Gipuzkoa

Gipuzkoak urtean 100 milioi galtzen jarraitzen du

Ekarpen legearen desorekak orekatzeko konpromisoa hartu zuen EAJk eta ez du hitza bete. EAEko lurraldeen arteko desoreken ondorioz, Gipuzkoak 100 milioi inguru galtzen jarraituko du.

| 2019-10-14 13:07:00

Ekarpen legeari jarritako “partxea”k ez dio EAEko lurraldeen arteko desorekari soluziorik ematen eta horregatik behar-beharrezkoa da legearen berritze bat.

Zerga bilketari dagokionez, azkenengo datu akumulatuak ikusita, abuztuaren 31koak, zalantzak ditugu aurreikuspen baikorregia ez ote dituen egiten EAJk txosten honetan. Izan ere, aurreikuspena %4,2ra iristea da eta data horretan %0,4ean zegoen bilketa.

Aurreikuspenak ez betetzeak kezka sortzen digu, bereziki, Udal Fondoan horrek izan dezakeen eraginean eta ondorioz, Gipuzkoako Udalen aurrekontuetan.

Datuek argi erakusten dute, zerga bilketaren karga handiena langileen bizkar ematen dela eta, bitartean, EAJ-PSEk Elkarteen gaineko legean eta Ondarearen gaineko legean egindako aldaketen ondorioz, aberatsenek ekarpen txikiagoa egiten dutela.

Hondarribiko alardean emakumeen eskubideen urraketa bat dagoela aitortu gabe jarraitzen dute EAJ eta PSEk

| 2019-10-09 13:20:00

Hondarribiko alardea konponbide norabidean jartzeko, emakumeen eskubideak oinarrian izango dituen elkarrizketa sustatu eta horretarako baliabideak jartzeko eskatu du EH Bilduk Gipuzkoako Batzar Nagusietan baina horren aurrean, emakumeen eskubideak aipatzen ez dituen PSEren Osoko zuzenketaren puntu bakarra onartu dute EAJ eta PSEk.

Amaia Azkue batzarkideak nabarmendu du emakumeen eskubideen urraketa dagoen bitartean, erdian kokatzeak urraketa horien alde kokatzea adierazi nahi duela. “Zuek jakitun zarete, lehenago edo geroago baina epe motzean hau konponduko dela, herriko jendea, gazteak… “betiko” alardeko partehartzaileak mugitu dira, zuetako batzuek etxean ere ikusi duzue nola ari den gailentzen emakumeen parte hartzearen aldeko jarrera, gizartearen gehiengoarentzat onartezina delako gauden garaietan gisa honetako debekuak indarrean egotea, jaietan emakumeok libre eta benetako berdintasunean, beste alorretan bezelaxe parte hartzeko eskubidea dugulako, mugarik gabe” adierazi du Azkuek.

Gaineratu du ezinbestekoa dela Aldundiak, “gipuzkoarron ordezkaritza instituzional honek, jarrera determinantea erakustea gai honetan, emakume gipuzkoar batzuen eskubideak behin eta berriz urratzen ari direlako. Ondare kulturalak, herrietako ohiturak, ez dira galduko emakumezkoak onartuko dituen alarde bakarra izango denean; orduan jaiak errespetuzkoak, zoriontsuak eta herrikoiak izango dira. Eta gu asko poztuko gara hori bizitzen dugunean, baina ordurartekoa ez dugu nekez ahaztuko, eta urteetako min horren errekonozimendua ere, beharko da“, ohartarazi du Azkuek.

ALBISTEAK

Xua bere gurasoekin etxera ekartzeko eskatu dute Gipuzkoako Batzar Nagusiek

2020-01-08 16:01:00

Gipuzkoako Batzar Nagusietako 4 alderdik (EAJ, Elkarrekin Gipuzkoa, PSE eta EH Bilduk) Xua Etxera Gurasoekin plataformak egindako eskaria aurkeztu eta onartu dute.

Gipuzkoako aurrekontuek uko egin diete zaintza duintzeari

2019-12-20 13:43:00

Gaur Batzar Nagusietan onartu diren aurrekontuei ezezkoa adierazi die EH Bilduk. Juan Karlos Izagirrek adierazi du ezin dela ulertu gizarte politiketan dauden beharrei ez erantzutea eta bitartean justifikatu gabeko gastuak proposatzea.

Hondartzetako sorospen zerbitzua Aldundiak kudea dezala eskatu dute EH Bilduk eta kostako herrietako alkate eta zinegotziek

2019-12-04 16:20:00

EAJ eta PSEk udalerrietan onartutako eskaera atzera bota izana guztiz arduragabea da. Herriek ezin diete aurre egin zerbitzuaren kostuari eta herritar nahiz bisitarien segurtasuna dago jokoan.