Legebiltzarra

Autogintzari buruzko ponentziak sektoreko langileei segurtasuna emateko balio behar du, dio Larrionek

Legebiltzarkideak ponentziaren garrantzia azpimarratu du, sektorearen etorkizuna diseinatu eta bermatzea ahalbidetuko duelako. “Soberan daude erantzun histerikoak beldurra emateko eta boto batzuk lortzeko”.

| 2019-05-06 15:06:00

EH Bilduk proposatuta, Legebiltzarrak autogintzari buruzko ponentzia sortu du gaur sektorearen etorkizuna aztertu eta bermatzeko behar diren politika publikoak zehazteko. Miren Larrionek, ponentziaren sustatzaile nagusiak, ekimen horren garrantzia azpimarratu du, autogintza funtsezkoa delako euskal industria eta ekonomiarentzat. Azaldu duenez, autogintzak haren etorkizuna bermatzeko hartu behar duen bidea zehaztea ahalbidetuko du ponentziak, eta, horri jarraiki, sektorean aritzen diren milaka langileei segurtasuna emateko ere balio izango du. “Langileei, Gasteizko Mercedesekoei eta gainontzekoei, segurtasuna eman behar diegu, langileek merezi dute guk batera eta serio lan egitea, autogintza mantentzeak berebiziko garrantzia duelako eremu industrialean. Soberan daude, beraz, erantzun histerikoak beldurra emateko eta boto batzuk lortzeko. Horren ordez, instituzio guztietan ekimenak bultzatu behar dira sektorea modernizatzeko eta haren etorkizuna bermatzeko, guztion artean adostuta, horixe baita sektorea bera Europan eskatzen ari dena, trantsizio adostu bat”. Izan ere, mugikortasunaren alorrean paradigma aldaketa baten aurrean gaude eta horrek ondorio ukaezinak izango ditu autogintzan.
Horren haritik, Larrionek azaldu du ponentzian sektoreko enpresek, langileen ordezkariek, arloko adituek eta akademikoek parte hartuko dutela guztien ekarpenekin diagnostiko bat egiteko eta autogintza sendotzeko politika publiko berriak proposatzeko. EH Bilduko legebiltzarkideak aurreratu du proposamen horien artean agertuko dela, zalantza barik, Ikerketa eta Garapenean egiten den inbertsioa handitu beharra, hori ezinbesteko osagaia delako sektorea mantentzeko eta herri aurreratua izateko.
Autogintzak, adierazi du Larrionek, alderdi guztiok erantzukizunez jokatzea merezi eta behar du, eta hori da EH Bilduk egin duena ponentzia martxan jartzean. “Guretzat ez da alternatiba bat jendea beldurtzea eta paralizaturik geratzea edota ostrukarena egin eta ezer ez egitea; guk erantzukizunez jokatu dugu politika industriala bideratzeko, horretan tematu gara eta autogintzari buruzko ponentzia horren emaitza da”.
Larrionekin batera agertu den Iker Casanova legebiltzarkideak nabarmendu duenez, autogintza sektore estrategikoa da euskal industriaren eremuan. Datuek hala erakusten dute: Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 300 enpresa baino gehiago eta 41.000 langile dira sektorean aritzen direnak, autogintza Barne Produktu Gordinaren %25 da eta sektoreari dagokio esportazio guztien heren bat baino gehiago. Casanovaren hitzetan, “euskal ekonomian industria ardatza bada, autogintza industria sektorearen bihotza da eta, beraz, izaera estrategiko argia dauka”.

Arzuagak salaketa aurkeztu du Jusapol eta Jucil sindikatuen aurka atentatua, irainak eta mehatxuak egotzita

Polizia-sindikatuetako ordezkariek istiluak eragin zituzten Legebiltzarrean Estatuaren indarkeriaren biktimak aitortzeko legea onartzerakoan.

| 2019-05-02 16:18:00

Julen Arzuagak salaketa aurkeztu du gaur Gasteizko epaitegian pasa den apirilaren 4an Legebiltzarrean, gonbidatu gisa, izan ziren Jusapol eta Jucil sindikatu polizialen ordezkarien aurka, atentatu, irain eta mehatxu delituak egotzita. Osoko Bilkurak Estatu espainolaren indarkeriaren biktimak aitortzeko eta erreparatzeko legea onartu zuen egun hartan eta polizien eta guardia zibilen ordezkariek, PPko legebiltzarkideek bezalaxe, istiluak eragin zituzten Arzuagak, karguan aritzean, legebiltzarkide gisa dagozkion eskubideak eta ardura beteaz, hitza zeukanean. Arzuagaren abokatua beste legebiltzarkide bat da, Jone Goirizelaia, hain zuzen ere.
EH Bilduko legebiltzarkideak salaketan azaldu bezala, Estatuaren biktimei erreparazioa emateko legeaz EH Bilduk egiten duen irakurketa politikoaren nondik norakoak zehazten ari zenean, PPko legebiltzarkideek bere diskurtsoa moztu zuten oihu eta keinu artean eta, gonbidatuen tribunatik, Jusapol eta Jucil sindikatuetako ordezkariek mespretxuzko keinuak eta irainak bota zizkioten. Besteak beste, keinu bat egin zioten, eskuz, pistola bat balute bezala, mehatxu gisa.
Gero, behin eztabaida amaituta eta legea onartuta, Jusapoleko bozeramaile batek indarkeria tresna politiko gisa erabiltzea egotzi zien Arzuagari eta, oro har, EH Bilduri, bai eta ETArekin lotu ere. “Hau da, delitu larri bat, alegia, indarkeria erabiltzea, egotzi zidan eta ETAko kide izatea ere leporatu zidan”, dio legebiltzarkideak salaketan, eta horrek “irain eta mehatxu larrien biktima izatea” ekarri dio sare sozialetan. Hori dela eta, gogorarazi du Arzuagak, Legebiltzarreko Mahaiak adierazpen publikoa egin zuen babesa erakusteko eta mehatxu eta irainak gaitzesteko.

ALBISTEAK

EH Bilduren ekimenez, Legebiltzarrak bat egingo du bihar Torturaren Biktimei Laguntzeko Egunarekin

2020-06-25 11:47:00

Legebiltzarrak torturaren aurkako kartela jarriko du lehen aldiz fatxadan, torturaren biktimak aitortu eta pairatu duten bidegabekeria salatzeko.

Jaurlaritzak ebidentzia onartu eta atzera egin behar izan du enplegu erregulazio sariak osatzeko

2020-06-18 17:39:00

EH Bilduk gogora ekarri du osagarri hori proposatu zuela Legebiltzarrean eta EAJ eta PSE kontra agertu zirela. Denbora alferrik galdu dute horren ondorioz eta anbizio gutxiko neurria iragarri dute orain, aldi baterako enplegu erregulazioan egon diren eta dauden milaka langile kanpo utzita.

EAJ eta PSEk Legebiltzarra barik gobernatzea erabaki dute haientzat oztopo bat delakoan

2020-06-11 13:13:00

EH Bilduk oposizioaren proposamenak ia sistematikoki blokeatzea eta isilaraztea egotzi die EAJ eta PSEri. Ez dute Diputazio Iraunkorrak euren politiken gabeziak agerian uztea nahi eta gaur datorren ikasturtearen planifikazioaz eta Osakidetzako Lehen Arreta indartu beharraz eztabaidatu ahal izatea galarazi dute.

Montai auziak erakusten du EAJren karneta edukitzeak abantailak ematen dituela kontratu publikoak lortzeko orduan

2020-06-09 12:29:00

“Herri duin batean ezin da pentsatu normala dela, eta are gutxiago onargarria, gobernuan dagoen alderdikoa izateagatik erraztasunak izatea Administrazioarekin kontratatzeko”. EH Bilduk azalpenak eskatu ditu Legebiltzarrean Montai Taldeari esleitutako kontratuei buruz.