Gipuzkoa

Hondarribiko alardean emakumeen eskubideen urraketa bat dagoela aitortu gabe jarraitzen dute EAJ eta PSEk

| 2019-10-09 13:20:00

Hondarribiko alardea konponbide norabidean jartzeko, emakumeen eskubideak oinarrian izango dituen elkarrizketa sustatu eta horretarako baliabideak jartzeko eskatu du EH Bilduk Gipuzkoako Batzar Nagusietan baina horren aurrean, emakumeen eskubideak aipatzen ez dituen PSEren Osoko zuzenketaren puntu bakarra onartu dute EAJ eta PSEk.

Amaia Azkue batzarkideak nabarmendu du emakumeen eskubideen urraketa dagoen bitartean, erdian kokatzeak urraketa horien alde kokatzea adierazi nahi duela. “Zuek jakitun zarete, lehenago edo geroago baina epe motzean hau konponduko dela, herriko jendea, gazteak… “betiko” alardeko partehartzaileak mugitu dira, zuetako batzuek etxean ere ikusi duzue nola ari den gailentzen emakumeen parte hartzearen aldeko jarrera, gizartearen gehiengoarentzat onartezina delako gauden garaietan gisa honetako debekuak indarrean egotea, jaietan emakumeok libre eta benetako berdintasunean, beste alorretan bezelaxe parte hartzeko eskubidea dugulako, mugarik gabe” adierazi du Azkuek.

Gaineratu du ezinbestekoa dela Aldundiak, “gipuzkoarron ordezkaritza instituzional honek, jarrera determinantea erakustea gai honetan, emakume gipuzkoar batzuen eskubideak behin eta berriz urratzen ari direlako. Ondare kulturalak, herrietako ohiturak, ez dira galduko emakumezkoak onartuko dituen alarde bakarra izango denean; orduan jaiak errespetuzkoak, zoriontsuak eta herrikoiak izango dira. Eta gu asko poztuko gara hori bizitzen dugunean, baina ordurartekoa ez dugu nekez ahaztuko, eta urteetako min horren errekonozimendua ere, beharko da“, ohartarazi du Azkuek.

EAJ-PSEk Zaldunbordako makroproiektua gelditzearen aurka bozkatu dute

| 2019-10-09 12:30:00

Establezimendu Komertzial Handien Lurralde Antolamenduari buruzko lege proposamenean adostutakoaren aurka Hondarribian egin nahi den outlet merkatalgune handia gelditzea eskatu du gaur EH Bilduk, Gipuzkoako Batzar Nagusietako Osoko Bilkuran baina EAJ eta PSEk aurka bozkatu dute.

“Hemen kontua da alderdi guztiok merkatalguneak arautzeko beharra ikusi genuela, arau hori adosteko saiakerak eta ahaleginak egin genituela eta, azkenean, lege forma emanez, adostasunera iritsi ginela, alderdi guztiok, Hondarribiko alkatearen EAJ barne. EAJk eta PSEk sinatu duzue lege hori, eta, beraz, onartu duzue Gipuzkoak ez duela azalera handiko merkatalgune handi gehiagorik behar. Beraz, ez dugu ulertzen gaur Hondarribian egin nahi den eta inguruko herrietan eragin zuzena izango duen proiektu hau gelditu beharrean, aitzakiak jartzen ibiltzea. Denon artean adostutako legeari aitzakiak jartzea”, adierazi du Juan Karlos Izagirrek.

Izagirrek azaldu du 2019ko otsailean Gasteizko parlamentuko gehiengo baten babesa zuela lege proposamenak (EH Bildu, Podemos eta PP), baina adostasun zabalago baten mesedetan, lege-proposamenaren onarpena atzeratzea erabaki zela, azkenean, ekainaren 27an alderdi guzti-guztien babesarekin onartzeko. Horrexegatik, legea onartu bezperan, ekainaren 26an, Hondarribiko alkateak makroproiektu bati dekretu bidez hasiera eman izana ez dela kasualitatea salatu du. Izan ere, legeak dio berau onartu aurretik hasiera emana duten proiektuak ez dituela aintzat hartzen.

Izagirrek nabarmendu du egun, zailtasun eta arazo asko dituen hurbileko eta kalitatezko denda eta komertzio txikiarentzat, desagertzera bultzatuko duen kolpea izango dela; kotxe pribatuaren erabilera bultzatuz, ingurumenaren ikuspegitik eredu ez jasangarri batean sakontzea ekarriko duela, klima aldaketaren aurkako lana oztopatuz -urtean 5 milioi desplazamendu espero dituzte-; eta, herri eta hirietako hizkuntza ohitura eta kulturan aldaketa nabaria sortuko duela, herri eta hiri bizitza gutxituz eta lotarako eremu huts bilakatzeko arriskuak areagotuz.

ALBISTEAK

Gipuzkoak urtean 100 milioi galtzen jarraitzen du

2019-10-14 13:07:00

Ekarpen legearen desorekak orekatzeko konpromisoa hartu zuen EAJk eta ez du hitza bete. EAEko lurraldeen arteko desoreken ondorioz, Gipuzkoak 100 milioi inguru galtzen jarraituko du.

Aho batez onartutako legea bete eta Zaldunbordako merkataritza gunea gelditzeko konpromisoa bilatuko ditu EH Bilduk

2019-10-04 12:33:00