Legebiltzarra

Hezkuntza Sailak bideak bilatu behar ditu Gorenaren epaiari aurre egin eta beka sistema murrizketarik gabe mantentzeko

Auzitegi Gorenaren epaiaren ondorioz, 20.000 ikasle inguruk diru-laguntza txikiagoak jasoko dituzte. Menpekotasunaren beste adibide bat da, agerian uzten duena herri honek tresna propioak, burujabeak, behar dituela bizitzaren arlo guztietan erabaki ahal izateko.

| 2019-09-25 15:27:00

“Espainiako Auzitegi Gorenaren epaia, Jaurlaritzaren beka sistema murrizten duena eta milaka euskal ikasleri sekulako kaltea egiten diena, Urkulluk hainbestetan aldarrikatzen duen autogobernuaren aurkako eraso larria eta zuzena da eta, ondorioz, Legebiltzarrak irmo agertu behar du horren kontra”. Hala adierazi du Rebeka Ubera EH Bilduko legebiltzarkideak, eta salaketa hutsetik harago joateko deia ere egin du. “Ezin gaitezke salaketan geratu, Hezkuntza Sailari eskatu behar zaio Gorenaren epaiari aurre egiteko bideak bila ditzala, haren beka sistema orain arte bezala mantentzeko, laguntzak murriztu gabe”. Hala proposatuko du EH Bilduk mozio baten bitartez, Uberak iragarri duenez.
Auzitegi Gorenaren epaiaren ondorioz, Batxilergo eta Lanbide Heziketako 20.000 ikasle inguruk beka txikiagoak jasoko dituzte aurrerantzean eta, gainera, kaltetuenak diru-sarrera gutxien dituzten familiak izango dira. “Bistakoa da milaka familiaren ekonomian epai horrek izango duen inpaktu negatiboa, baina hori, larria izanik, ez da okerrena, murrizketa horren arrazoia ez delako Jaurlaritzaren ahalmen ekonomiko falta. Jaurlaritzak orain arte ezagutu dugun beka sistemari eusteko behar besteko baliabide ekonomikoak ditu, baina Gorenak ez dio euskal gizartearen mesedetan erabiltzen utzi. Gaia oso larria da, Estatu espainolarekiko menpekotasuna agerian uzten duelako, modurik gordinenean gainera; argi uzten du herri honek tresna propioak, burujabeak, behar dituela arlo guztietan erabakitzeko, arlo guztietan euskal gizarteak behar dituen politikak egin ahal izateko, Madrili dioenari begira egon behar izan gabe. Horrelako kasuek are argiago uzten dute estatus politiko berria behar dugula, hemen horixe dela modu bakarra jendearen beharrei erantzun ahal izango diegula bermatzeko”.

Legebiltzarrak larrialdi klimatiko egoera deklaratuko du bihar, EH Bilduk hala proposatuta

Mikel Oteroren iritziz, pauso garrantzitsua da, larrialdi klimatikoa deklaratzeak konpromiso politikoak hartzea eskatzen duelako. “Horrek esan nahi du Legebiltzar eta Jaurlaritzaren politika, lege, aurrekontu eta plangintza guztiek deklarazio hori aintzat hartu beharko dutela”.

| 2019-09-25 14:03:00

EH Bilduren proposamen bati jarraituz, Legebiltzarrak larrialdi klimatikoa deklaratuko du bihar, Mikel Oterok gaur iragarri duenez. Oterok berak aurkeztu zuen onartuko den mozioa eta, bere iritziz, biharkoa “aurrerapauso garrantzitsua” izango da, aurrerantzean konpromiso politikoak hartzea eskatuko duelako. “Horrek esan nahi du Legebiltzar eta Jaurlaritzaren politika, lege, aurrekontu eta plangintza guztiek larrialdi klimatiko egoera aintzat hartu beharko dutela. Herri gisa dugun erronka nagusietariko bat da, eta arduraz, modu kohesionatuan, erantzun behar diogu”.
EH Bilduko legebiltzarkideak azaldu duenez, “larrialdi klimatikoa deklaratzea garrantzitsua da egoera zein den politikoki onartzea suposatzen duelako, legeak eta aurrekontuak onartzerakoan arazo klimatikoa kontuan hartzeko konpromiso zehatzak eskatuko dituelako, zeharkako politikak martxan jarri beharko direlako eta bestelako neurriak hartzea ahalbidetuko duelako, betiere norabide horretan, aldaketa klimatikoaren aurka”. Oterok helburu horrekin ostiralerako mundu osoan zehar deitu diren mobilizazioak ekarri ditu gogora, eta garrantzitsutzat jo du Legebiltzarrak ere une honetan mezu argi eta sendo bat bidaltzea larrialdi klimatikoaz ohartarazteko.
Bere esanetan, “krisi klimatikoa eztabaida politikoaren erdigunean kokatuko da, jendearen kezka nagusien artean ere kokatzen ari den bezalaxe; larrialdi klimatikoa krisi ekologiko orokor baten baitan txertatzen da, orain urtetan egindako politika arduragabeen ondorioak pairatzen ari baikara”. Hori dela eta, Oterok adierazi duenez, ezinbestekoa da “aldaketa sakonak” egitea, besteak beste, berotegi efektuko gasen isuriak murrizteko. “Krisi ekologikoa ez da kontu sektorial bat, muinean krisi politikoa da sektore guztiei eragingo dielako, batez ere ekonomiari”.

ALBISTEAK

Orain Azkoitian hondakin planta pribatu bat irekitzeko baimenak frogatzen du Lakuak ez duela ezer ikasi Zaldibarko ezbeharraz

2020-04-09 14:06:00

“Zaldibarren argi geratu da instalazio pribatuetan kontrol publikoak ez direla nahiko, Jaurlaritzak berak aitortu duenez, eta hondakinen kudeaketa eredua aldatu behar dela, esku pribatuetatik publikoetara pasa dadin, baina Gobernua akatsa errepikatzen ari da Azkoitian”, dio Mikel Oterok.

Diputazio Iraunkorrak hilaren 17an bilera telematiko ofiziala egingo du pandemiaren ondorioei aurre egiteko EH Bilduk eginiko proposamenak eztabaidatzeko

2020-04-08 14:10:00

EH Bilduk eskatu bezala, Legebiltzarreko organo iraunkorra batzartuko da pandemiaren ondorio sanitario eta sozioekonomikoak arintzeko neurriak aztertzeko. Besteak beste, enpresa txiki eta autonomoen gastuak ezabatu eta galera ekonomikoak konpentsatzeko galdegingo du EH Bilduk.

Oposizioaren lana oztopatzeko asmoz, EAJ eta PSEk erabaki dute salbuespen egoeran ere Diputazio Iraunkorrak ohiko funtzionamenduari eutsiko diola

2020-04-01 14:20:00

EH Bilduk logika demokratikotik at kokatzea egotzi die Gobernuko alderdiei, oraingoa bezalako ezohiko krisi batek ezohiko neurriak eskatzen dituelako. Ulertezina da Legebiltzarra ezer gertatuko ez balitz bezala aritzea EAJ eta PSEk Jaurlaritza blindatzea lehentasun dutelako bakarrik.

Larria eta onartezina da EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura jartzea

2020-03-31 19:15:00

Hedabide publikoek beti bermatu behar dituzten neutraltasun ideologikoa eta objektibotasuna urratzea egotzi die EH Bilduk EITBko arduradunei. EAJri ez zaio EITBren irudia kaltetzea axola, haren instrumentalizazioari etekin politikoa ateratzen badio.