Gipuzkoa

Gipuzkoako larrialdi zerbitzuak bertan mantendu daitezela eskatu du EH Bilduk

Elkarrekin Gipuzkoak eta PPk babestu dute eskaera eta Bizkaian zentralizatzeko asmoen aurrean, “ondo dagoena mantendu eta hobetzeko” eskatu dute.

| 2020-05-06 12:37:00

Larrialdi zerbitzuak Bizkaian zentralizatzearen inguruan pasa den irailean eztabaidatu zen Gipuzkoako Batzar Nagusietan. Gaur ohiko Osoko Bilkuran berriro ekarri du gaia EH Bilduk. Izan ere, Jaurlaritzak 2019ko abendurako egin behar zuen proposamenaren txostena eta oraindik ez du ezer aurkeztu.

Baina bitartean, Juan Karlos Izagirre bozeramaileak adierazi duenez, dagoeneko zerbitzu batzuk zentralizatu direla ohartarazi dute bertako langileek: Larrialdiei Aurre Egiteko eta Babes Zibileko Zuzendaritzari Laguntzeko Zerbitzua (LAZLZ) Txurdinagan, esaterako. “Horrek dagoeneko arazoak sortu ditu: lokalizazioz nahastutako kasuek gora egin dute; eta honek inplikatzen du anbulantziak beranduago iristea...”. Izagirrek gaineratu du zentralezatzeak ez duela onura bakar bat ere eta ez dagoela planteatuta, inolaz ere, osasun ikuspuntu batetik; “agian barne-saileko irizpideak jarraituz planteatzen da, baina ez osasun-ikuspegi batetik”.

EH Bilduk kezkaz ikusten du egoera, ondo dagoen zerbait aldatu nahi delako, langileekin hitz egin gabe. “Ez dira ari beraiekin hitz egiten inolako planik egiteko, langileek zerbitzu onena eskaini nahi dute, baina SADAEren zentralizazioarekin zerbitzuaren kalitatea okertzen hasi da dagoeneko.

Ezinbestekoa jotzen dute lurralde bakoitzeko zentroak mantentzea. Zergatik? Gertutasuna eta ezagutza geografikoak zerbitzu hobe bat bermatzen duelako, ezbeharra gertatu den lekura iristeko denborak gutxituz”. Izagirrek gaineratu du “arazo informatiko larriren bat gertatuz gero, zentral bakarra egonez gero, zerbitzurik gabe gelditzeko arriskua izugarria” dela, gaur egun, horrelakoren bat gertatu denean, beste bi zentroek egiten dute hirugarrenaren lana, azaldu du.

Izagirrek gaineratu du arratsaldeko 20:00etan egunero txaloak jotzea oso ondo dagoela, “baina langile horiei kasu egin eta lurralde bakoitzean, eta gure kasuan Gipuzkoan, larrialdi zerbitzu egoki eta kalitateazkoa eskaintzea, askoz hobeto”.

Espainiar gobernuaren injerentziak

Bestalde, bilkurako beste puntu batean, EH Bilduk salatu du Espainiako gobernuak Gipuzkoak, gure Udalek eta Hego Euskal Herriak dituzten eskumenak ezabatu nahi izan dituela. “Espainiako Gobernuak gure eskumenetan inposatutako injerentziak izan dira. Estalitako 155 artikuluaren aplikazioa izan da. Ezin dugu hemen erabaki, bertako ezagutza eta informazioaren arabera. Madrilek erabakitzen du. Berzentralizazio operazioa izan da”, esan du Izagirrek.

Aurrekontuen berrikuspenean zaintzarako eta gizarte zerbitzuetarako inbertsioak indartzeko eskatu dio EH Bilduk Gipuzkoako Aldundiari

| 2020-04-30 13:32:00

“Espero dugu, ez egoitzetarako aurreikusitako inbertsioetan, ez zaintzarako aurreikusitako dirulaguntzetan, ez egotea inolako jaitsierarik. Are gehiago, krisi garaian gizarte politikak indartzea ezinbestekoa da, herritarren premiak ere areagotu egiten direlako, beraz, hemen gure eskaera: Gipuzkoako Foru Aldundiak ez dezala atzera utzi adinekoen zaintzarako aurreikusitako inbertsio bakar bat ere, eta indartu ditzala gizarte babeserako partida guztiak”, adierazi du Estitxu Elduaien batzarkideak, gaur Batzar Nagusietan egindako ez-ohiko Osoko Bilkuran.

Izan ere, asteartean Markel Olanok adirazi zuen aurreikusitako diru bilketak behera egin arren, Foru Aldundiak ildo estrategikoei lotutako programa eta deialdiak mantenduko dituela, eta lehiakortasuna, ekintzailetza eta I+G+B aipatu zituen. Ez zuen zaintzarik aipatu. “Covid 19ak baieztatu egiten du egungo egoitzetako eredua berpentsatu egin behar dela, eta zaintza zerbitzu
osoa aldatu, indartu eta hobetu egin behar dela”, gaineratu du Elduaienek.

Horregatik, aurrekontuetan zaintzara bideratutako inbertsioak mantentzeaz gain, EH Bilduk, Elkarrekin Gipuzkoarekin batera, eskatu du egoitzetan eskaintzen den bai arreta zuzena eta bai medikuena handitzea, denboratan eta espaziotan, pandemia honek argi erakutsi baitu egungo parametroetan ezin direla behar bezala artatu adinekoak. Bestetik, Covid 19a detektatzeko testak etengabe egitea ere eskatu du EH Bilduk, ahalik eta azkarren eta sarrien, gaixotasunaren hedatzea kontrolatzeko gaur-gaurkoz dugun neurri eraginkorrena delako. Azkenik, egoitzen kontrol zuzena egitea administrazioek, eta horretarako egoitza publiko zein pribatuetan ikuskaritzak etengabe egitea, kontrol zuzena eta publikoa, behar bezala ari direla baieztatzeko, eta azken asteotan ezagutu ditugun egoera tamalgarriak saihesteko.

ALBISTEAK

Maddalen Iriartek autokritika eskatu dio Urkulluri Osakidetzako langileen osasuna arriskuan jartzeagatik

2020-07-05 21:27:00

Lehendakarigaiak oso larritzat jo du Justizia Auzitegi Nagusiaren epaia, osasun larrialdian Osakidetzak bertako langileak arrisku larrian ipini zituela egiaztatu duelako. Hori urteetako murrizketen ondorio izan dela esan du Iriartek, eta salatu du Urkulluk are murrizketa gehiago egin nahi dituela hala eta guztiz ere.

Maddalen Iriarte: “Gure herria zutik jarri nahi duela dio Urkulluk, zutik Euskadin, belauniko Madrilen”

2020-06-30 21:36:00

Gipuzkoako ekitaldi nagusia Donostian izan da gaur, Arkaitz Rodriguez eta Mertxe Aizpuruarekin.

Iriarte: “Urkulluk Ibarretxe Plana alfonbra azpian ezkutatu du, erabakitzeko eskubidearen etsaiek belarriekin txalo egiten duten bitartean”

2020-06-30 13:32:00

Erabakitzeko eskubidea gauzatzeko oztopo izatea eta hitza ez betetzea egotzi dio Iriartek EAJko hautagaiari, eta burujabetzaren aldeko botoa eskatu du. “Norbaitek uste al du Urkullu eta Mendiaren gobernu batek gure etorkizuna erabakitzeko eskubidea defendatuko duela?”.

Nerea Kortajarena: “EH Bilduk 1.080 euroko gutxieneko pentsioak bermatzeko konpromisoa du”

2020-06-29 19:23:00

Gipuzkoako zerrendakideak euskal instituzioek eskura dituzten tresna guztiak erabiltzeko borondatea erakutsi du miseriazko pentsioak amaitzeko.