Gipuzkoa

Aizpurua: “Aukera bat daukagu nahi ez gaituzten horien aurrean berriz ere egoteko eta gure programa sutsuki defendatzeko”

“Jendeari gauza bat adierazi nahi diogu, hitza betetzen duena saritu behar da. Hitza betetzen ez duena sarituta, behin eta berriz hitza bete gabe jarraituko dute”, adierazi du Mertxe Aizpurua Kongresuko diputatuak.

| 2019-10-02 13:21:00

Gaur arratsaldean Errenteria/Oreretako Reina Aretoan EH Bildu egin duen herri batzarrean izan da Mertxe Aizpurua: “Aukera bat daukagu, aukera bat hitza betetzen duena saritzeko eta hitza betetzen ez duena zigortzeko. Aukera bat daukagu nahi ez gaituzten horien aurrean berriz ere egoteko, espaniar Kongresuan, gure programa sutsuki defendatzeko”.

Aizpuruak gogora ekarri du badirela batzuk “hitza bete ez dutenak, hemen ez dira gai izan akordioak lortzeko eta horregatik, euskaldunak zoritxarrez, espainiar estatuari lotuta gaudelako, berriz ere hauteskundeetara deituta gaude”, adierazi du.

EH Bilduren zerrendaburuak argi dauka hitza betetzen duena saritu behar dela: “Hitza betetzen ez duena saritzen bada, behin eta berriz hitza bete gabe jarraituko dute eta hori argi gogoratu behar dugu. Batzuk esaten dute nagitasuna ematen diela berriro ere hauteskundeetara joatea, euskaldunak oraindik ere gaur egun estatu espainolaren menpe egotea da nagitasuna ematen duena”.

Horregatik, euskal herritarrak A-10eko hauteskundeetan parte hartzeko mezua bidali du: “Beraiek bozkatzera joango dira, baina independentistak eta ezkertiarrak joango gara bozkatzera eta gehiago izango gara”.

Lanean egonagatik, pobrezian dauden gipuzkoarren kopuruak gora egin du EAJ-PSEren legealdian

Krisia atzean utzi dugula egia bada, inkesta horrek argi erakusten du Aldundiak gipuzkoarren pobreziaren kronifikazioaren aurka ez duela neurri eraginkorrik aplikatu.

| 2019-09-26 15:37:00

Gipuzkoako pobrezia eta gizarte bazterketari buruzko inkestako datuak azaldu ditu gaur Maite Peña diputatuak eta bertan nabarmentzekoa da lanpostu bat izan arren pobrezian dagoen biztanleriaren datua (pobrezia erlatiboa landun populazioan) 4 puntu igo dela azken lau urteetan. Gizarte bazterketan azken inkestatik hona 3.000 persona gehiago daude gainera. Bestalde, pobrezia eta gizarte bazterketa arriskuaren tasa (AROPE tasa), %19,2an dago eta gogorarazi behar da Maite Peñak aurreko legealdiko helburua %18tik jaistea finkatu zuela.

Krisi garaiak atzean utzi ditugula egia baldin bada, inkesta horrek argi erakusten du Aldundiko gobernuaren politikek gipuzkoarren arteko ezberdintasunak handitzen dituela eta pobreziaren kronifikazioaren aurka ez duela neurri eraginkorrik aplikatu.

Neurri eraginkorrak hartzeko aukera izan dutenean ere uko egin dio EAJ-PSEk. “Azken plenoan aldundiaren eskuduntza diren kontratu guztietan 1.200 euroko gutxieneko soldata finkatzea eskatu zuen EH Bilduk eta gobernuko bi taldeek aurka bozkatu zuten. Ikusi besterik ez dago Tabakalerako langileek 7 hilabete egon dira greban lan baldintza duinak lortzeko, egoitzetako langileak greban ditugu eta hor ere Aldundiak badu zeregina eta erantzukizuna”, esan du Ernesto Merino batzarkideak.

Merinok gaineratu du Peñak 2018ko uda aurretik aurkeztu behar zuela inkesta honen emaitza eta EH Bilduk behin baina gehiagotan galdetu arren, diputatuak hauteskundeak pasa arte atzeratu duela bere azalpena.

ALBISTEAK

Xua bere gurasoekin etxera ekartzeko eskatu dute Gipuzkoako Batzar Nagusiek

2020-01-08 16:01:00

Gipuzkoako Batzar Nagusietako 4 alderdik (EAJ, Elkarrekin Gipuzkoa, PSE eta EH Bilduk) Xua Etxera Gurasoekin plataformak egindako eskaria aurkeztu eta onartu dute.

Gipuzkoako aurrekontuek uko egin diete zaintza duintzeari

2019-12-20 13:43:00

Gaur Batzar Nagusietan onartu diren aurrekontuei ezezkoa adierazi die EH Bilduk. Juan Karlos Izagirrek adierazi du ezin dela ulertu gizarte politiketan dauden beharrei ez erantzutea eta bitartean justifikatu gabeko gastuak proposatzea.

Hondartzetako sorospen zerbitzua Aldundiak kudea dezala eskatu dute EH Bilduk eta kostako herrietako alkate eta zinegotziek

2019-12-04 16:20:00

EAJ eta PSEk udalerrietan onartutako eskaera atzera bota izana guztiz arduragabea da. Herriek ezin diete aurre egin zerbitzuaren kostuari eta herritar nahiz bisitarien segurtasuna dago jokoan.