Legebiltzarra

EH Bilduk ohartarazi du Zaldibarren kutsatzaile arriskutsuak isurtzen ari direla uretara, urtean batez beste onartutakoa baino askoz gehiago

Uraren Euskal Agentziak eginiko analisiek erakusten dute beruna, kadmioa eta zianuroa bezalako gai toxikoen isurketen parametroak benetan txarrak direla. “Datuak ikusita, lehentasunezkoa da Deba ibaiaren arro osoan neurriak hartzea kutsadura saihesteko”, azpimarratu du Mikel Oterok.

| 2020-02-26 15:07:00

EH Bilduk ohartarazi du Uraren Euskal Agentziak (URA) Zaldibarko zabortegiaren inguruko ibaietan eginiko analisien emaitzak “benetan txarrak eta kezkagarriak” direla, argi erakusten dutelako kutsatzaile arriskutsuen isurketek urtean batez beste onartutako parametroak nabarmen gainditzen dituztela.
Zehazki, Mikel Oterok azaldu duenez, zianuro, kromo, selenio, kadmio eta berunari dagokienez, isuriak urtean gehien jota onartutako batezbestekoetatik baino askoz gorago daude. Adibidez, selenio eta berunaren kasuan, URAk Aixola, Ego eta Ibur ibaietan antzeman dituen mailak urteko batezbestekoa baino 20 aldiz altuagoak dira eta kadmioaren kasuan 80 aldiz altuagoak. Eta oxigeno eskari kimikoa ere, uren kutsadura neurtzeko erabiltzen dena, Plan Hidrologikoan ezarritako erreferentziaren halako bikoa da. “Amonioak altu zeudela dagoeneko esanda zegoen, baita metal astun batzuen presentzia ere, baina datu zehatzak ikusita, kezkatzekoa da, metal astun kutsatzaile batzuen parametroak harritzeko modukoak baitira, are gehiago kontuan hartzen badugu horietako bi, beruna eta kadmioa, alegia, lehentasunezko kutsatzaileak direla Europar Batasunaren araudien arabera”.
 “Egoera, beraz, kezkatzeko modukoa da, oso txarra, eta are txarragoa izango den arriskua bistakoa da”, azaldu du Oterok. Izan ere, “emaitza horiek okerrera egingo dute euriekin, isuriak handiagoak izango direlako orduan, eta ezin da ahaztu hori guztia Deba ibairaino iritsiko dela”. Hori dela eta, lehentasunezkotzat jo du “Deba ibaiaren arro osoan arreta handia jartzea, kutsadura saihesteko, bai orain, bai etorkizunean”.
Analitiken emaitzak atzo arte, “behar baino askoz beranduago”, argitaratu ez izana leporatu dio Oterok URAri. “Hasieratik esan genuen moduan, garrantzitsua da airearen eta uraren kalitatearen inguruan egiten diren datu guztiak eskuragarri izatea; ez da ulergarria datu falta hau, analitikak hilaren 8an egiten hasi zirela jakinik”.

EAJk nahita blokeatu du euskara doan ikasteko legea eta orain propaganda eta elektoralismoari ekin dio

“Guztiz lotsagarria da EAJ ateratzea euskara doan ikasteko eskubidearen berme gisa, 2018az geroztik EH Bilduren lege proposamena etengabe oztopatu ostean. EAJk ez ditu helburu ez euskara ez gizartea, gainetik bere interes alderdikoiak jartzen ditu beti”.

| 2020-02-12 14:00:00

EH Bildu zur eta lur geratu da gaur goizean ikusi duenean Jaurlaritzak, Foru Aldundiek eta Eudelek euskara ikastea doakoa izateko akordioa iragarri dutela. Rebeka Uberak salatu duenez, “lotsa gutxi behar da domina hori jarri nahi izateko EAJ bera izan denean euskara doan ikasteko eskubidea bermatzeko EH Bilduk aurkeztu zuen lege proposamenaren tramitazioa nahita eta etengabe oztopatu duena. Lotsagarria eta larria da hain garrantzitsua izango zen lege bat eragoztea herritarren interesei interes alderdikoiak gailentzen zaizkielako eta are lotsagarriagoa da gaur EAJ, legea onartzea galarazi duen alderdi bera, akordio horrekin ateratzea propaganda eta elektoralismoa egin nahian. EAJk argi utzi du bere helburuak ez direla ez euskara ez gizartea, horren guztiaren gainetik bere interes alderdikoiak jartzen dituela”.
Uberak gogora ekarri duenez, EH Bilduk 2018ko urriaren 17an aurkeztu zuen Gasteizko Legebiltzarrean euskara doan ikasteko eskubidea bermatzeko lege proposamena, eta geroztik EAJk horren tramitazioa oztopatu eta atzeratu du. “Orain argi dago zergatik. Arazoa ez zen proposamenaren edukia; kontua zen EAJk ez zuela legea adostu nahi, horrek behin legealdia amaituta propaganda eta elektoralismoa egiteko aukera emango ziolakoan, gaur egin duen moduan. Euskara ikasten ari direnen eskubideak baino, bere interes partikularrak lehenetsi ditu”.
Eta gainera, kritikatu du Uberak, Jaurlaritzak iragarri duen akordioa motz geratu da. Izan ere, euskara doan ikasteko eskubidea aitortu eta horretarako behar diren mekanismoak abian ipini beharrean, diru-laguntzak emango dituela iragarri du, B2 mailara arte bakarrik –C1eraino iritsi beharko luke– eta baldintza zehatz batzuen arabera. “Hori ez da doakotasuna, diru-laguntzen sistema bat baizik. Praktikan, akordio horren arabera, euskara ikastea ez da doakoa izango B2 mailara arte”, ohartarazi du EH Bilduko legebiltzarkideak.

ALBISTEAK

2020-02-12 14:00:00

Urkulluk Zaldibarko krisiaren ardura hartu behar du, berehalako azalpenak eman eta erantzukizunak argitu

2020-02-10 14:51:00

EH Bilduk lehendakariaren premiazko agerraldia eskatu du Legebiltzarrean "aurpegia eman dezan". Salatu du zabortegian egindako irregulartasunak eta Gobernuaren kontrol falta daudela tragediaren jatorrian, eta ohartarazi du krisiak irekita jarraitzen duela, oraindik bi pertsona desagertuta daudela eta isurketa kutsakorren arriskua ere badagoela.

Ingurumen Ikuskaritzaren azken txostenak Zaldibarko zabortegiaren kudeaketa txarra egiaztatuta, Lakuak azalpenak eman behar ditu

2020-02-08 10:42:00

EH Bilduk salatu du Ingurumen Sailaren txostenak, 2019ko azarokoak, araudiaren ez-betetze esanguratsu edo larriak egiaztatu zituela eta enpresari kalifikazio baxuena eman ziola. EH Bilduk Jaurlaritzari eskatuko dio argitu dezala zer nolako neurriak hartu zituen araudia betearazteko.

Zaldibarko luiziak agerian utzi ditu, modurik gordinenean, hondakinak kudeatzeko Jaurlaritzaren ereduaren gabeziak

2020-02-07 17:29:00

EH Bilduren iritziz, une honetan lehentasuna desagertutako langileak aurkitzea da. Hortik aurrera argibideak eskatuko ditu Legebiltzarrean zabortegiak amiantoa tratatzeko baimena zeukan eta, hala izatekotan, segurtasun protokoloak legeak dioen moduan errespetatu diren argitzeko.