Legebiltzarra

Kooperatiben Legearen tramitazioan Confebasken esku-sartze onartezina salatu du EH Bilduk

Patronalak Legebiltzarrera jo du lege proiektuaren tramitazioa baldintzatu nahian, EH Bilduren zuzenketak direla eta. Kooperatibek Lanbiden ordezkari bat izatea proposatu du koalizioak, baina Confebaskek enpresa-erakundeen ordezkaritzaren monopolioari eutsi nahi dio.

| 2019-09-16 14:17:00

Leire Pinedo eta Larraitz Ugarte EH Bilduko legebiltzarkideek Kooperatiben Lege Proiektuaren tramitazioa eta haren edukia bera baldintzatzen eta bideratzen saiatzea egotzi diote gaur Confebaski, eta patronalaren esku-sartzea onartezina dela salatu dute. “Oso larria da Legebiltzarraren jarduera legegilean eskua sartzea eta Legebiltzarrari esatea nola bideratu behar duen lege proiektu bati buruzko eztabaida; Confebask ez da nor Parlamentuari esateko zer nolako legeak onartu behar dituen”. Izan ere, patronalak gutuna bidali dio Legebiltzarreko presidenteari, ados ez dagoelako Kooperatiben Lege Proiektuaren tramitazioaren baitan EH Bilduk eginiko zenbait zuzenketarekin; areago, patronalak tramitazioa eteteko eskatu du, Lan Harremanetarako Kontseiluak zuzenketa horiei buruzko iritzia eman arte.
Pinedo eta Ugarteren ustez, “Confebasken eskaria oso larria da, helburu duelako Legebiltzarraren jarduera legegilea baldintzatzea eta haren interes partikularren arabera bideratzea”. “Ondo dakigu lobby ekonomikoak ohituta daudela botere politikoaren erabakiak bideratzen, eta euren boterea erabiltzen dutela, ezkutuan, alderdiak eta instituzioak presionatzeko, baina Confebaskek harago joan da, inolako disimulurik gabe jo duelako Legebiltzarrarengana zer egin behar duen esateko, eta guztia enpresa-erakundeen ordezkaritzaren monopolioa nahi duelako Lanbideko Administrazio Kontseiluan”.
Horretan, enpresa-erakundeek Lanbiden duten ordezkaritzan, alegia, datza hain justu Confebasken desadostasuna EH Bilduren proposamenekin. “Gaur egun enpresa-erakundeek bost ordezkari dituzte Lanbiden eta Confebaskenak dira bostak. Guk, ordea, proposatu dugu bost ordezkari horietatik bat mugimendu kooperatibistarena izango dela bermatzea, eta horrek, jakina, Confebaskek ordezkari bat galtzea ekarriko luke”. EH Bilduren proposamena guztiz logikoa dela defendatu dute Pinedok eta Ugartek: “Guztiok dakigu zer nolako garrantzia duten kooperatibek herri honetan (Barne Produktu Gordinaren %7 eta 55.000 langile baino gehiago) eta guztiz arrazoizkoa da haiek ere Lanbideko Administrazio Kontseiluan egotea. Ezinbestekoa da Lanbiden enpresa-erakundeen ordezkaritzak Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako errealitate ekonomiko eta sozial osoa islatzea, eta horretarako lekua utzi behar zaie kooperatibei; Jaurlaritzak berak ere ondo ikusten du aukera hori”.
Gutun bidez egin duen eskariari erantzunez, EH Bilduko legebiltzarkideek Confebaski gogorarazi diote “Lanbiden ordezkaritza duela Legebiltzarrak hala erabaki zuelako, eta Legebiltzarrak berdin-berdin, zilegitasun berberarekin, erabaki dezake orain ordezkaritza hori mugimendu kooperatibistarekin partekatu behar dela”. Beraz, erantsi dute, “Confebaski eskatu behar diogu betiko bazter ditzala Legebiltzarra presionatzea baino bilatzen ez duten gutunak eta jokabideak, jabetu dadila herri honetako errealitate sozial eta ekonomikoaz, ikus dezala berak ez duela enpresa-munduaren monopolioa, eta, ondorioz, onar dezala kooperatibek ordezkaritza izan behar dutela Lanbiden”.
Bestalde, Legebiltzarreko presidenteari galdegin diote “Kooperatiben Lege Proiektuaren tramitazioak berdin-berdin jarrai dezala, Confebasken gutuna aintzat hartu gabe, eta patronalari argi utzi diezaiola gutun horiek, presionatzeko forma horiek, onartezinak direla eta soberan daudela”.

EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustu estrategikoaren baitan, Goirizelaia eta Larrion udal politikan zentratuko dira aurrerantzean

Biek utzi dute Legebiltzarra eta euren tokiak Diana Urreak eta Ibon San Saturninok beteko dituzte, hurrenez hurren.

| 2019-09-16 14:10:00

Jone Goirizelaiak eta Miren Larrionek legebiltzarkide karguari uko egin diote eta hemendik aurrera udal politikan zentratuko dute euren lan instituzionala Bilbon eta Gasteizen, hurrenez hurren, iragan maiatzeko hauteskundeetan bertako herritarrekin hartu zuten konpromisoari jarraituz. Erabaki hau EH Bilduk udalgintzaren alde egiten duen apustuaren baitan kokatzen da, tokiko eskalak garrantzi estrategikoa baitu ezkerreko subiranismoarentzat. Batetik, biharko Euskal Errepublikan baliagarriak izango diren gobernantza eredu berriak saiatzeko aukera eskaintzen duelako; bestetik, gure balioetan oinarritutako gobernugintza garatu dugun lekuetan gizarte sektore zabalak bildu ditugulako. Ikuspegi nazional batetik ere, udalgintzak euskal lurraldeak artikulatzeko egitasmoak martxan jartzea eta, beraz, haien arteko kohesioa indartzea ahalbidetzen du.
Goirizelaia eta Larrionen ordezkoei dagokienez, Diana Carolina Urreak (Armenia, Colombia, 1987) lehenengoaren tokia hartu eta Legebiltzarrera itzuliko da, aurreko legealdian ere talde parlamentarioan aritu baitzen. Urrea Turismoan diplomatua da Deustuko Unibertsitatean eta Emakume eta Gizonen arteko Berdintasunari buruzko Masterra egin du UPV-EHUn.
Larrionen ordez Ibon San Saturnino (Gasteiz, 1975) arituko da. Egun Arabako EH Bilduko arduradun politikoa da eta aurretik arlo instituzionaleko burua izan zen. Eskubide sozialen aldeko eta arrazakeriaren aurkako herri mugimenduko kide ere izan da. Prestakuntza akademikoari dagokionez, San Saturnino arkitektoa da (UPV-EHUko Donostiako Arkitektura Goi Eskola Teknikoan).

ALBISTEAK

EAJk nahita blokeatu du euskara doan ikasteko legea eta orain propaganda eta elektoralismoari ekin dio

2020-02-12 14:00:00

“Guztiz lotsagarria da EAJ ateratzea euskara doan ikasteko eskubidearen berme gisa, 2018az geroztik EH Bilduren lege proposamena etengabe oztopatu ostean. EAJk ez ditu helburu ez euskara ez gizartea, gainetik bere interes alderdikoiak jartzen ditu beti”.

Urkulluk Zaldibarko krisiaren ardura hartu behar du, berehalako azalpenak eman eta erantzukizunak argitu

2020-02-10 14:51:00

EH Bilduk lehendakariaren premiazko agerraldia eskatu du Legebiltzarrean "aurpegia eman dezan". Salatu du zabortegian egindako irregulartasunak eta Gobernuaren kontrol falta daudela tragediaren jatorrian, eta ohartarazi du krisiak irekita jarraitzen duela, oraindik bi pertsona desagertuta daudela eta isurketa kutsakorren arriskua ere badagoela.

Ingurumen Ikuskaritzaren azken txostenak Zaldibarko zabortegiaren kudeaketa txarra egiaztatuta, Lakuak azalpenak eman behar ditu

2020-02-08 10:42:00

EH Bilduk salatu du Ingurumen Sailaren txostenak, 2019ko azarokoak, araudiaren ez-betetze esanguratsu edo larriak egiaztatu zituela eta enpresari kalifikazio baxuena eman ziola. EH Bilduk Jaurlaritzari eskatuko dio argitu dezala zer nolako neurriak hartu zituen araudia betearazteko.

Zaldibarko luiziak agerian utzi ditu, modurik gordinenean, hondakinak kudeatzeko Jaurlaritzaren ereduaren gabeziak

2020-02-07 17:29:00

EH Bilduren iritziz, une honetan lehentasuna desagertutako langileak aurkitzea da. Hortik aurrera argibideak eskatuko ditu Legebiltzarrean zabortegiak amiantoa tratatzeko baimena zeukan eta, hala izatekotan, segurtasun protokoloak legeak dioen moduan errespetatu diren argitzeko.