Legebiltzarra

EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustu estrategikoaren baitan, Goirizelaia eta Larrion udal politikan zentratuko dira aurrerantzean

Biek utzi dute Legebiltzarra eta euren tokiak Diana Urreak eta Ibon San Saturninok beteko dituzte, hurrenez hurren.

| 2019-09-16 14:10:00

Jone Goirizelaiak eta Miren Larrionek legebiltzarkide karguari uko egin diote eta hemendik aurrera udal politikan zentratuko dute euren lan instituzionala Bilbon eta Gasteizen, hurrenez hurren, iragan maiatzeko hauteskundeetan bertako herritarrekin hartu zuten konpromisoari jarraituz. Erabaki hau EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustuaren baitan kokatzen da, tokiko eskalak garrantzi estrategikoa baitu ezkerreko subiranismoarentzat. Batetik, biharko Euskal Errepublikan baliagarriak izango diren gobernantza eredu berriak saiatzeko aukera eskaintzen duelako; bestetik, gure balioetan oinarritutako gobernugintza garatu dugun lekuetan gizarte sektore zabalak bildu ditugulako. Ikuspegi nazional batetik ere, udalgintzak euskal lurraldeak artikulatzeko egitasmoak martxan jartzea eta, beraz, haien arteko kohesioa indartzea ahalbidetzen du.
Goirizelaia eta Larrionen ordezkoei dagokienez, Diana Carolina Urreak (Armenia, Colombia, 1987) lehenengoaren tokia hartu eta Legebiltzarrera itzuliko da, aurreko legealdian ere talde parlamentarioan aritu baitzen. Urrea Turismoan diplomatua da Deustuko Unibertsitatean eta Emakume eta Gizonen arteko Berdintasunari buruzko Masterra egin du UPV-EHUn.
Larrionen ordez Ibon San Saturnino (Gasteiz, 1975) arituko da. Egun Arabako EH Bilduko arduradun politikoa da eta aurretik arlo instituzionaleko burua izan zen. Eskubide sozialen aldeko eta arrazakeriaren aurkako herri mugimenduko kide ere izan da. Prestakuntza akademikoari dagokionez, San Saturnino arkitektoa da (UPV-EHUko Donostiako Arkitektura Goi Eskola Teknikoan).

Ander Rodriguezek ordezkatu du Pello Urizar Legebiltzarrean

Legebiltzarkide berria Gizarte Politikako foru diputatua izan da Gipuzkoan.

| 2019-09-10 11:40:00

Pasa den ekainean Pello Urizarrek kargu politiko guztiak uzteko erabakia ezagutzera eman ondoren, EH Bilduk haren erreleboa gauzatu du jada talde parlamentarioan eta Ander Rodriguez Lejarzak (Arrasate, 1982) kargua hartu du gaur bertan, Urizarren ordezko gisa.

Rodriguezen ibilbide instituzionala 2003an hasi zen Arrasaten, zinegotzi bezala, 2015era bitartean. Batzarkide ere izan da Gipuzkoako Batzar Nagusietan bi etapa ezberdinetan (2007-2011 eta 2017-2019) eta 2011tik 2015era Gizarte Politikako diputatua izan zen Gipuzkoako Foru Aldundian.

Prestakuntza akademikoari dagokionez, EH Bilduko legebiltzarkide berria Historiako Gradua (EHU/UPV) dauka, Masterra egin du Ikerketa Historiko, Artistiko eta Geografikorako Metodo eta Teknika Aurreratuei buruz, Analisi Geoespazialari buruzko Graduondoa dauka eta egun doktoretza-tesia egiten ari da: Teoria Ebolutiboaren Aplikazioa Transmisio Kulturalari Historiaurrean.

ALBISTEAK

EH Bilduren ekimenez, Legebiltzarrak bat egingo du bihar Torturaren Biktimei Laguntzeko Egunarekin

2020-06-25 11:47:00

Legebiltzarrak torturaren aurkako kartela jarriko du lehen aldiz fatxadan, torturaren biktimak aitortu eta pairatu duten bidegabekeria salatzeko.

Jaurlaritzak ebidentzia onartu eta atzera egin behar izan du enplegu erregulazio sariak osatzeko

2020-06-18 17:39:00

EH Bilduk gogora ekarri du osagarri hori proposatu zuela Legebiltzarrean eta EAJ eta PSE kontra agertu zirela. Denbora alferrik galdu dute horren ondorioz eta anbizio gutxiko neurria iragarri dute orain, aldi baterako enplegu erregulazioan egon diren eta dauden milaka langile kanpo utzita.

EAJ eta PSEk Legebiltzarra barik gobernatzea erabaki dute haientzat oztopo bat delakoan

2020-06-11 13:13:00

EH Bilduk oposizioaren proposamenak ia sistematikoki blokeatzea eta isilaraztea egotzi die EAJ eta PSEri. Ez dute Diputazio Iraunkorrak euren politiken gabeziak agerian uztea nahi eta gaur datorren ikasturtearen planifikazioaz eta Osakidetzako Lehen Arreta indartu beharraz eztabaidatu ahal izatea galarazi dute.

Montai auziak erakusten du EAJren karneta edukitzeak abantailak ematen dituela kontratu publikoak lortzeko orduan

2020-06-09 12:29:00

“Herri duin batean ezin da pentsatu normala dela, eta are gutxiago onargarria, gobernuan dagoen alderdikoa izateagatik erraztasunak izatea Administrazioarekin kontratatzeko”. EH Bilduk azalpenak eskatu ditu Legebiltzarrean Montai Taldeari esleitutako kontratuei buruz.