Legebiltzarra

Kutxabankeko presidenteak Legebiltzarra mespretxatu du, Euskalteli buruzko azalpenak emateari uko egin baitio

Zegonak Euskaltelen kontrola hartu ostean EH Bilduk Gregorio Villalabeitiaren agerraldia eskatu zuen, bankuaren desinbertsio prozesua azal zezan. “Euskal gizarteak zer gertatu den jakiteko eskubidea du eta larria da Kutxabankeko presidenteak azalpenak emateari uko egitea”.

| 2019-05-20 15:08:00

Zegona inbertsio funts britainiarrak Euskaltelen kontrola eskuratu bezain laster EH Bilduk Kutxabankeko presidente Gregorio Villalabeitiaren agerraldia eskatu zuen Legebiltzarrean, haren bankua Euskaltelen jabeetariko bat delako eta bertan burutu duen desinbertsio prozesuak Zegonari kontrola hartzea erraztu diolako. Hala ere, Villalabeitiak uko egin dio azalpenak emateari eta hala jakinarazi dio gaur bertan Legebiltzarrari. Iker Casanovaren iritziz, “Kutxabankeko presidenteak Parlamentua eta bertan ordezkatuta dauden herritar guztiak mespretxatu ditu erabaki horrekin; ezin dezakegu ahaztu Kutxanbanken jabe diren banku fundazioak diru publikoarekin sortu zirela duela urte asko eta, beraz, euskal gizarteak eskubidea du Euskaltelen zer gertatu den jakiteko eta horren inguruko azalpen guztiak jasotzeko”.
EH Bilduko legebiltzarkideak Kutxabankek Euskaltelen duen ardura azpimarratu du gainera. “Patronalak berak berretsi du guk behin eta berriz egin dugun salaketa, alegia, Jaurlaritzak eta Kutxabankek Euskaltelen burutu duten desinbertsio prozesua dagoela afera honen jatorrian eta horrek azaltzen duela, hein handi batean, zergatik gaur konpainiaren kontrola inbertsio funts britainiar baten esku dagoen. Gero eta argiago dago Kutxabankek azken urteotako desinbertsio prozesua irauli behar duela eta enpresa estrategikoetan inbertsio politika esanguratsu eta iraunkorra garatu behar duela enpresa horien lurraldearekiko atxikimendua ziurtatzeko eta eredu produktibo propio sendo, osasuntsu eta jasangarria garatzeko”.

Helduen Hezkuntzari buruzko Legea egitea proposatu du EH Bilduk

Helduen Hezkuntzari buruzko ponentzia parlamentarioak alderdien proposamenak jaso ditu gaur. Jaurlaritzaren dekretu zirriborroa bertan behera uztea eskatu du Rebeka Uberak, murrizketak egiten dituelako.

| 2019-05-20 14:14:00

EH Bildu eta Podemosen ekimen komun bati jarraituz, talde parlamentarioek Helduen Hezkuntzaren helburu, funtzio, hartzaile eta bitartekoak zehazteko egin beharreko plan integralaren oinarri eta irizpideak landu eta eztabaidatu dituzte ponentzia batean azken hilabeteotan. Organo horretan gaur amaitzen da epea talde bakoitzak ekarpen eta proposamenak egiteko. EH Bilduk hala egin du: lehenik, Helduen Hezkuntzan murrizketak ekarriko lituzkeen dekretu zirriborroa –irakasleak horren kontra agertu dira jada– bertan behera uzteko eta hasieratik berraztertu eta adosteko eskatu dio Jaurlaritzari; bigarrenik, Helduen Hezkuntzari buruzko Legea egitea proposatu du. Izan ere, Rebeka Uberak azaldu duenez, “lege bidez arautuz gero, Helduen Hezkuntzari duen garrantzia aitortuko genioke eta bere osotasunean landu ahal izango genuke; lege batek gai horren inguruan dauden baliabide publiko guztien arteko koordinazioa ahalbidetuko luke, bai eta ebaluazio eraginkor bat egitea ere”.
EH Bilduko legebiltzarkideak adierazi duenez, Helduen Hezkuntzak honako helburu hauek izan behar ditu: titulazioak eskuratzeko bide bat izatea, enplegua, aukera berdintasuna, inklusioa, adinekoen ongizate sozial, emozional eta intelektuala eta erakunde publikoen arteko koordinazioa.
Helburu horiei begira, Uberak hainbat proposamen aurkeztu ditu, arloko adituek eta profesionalek ponentzian eginiko ekarpenak aintzat hartuta. Hala, beharrezkotzat jo du Hezkuntza Sailak Helduen Hezkuntzako ikastetxeen mapa zehaztea. Azaldu duenez, “ikastetxeak edota gela desplazatuak irekitzeko komenigarritasuna aztertu behar da langabezia tasa altuak dituzten, konplexutasun sozial handia duten edo, zenbait faktore dela eta, inklusio arazoak dauden hirigune eta herrietan, ikastetxe horiek gizarteratzeko elementu gisa ere baliatu behar direlako”.
Enplegarritasuna xede, Helduen Hezkuntzako ikastetxeen eta Lanbideren arteko koordinazioa ezinbestekoa da, EH Bilduko legebiltzarkidearen iritziz. Halaber, Helduen Hezkuntzaren curriculuma zehaztea eta adostea proposatu du, prestakuntza arautua zein ez arautua jasota, bai eta Lanbide Heziketarekiko lotura indartzea ere. Horri dagokionez, “goi mailako Lanbide Heziketarako sarbidean kopuru bat, %5 izan litekeena, gorde beharko litzateke Helduen Hezkuntzako ikasleentzat”.

ALBISTEAK

Terrazetako anabasa Jaurlaritzaren laguntza faltaren ondorio ere bada, ohartarazi du EH Bilduk

2020-05-12 13:19:00

Iker Casanova: “Premia ekonomikoak bultzatuta ireki behar izan dute ostalari eta merkatari askok, baldintzak ematen ez diren arren”. Laguntzak (2.200€) behingoz bideratzeko exijitu dio Jaurlaritzari, “gutxieneko bermeak eduki bitartean negozioa itxita mantendu ahal izateko ere bai”. EH Bilduren proposamena bidean da jada Legebiltzarrean.

EH Bilduk ikasleen itzulera hezkuntza komunitatearekin adosteko eskatu dio Jaurlaritzari

2020-05-11 13:25:00

EH Bilduk proposamena aurkeztu eta Diputazio Iraunkorra berriz biltzeko galdegin du. Rebeka Uberaren iritziz, “Hezkuntza Sailaren aldebakartasuna ez da bidezkoa, Despotismo Ilustratuaren garaikoa da”.

EAJ Legebiltzarreko Mahaia alderdikeriaz erabiltzen ari da oposizioaren ekimen politikoa mugatzeko

2020-05-07 17:04:00

Mahaiak ez ditu EH Bilduren legez besteko bi proposamen tramitera onartu eta Elkarrekin Podemos-IUren jarduera politikoa blokeatzen jarraitzen du. Eba Blancok eta Jon Hernandezek EAJ eta PSEri egotzi diete “Mahaian duten gehiengoa oposizioaren lana eragozteko eta Jaurlaritza babesteko baliatzea”.

EH Bilduk alokairurako laguntzak motz geratzen direla ohartarazi du eta igotzeko eskatu dio Jaurlaritzari

2020-05-06 14:36:00

EH Bilduk proposamena eramango du Diputazio Iraunkorrera zenbatekoak handitzeko eta laguntza jasotzeko epea sei hilabetez luzatzeko.