Legebiltzarra

EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustu estrategikoaren baitan, Goirizelaia eta Larrion udal politikan zentratuko dira aurrerantzean

Biek utzi dute Legebiltzarra eta euren tokiak Diana Urreak eta Ibon San Saturninok beteko dituzte, hurrenez hurren.

| 2019-09-16 14:10:00

Jone Goirizelaiak eta Miren Larrionek legebiltzarkide karguari uko egin diote eta hemendik aurrera udal politikan zentratuko dute euren lan instituzionala Bilbon eta Gasteizen, hurrenez hurren, iragan maiatzeko hauteskundeetan bertako herritarrekin hartu zuten konpromisoari jarraituz. Erabaki hau EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustuaren baitan kokatzen da, tokiko eskalak garrantzi estrategikoa baitu ezkerreko subiranismoarentzat. Batetik, biharko Euskal Errepublikan baliagarriak izango diren gobernantza eredu berriak saiatzeko aukera eskaintzen duelako; bestetik, gure balioetan oinarritutako gobernugintza garatu dugun lekuetan gizarte sektore zabalak bildu ditugulako. Ikuspegi nazional batetik ere, udalgintzak euskal lurraldeak artikulatzeko egitasmoak martxan jartzea eta, beraz, haien arteko kohesioa indartzea ahalbidetzen du.
Goirizelaia eta Larrionen ordezkoei dagokienez, Diana Carolina Urreak (Armenia, Colombia, 1987) lehenengoaren tokia hartu eta Legebiltzarrera itzuliko da, aurreko legealdian ere talde parlamentarioan aritu baitzen. Urrea Turismoan diplomatua da Deustuko Unibertsitatean eta Emakume eta Gizonen arteko Berdintasunari buruzko Masterra egin du UPV-EHUn.
Larrionen ordez Ibon San Saturnino (Gasteiz, 1975) arituko da. Egun Arabako EH Bilduko arduradun politikoa da eta aurretik arlo instituzionaleko burua izan zen. Eskubide sozialen aldeko eta arrazakeriaren aurkako herri mugimenduko kide ere izan da. Prestakuntza akademikoari dagokionez, San Saturnino arkitektoa da (UPV-EHUko Donostiako Arkitektura Goi Eskola Teknikoan).

Ander Rodriguezek ordezkatu du Pello Urizar Legebiltzarrean

Legebiltzarkide berria Gizarte Politikako foru diputatua izan da Gipuzkoan.

| 2019-09-10 11:40:00

Pasa den ekainean Pello Urizarrek kargu politiko guztiak uzteko erabakia ezagutzera eman ondoren, EH Bilduk haren erreleboa gauzatu du jada talde parlamentarioan eta Ander Rodriguez Lejarzak (Arrasate, 1982) kargua hartu du gaur bertan, Urizarren ordezko gisa.

Rodriguezen ibilbide instituzionala 2003an hasi zen Arrasaten, zinegotzi bezala, 2015era bitartean. Batzarkide ere izan da Gipuzkoako Batzar Nagusietan bi etapa ezberdinetan (2007-2011 eta 2017-2019) eta 2011tik 2015era Gizarte Politikako diputatua izan zen Gipuzkoako Foru Aldundian.

Prestakuntza akademikoari dagokionez, EH Bilduko legebiltzarkide berria Historiako Gradua (EHU/UPV) dauka, Masterra egin du Ikerketa Historiko, Artistiko eta Geografikorako Metodo eta Teknika Aurreratuei buruz, Analisi Geoespazialari buruzko Graduondoa dauka eta egun doktoretza-tesia egiten ari da: Teoria Ebolutiboaren Aplikazioa Transmisio Kulturalari Historiaurrean.

ALBISTEAK

Larria eta onartezina da EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura jartzea

2020-03-31 19:15:00

Hedabide publikoek beti bermatu behar dituzten neutraltasun ideologikoa eta objektibotasuna urratzea egotzi die EH Bilduk EITBko arduradunei. EAJri ez zaio EITBren irudia kaltetzea axola, haren instrumentalizazioari etekin politikoa ateratzen badio.

Larrialdi egoera honetan Legebiltzarrak bere izaera berreskuratu behar du proposamenak bideratu eta Jaurlaritzaren gaineko kontrola bermatzeko

2020-03-27 19:19:00

EH Bilduk salatu duenez, “EAJ eta PSE demokrazia batean ezinbestekoa den kontrol parlamentarioa ekidin nahian dabiltza oposizioaren ekimen politikoa galarazteko eta Urkulluren Gobernua blindatzeko”.

EH Bilduk ohartarazi du Zaldibarren kutsatzaile arriskutsuak isurtzen ari direla uretara, urtean batez beste onartutakoa baino askoz gehiago

2020-02-26 15:07:00

Uraren Euskal Agentziak eginiko analisiek erakusten dute beruna, kadmioa eta zianuroa bezalako gai toxikoen isurketen parametroak benetan txarrak direla. “Datuak ikusita, lehentasunezkoa da Deba ibaiaren arro osoan neurriak hartzea kutsadura saihesteko”, azpimarratu du Mikel Oterok.

EAJk nahita blokeatu du euskara doan ikasteko legea eta orain propaganda eta elektoralismoari ekin dio

2020-02-12 14:00:00

“Guztiz lotsagarria da EAJ ateratzea euskara doan ikasteko eskubidearen berme gisa, 2018az geroztik EH Bilduren lege proposamena etengabe oztopatu ostean. EAJk ez ditu helburu ez euskara ez gizartea, gainetik bere interes alderdikoiak jartzen ditu beti”.