Legebiltzarra

Ander Rodriguezek ordezkatu du Pello Urizar Legebiltzarrean

Legebiltzarkide berria Gizarte Politikako foru diputatua izan da Gipuzkoan.

| 2019-09-10 11:40:00

Pasa den ekainean Pello Urizarrek kargu politiko guztiak uzteko erabakia ezagutzera eman ondoren, EH Bilduk haren erreleboa gauzatu du jada talde parlamentarioan eta Ander Rodriguez Lejarzak (Arrasate, 1982) kargua hartu du gaur bertan, Urizarren ordezko gisa.

Rodriguezen ibilbide instituzionala 2003an hasi zen Arrasaten, zinegotzi bezala, 2015era bitartean. Batzarkide ere izan da Gipuzkoako Batzar Nagusietan bi etapa ezberdinetan (2007-2011 eta 2017-2019) eta 2011tik 2015era Gizarte Politikako diputatua izan zen Gipuzkoako Foru Aldundian.

Prestakuntza akademikoari dagokionez, EH Bilduko legebiltzarkide berria Historiako Gradua (EHU/UPV) dauka, Masterra egin du Ikerketa Historiko, Artistiko eta Geografikorako Metodo eta Teknika Aurreratuei buruz, Analisi Geoespazialari buruzko Graduondoa dauka eta egun doktoretza-tesia egiten ari da: Teoria Ebolutiboaren Aplikazioa Transmisio Kulturalari Historiaurrean.

EH Bildu eta Elkarrekin Podemosek Memoria Historikoari buruzko Lege Proposamena aurkeztu dute

Frankismoaren krimenen aurkako Euskal Plataformak eskatu bezala, bi taldeek haren herri ekimen legegileari bide eman diote eta lege proposamen gisa eramango dute Osoko Bilkurara. “EAJk inoiz ez du halako lege bat nahi izan”.

| 2019-09-09 13:24:00

EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek Memoria Historikoari buruzko Lege Proposamen bat aurkeztu dute Legebiltzarrean, Frankismoaren krimenen aurkako Euskal Plataformak uztailean egin zuen eskaria aintzat hartuta. Jaurlaritza haren herri ekimen legegilea tramitatzearen aurka agertu zenez, Plataformak dei zuzena egin zien talde parlamentarioei herri ekimena berrartu eta bideratzeko, eta horixe da hain justu Julen Arzuaga EH Bilduko legebiltzarkideak eta Jon Hernandez Elkarrekin Podemosekoak egin dutena, herri ekimen legegilea zenajon hitzez hitz lege proposamen gisa erroldatzea, alegia. Legebiltzarreko Mahaiak bihar bertan tramitatuko du eta aste gutxi barru eztabaidatzeko moduan egongo da.
Arzuaga eta Hernandezek behar-beharrezkotzat jo dute Memoria Historikoari buruzko Euskal Legea onartzea frankismoaren biktimak aitortzeko eta dagokien erreparazio integrala emateko, gizarte bezala haiekin oraindik dugun zorra guztiz kitatzeko eta biktima gisa dituzten oinarrizko eskubideak bermatzeko. Biktimei aitortza eta erreparazioa emateaz gain, lege proposamenak xede du baita ere frankismoaren gorazarrea galaraztea eta krimen haien egileak epaitzeko bideak irekitzea.
Arzuaga eta Hernandezek gogora ekarri dute legealdi honetan EAJk helburu horiek zituzten bi lege proposamen atzera bota dituela jada. Bata, Elkarrekin Podemosek aurkeztutakoa, epai frankistak deuseztatzeko; bestea, EH Bildurena, memoria historikoari buruzko lege integrala. Legebiltzarkideek salatu dutenez, jeltzaleek berdin jokatu dute Frankismoaren krimenen aurkako Euskal Plataformak aurkeztu zuen herri ekimen legegilearekin. “Jaurlaritza memoria historikoari buruzko lege proiektua lantzen ari dela argudiatu zuten, hori izan zen euren ezezkoa justifikatzeko aitzakia, baina, egia esan, EAJk inoiz ez du memoria historikoari buruzko lege bat nahi izan eta Lakuan ez dute inolako interesik izan gai horretan Plataformak herri ekimena aurkeztu arte. Jokaldia, dena den, gaizki atera zaie, EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek herri ekimena berreskuratu dugulako, eta orain iraingarria litzateke biktimentzat EAJ berriz ere aitortza eta erreparazioa ematearen aurka agertzea eta lege proposamena bertan behera uztea”.

ALBISTEAK

Urkulluk adostutako defizit muga ez da nahikoa murrizketak saihesteko, ohartarazi du EH Bilduk

2020-07-31 16:51:00

%2,6ko muga oso urrun dago Lakuak planteatutako %3,5etik eta, zerga politika aldatu ezean, murrizketak ekarriko ditu. Ez da onargarria Madrili baimena eskatu behar izatea herri honek behar dituen neurriak hartu ahal izateko; menpekotasunetik burujabetzara salto egin beharra dugu.

Ratioak 15 ikaslera jaistea eta 10.000 irakasle gehiago kontratatzea, EH Bilduren proposamena ikasturte berrirako

2020-07-29 15:21:00

EH Bilduren iritziz, salbuespen neurriak behar dira ikastetxeetan osasun eta segurtasun baldintzak bermatzeko. Proposamen irekia da, Hezkuntza Sailak eta sektoreko eragileek negoziatu beharrekoa. Arduragabekeria da ikasturtea ohi legez hastea, Uriarte sailburuak planteatu bezala.

Estatuaren indarkeriaren biktimak diskriminatu ditu berriro ere Jaurlaritzak

2020-07-28 21:20:00

AVT, Covite eta Vitepaz elkarteetan bildutako ETAren biktimek laguntzak jasoko dituzte pandemiak eragindako arazoak arintzeko; ez, ordea, Estatu terrorismoaren biktimek. “Koronabirusak gehiago eragin die ETAren biktimei GALen biktimei baino, ala?”, galdetu du Julen Arzuagak.

Murrizketa gehiago prestatzen ari den EAJ-PSE aliantzaren aurrean EH Bilduk ezkerretik alternatiba egon badagoela dio

2020-07-27 12:54:00

EH Bildu talde parlamentarioa akreditatu da gaur Legebiltzarrean. Eskuinak lan eta bizi baldintzak murriztea aukera bakarra dela sinestarazi nahi duela ohartarazi du Maddalen Iriartek. Koalizioaren lehentasuna zehaztu du: “Krisia ezin dute betikoek ordaindu, krisialditik inor atzean utzi gabe atera behar dugu”