Legebiltzarra

Premia bereziak dituzten ikasleei dagozkien laguntzei buruzko informazio-gida zabaltzeko eskatu dio EH Bilduk Hezkuntza Sailari

Premia bereziak dituzten ikasleen eskubideak babesten dituen elkarteak informazio falta eta diskriminazioa salatu du.

| 2019-12-19 15:00:00

EH Bilduk proposamen sorta aurkeztu du Legebiltzarrean hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleen eskubideak babestu eta bermatze aldera, familiek beraiek arreta falta salatu baitute Legebiltzarrean bertan. Familien ordezkarien azalpenak aintzat hartuta, Rebeka Uberak hiru legez besteko proposamen erroldatu ditu, besteak beste, Hezkuntza Sailak ikasle horiei dagozkien laguntzei buruzko informazio-gida argitaratu eta familien artean zabal dezan. Premia bereziak dituzten ikasleen eskubideen aldeko Lagundu NEE Euskadi elkarteak informazio falta eta diskriminazioa salatu du gaur bertan.
Informazio-gida ez ezik, protokolo bat ere zehazteko eskatu dio Hezkuntza Sailari, ikasleen familien, ikastetxeen eta Berritzeguneen arteko komunikazioa eta harremana hobetzeko, betiere inplikaturiko eragileen parte-hartzea bermaturik. Halaber, premia bereziak dituzten ikasleen beharrei egoki erantzun ahal izateko, Berritzeguneetatik baliabide gehiago bidera ditzala galdegin dio, bai eta espezialisten presentzia berma ditzala ere derrigorrezko hezkuntzan, Batxilergoan eta Lanbide Heziketan.
EH Bilduren hirugarren proposamena Lanbide Heziketan zentratzen da, Hezkuntza Sailak premia bereziak dituzten ikasleen arretarako zerbitzu bat abian jar dezan eta, enpresekin elkarlanean, egokitzapen neurriak har ditzan ikasle horiek enpresetan praktikak egiteko edota Lanbide Heziketa dualean parte hartzeko.

EH Bilduren ekimenez, Legebiltzarrak Lakuari eskatu dio irakasleen ordezkapenak kudeatzeko sistema egokitzeko eta kaltetuei konpentsatzeko

Rebeka Uberak azaldu duenez, Ordezkagunearen funtzionamendu okerraren ondorioz milaka irakasle kalteturik atera dira. Sare publikoan ordezkapenak esleitzeko plataforma digitala da Ordezkagunea.

| 2019-12-18 15:47:00

EH Bilduren legez besteko proposamena aintzat hartuta, Legebiltzarrak hobekuntzak eta egokitzapenak egiteko eskatu dio Jaurlaritzari Ordezkagunea plataforma digitalaren funtzionamendu egokia bermatzeko. Hezkuntza Sailak plataforma informatiko berri hori martxan jarri zuen ikastetxe publikoetako irakasleen ordezkapenak kudeatzeko, baina milaka irakasle kalteturik atera ziren, sistema horren funtzionamendu okerraren ondorioz. Hori dela eta, Rebeka Ubera legebiltzarkideak sustatu duen akordioan Jaurlaritzari eskatzen zaio, akatsak berriro gertatuz gero, eragindako kalteak konpentsatu ditzala irakasleen soldata eta puntuazioari dagokienez, irailean egin behar izan zuen bezala. Gainera, eskatzen zaio ikasturteko une jakin batzuetan beste sistema osagarri batzuk erabiltzeko aukera azter dezala.
Puntu honetaz aparte, beste eskari bat egin dio Legebiltzarrak Hezkuntza Sailari, hau ere EH Bilduren ekimenez. Zehazki, eskatu dio etorkizuneko Lan Eskaintza Publikoetan manten dezala izangaiek ariketak irakurri behar dituzten oposizio-zatiaren ezabapena izangaien anonimotasuna bermatzeko, anonimotasuna baita hautagaien edo epaimahaiaren beraren aldetik gerta daitezkeen ezusteko edo jokabide anomaloetatik babestu beharreko bermea. Uberak proposamena egin zuen norabide horretan hain justu izangaien anonimotasuna bermatzen ez zelako Hezkuntzako Ikuskarien Kidegoan sartzeko lehiaketa-oposiziorako deialdian.

ALBISTEAK

EH Bilduk Diputazio Iraunkorra deitzea galdegin du Mozal Digitalaren aurka jotzeko epeak premiaz aritzea eskatzen duelako

2020-01-10 14:31:00

Josu Estarronak gogorarazi du otsailaren 5ean amaituko dela epea Lakuak Gobernu espainolaren lege-dekretuaren aurkako bide legala jorratzeko. “Ezinbestekoa da, beraz, Legebiltzarra premiaz biltzea, dekretu horrek era onartezinean jotzen duelako funtsezko askatasun eta eskubideen kontra”.

EH Bilduk adituen agerraldiak publikoak izan daitezela eskatu du Autogobernuari buruzko Ponentzian

2020-01-10 14:29:00

Jokoan dagoena Araba, Bizkai eta Gipuzkoako herritar guztien etorkizuna da eta horrek gardentasuna eskatzen du. Ez du zentzurik Estatus Politiko Berriaren lanketan aritu diren adituek Legebiltzarrean eman beharreko azalpenak ia sekretuak izatea.

EAJ eta PSEk uko egin diote ustelkeriaren kontrako neurriak Diputazio Iraunkorrean eztabaidatzeari premia ez duelakoan

2019-12-27 15:51:00

EH Bilduk Legebiltzarreko Diputazio Iraunkorra deitzeko eskatu du De Miguel auziak azaleratu dituen sistema eta ustelkeriaren kontrako neurriak berehala hartzeko, baina EAJ eta PSEk eskari hori blokeatu dute.

Alokairuen prezioa mugatzeari ezezkoa emanda, Lakuak ontzat jo du espekulazioa etxebizitza merkatuan

2019-12-26 16:00:00

Espekulatzaileei mugak jarri beharrean, Jaurlaritza alokairuen prezioa mugatzeko EH Bilduren lege proposamena tramitatzearen aurka agertu da gaur. Euskal Zuzenbide Zibilaren garapenaren bidez etxebizitzen alokairuaren gaia arautzeari uko egin dio.