko 100 lanpostu berri proposatzen ditugu, horretarako 4 milioiko partida bideratuz. Neurri horiekin,
200 milioi euro gehiago jasotzea aurreikusten dugu.

79+200= 279 milioi gehiago. Bildutako horretatik guztitik beste instituzioetara bideratu beharreko
kopuruak bideratu ondoren, 47,5 milioi gehiago izango lituzke Foru Aldundiak.

Bestalde, aurrekontuetan proposatzen den Diputatu eta Goi Karguen soldaten igoera kentzea proposatzen dugu. Soldaten %8,2aren igoera aurreikusten da, hau da, urtean 500.000 euro ingurutik gora gehiago. Gainera, autopropagandarako eta automarketing-erako ia 2 miloi kentzea proposatzen du EH Bilduk, justifikatuta ez dauden “Etorkizuna Eraikiz” aitzakian jarritakoak.
500.000+2.000.000= 2,5 milioi
Beraz, 47,5+ 2,5 milioi: 50 milioi gehiago guztira Diputazioko aurrekontuetarako.

Diru hori guztia benetako beharretara bideratu eta Gipuzkoako desorekak orekatzeko bideratzea eskatzen dugu. Gizarte politikoetan asko hitz egiten da eraikin berriaz (Adin Berri) baina ez da aipatu ere egiten egoitzetan dagoen lan gatazka, momentu honetan gure aiton-amonek jasotzen duten zerbitzu eskasa, zaintza mundua duintzeko neurriak, etxez etxeko zerbitzua bermatzeko laguntzak eskasak dira... EH Bilduren zuzenketen bitartez, honakoak proposatzen ditugu, besteak
beste: 7 milioi gehiago egoitzetako lan gatazka konpontzeko, 4 milioi gehiago etxez etxeko zerbitzua indartzeko eta 5 milioi gehiago senitartekoak etxean mantentzeko diru laguntzetan.

Gobernantza departamentuari dagokionez, kontratu guztietan klausula sozialak betearazteko eta kontratazioetan 1.200 euro soldata minimoa bermatzeko diru-gehigarria eskatzen dugu, baita herrietan prozesu parte hartzaileak bultzatzeko 350.000 euro gehiago ere.

Berdintasun zuzendaritzara bideratutako partidak ez du betetzen Foru Arauak agintzen duena. EH Bilduk 1,8 milioi gehiago proposatzen ditu berdintasun politikak indartu eta indarkeria matxistaren aurka egiteko eta legealdi honetan 2,2 milioitik 8,8raino igotzea eskatzen dugu.

Gainera, aldaketa klimatikoaren aurka egiteko, benetako politika eraginkor eta jasangarriak egiteko diru-partidak aurreikusten ditugu. Eta beste zenbait zuzenketa aipatzeko, lehen sektorea indartzeko proposatzen ditugu erreleboa eta instalakuntzak sustatzeko eta modu juridiko berriak garatzeko. Bigarren sektorean transizio teknologikoan laguntzeko, turismo jasangarriaren alde egiteko eta bertako merkataritzari laguntzeko partida berezia sortuko genituzke.

Iñarritu: “Hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituzte euskal herritarren interesak”

Jon Iñarritu EH Bilduko alkate eta zinegotziekin elkartu da Donostian eta “Estatu espainolaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” salatu du. “EH Bilduren botoa da Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak babesten dituena”.

| 2019-11-07 11:00:00

Jon Iñarritu Kongresurako hautagaiak hauteskunde kanpainan murgildurik jarraitzen du eta gaur goizean Donostian izan da, EH Bilduko alkate eta zinegotziekin batera, Arria parkean egindako agerraldian. Iñarritu pozik agertu da “euskal herritarrek gero eta konfiantza handiagoa daukatelako EH Bildurengan, eta horren erakusle da –gogorarazi duenez– EH Bildu izatea lehen indar munizipalista”. Bere iritziz, zergatia argi dago: “Euskaldunek badakite hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituztela beraien interesak”. Hori dela eta, “boto abertzalea, subiranista eta aurrerakoia emateko deia” egin die euskal herritarrei, “botoa EH Bilduri emateko, EH Bildurena delako Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak zaintzen eta babesten dituen botoa”.

Iñarrituk “Estatuaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” dela salatu du. “Eta ez du mugarik, gure ikasleentzako beken kopurua zein izan behar den ere esateraino” iristen baita, kritikatu duenez. Horren aurrean, agindu du EH Bilduko ordezkariek “euskal udalen autonomia eta burujabetza errespetarazteko modu aktiboan egingo dutela lan Madrilen, horrek herritarren
bizi baldintzetan eragin zuzena izango duelako”. Izan ere, “Estatuaren asmo birzentralizatzaileek modu zuzenean eraso egiten diote gure udalen autonomiari, Estatua baita gastu muga ezartzen duena eta gure udalen diru-sarrerak mugatzen dituena, eta
horrek, jakina, udalek jendeari eskaintzen dioten zerbitzua okertzea dakar”.

Horri jarraituz, Iñarrituk EH Bilduko hautetsien lana aldarrikatu du, are gehiago kontuan hartuta zer nolako ondorioak dituen Estatuaren inboluzioak tokiko instituzioetan, guztiz baldintzatzen baitu euren lana herritarren ongizatea bermatzerakoan. “Zuek zarete gure lan instituzionalaren oinarria, zuek zaretelako egunero herritarrekin batera egoten zaretenak eta haien premiak ondoen ezagutzen dituzuenak, baina ez da erraza euskal alkatea izatea, Espainiako Estatuak ere ez digulako errazten”.

ALBISTEAK

2019-11-07 11:00:00

Mertxe Aizpurua: “Subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok”

2019-11-06 19:00:00

Gipuzkoako zerrendaburuaren esanetan, “PSOEk Franco desobiratu du eta orain Aznar berpiztu nahi du, Sanchezek eskuina programa politikoa erosi baitu, webguneak ixteko turkiar erako dekretuarekin erakutsi duenez”.