Legebiltzarra

EAJk nahita blokeatu du euskara doan ikasteko legea eta orain propaganda eta elektoralismoari ekin dio

“Guztiz lotsagarria da EAJ ateratzea euskara doan ikasteko eskubidearen berme gisa, 2018az geroztik EH Bilduren lege proposamena etengabe oztopatu ostean. EAJk ez ditu helburu ez euskara ez gizartea, gainetik bere interes alderdikoiak jartzen ditu beti”.

| 2020-02-12 14:00:00

EH Bildu zur eta lur geratu da gaur goizean ikusi duenean Jaurlaritzak, Foru Aldundiek eta Eudelek euskara ikastea doakoa izateko akordioa iragarri dutela. Rebeka Uberak salatu duenez, “lotsa gutxi behar da domina hori jarri nahi izateko EAJ bera izan denean euskara doan ikasteko eskubidea bermatzeko EH Bilduk aurkeztu zuen lege proposamenaren tramitazioa nahita eta etengabe oztopatu duena. Lotsagarria eta larria da hain garrantzitsua izango zen lege bat eragoztea herritarren interesei interes alderdikoiak gailentzen zaizkielako eta are lotsagarriagoa da gaur EAJ, legea onartzea galarazi duen alderdi bera, akordio horrekin ateratzea propaganda eta elektoralismoa egin nahian. EAJk argi utzi du bere helburuak ez direla ez euskara ez gizartea, horren guztiaren gainetik bere interes alderdikoiak jartzen dituela”.
Uberak gogora ekarri duenez, EH Bilduk 2018ko urriaren 17an aurkeztu zuen Gasteizko Legebiltzarrean euskara doan ikasteko eskubidea bermatzeko lege proposamena, eta geroztik EAJk horren tramitazioa oztopatu eta atzeratu du. “Orain argi dago zergatik. Arazoa ez zen proposamenaren edukia; kontua zen EAJk ez zuela legea adostu nahi, horrek behin legealdia amaituta propaganda eta elektoralismoa egiteko aukera emango ziolakoan, gaur egin duen moduan. Euskara ikasten ari direnen eskubideak baino, bere interes partikularrak lehenetsi ditu”.
Eta gainera, kritikatu du Uberak, Jaurlaritzak iragarri duen akordioa motz geratu da. Izan ere, euskara doan ikasteko eskubidea aitortu eta horretarako behar diren mekanismoak abian ipini beharrean, diru-laguntzak emango dituela iragarri du, B2 mailara arte bakarrik –C1eraino iritsi beharko luke– eta baldintza zehatz batzuen arabera. “Hori ez da doakotasuna, diru-laguntzen sistema bat baizik. Praktikan, akordio horren arabera, euskara ikastea ez da doakoa izango B2 mailara arte”, ohartarazi du EH Bilduko legebiltzarkideak.

Urkulluk Zaldibarko krisiaren ardura hartu behar du, berehalako azalpenak eman eta erantzukizunak argitu

EH Bilduk lehendakariaren premiazko agerraldia eskatu du Legebiltzarrean "aurpegia eman dezan". Salatu du zabortegian egindako irregulartasunak eta Gobernuaren kontrol falta daudela tragediaren jatorrian, eta ohartarazi du krisiak irekita jarraitzen duela, oraindik bi pertsona desagertuta daudela eta isurketa kutsakorren arriskua ere badagoela.

| 2020-02-10 14:51:00

EH Bilduk eskatu du Urkullu lehendakariak urgentziazko agerraldia egin dezala Legebiltzarreko Osoko Bilkuran, Zaldibarko zabortegiko ezbeharraren inguruan bere kabineteak izan duen jokabideari buruzko azalpenak eman ditzan. Mikel Oterok salatu duenez, "Gobernuak bere erantzukizunari uko egin dio; horren ondorioz, bi pertsona desagertu dira eta ingurumen-kalte larriak daude. Are okerrago, Gobernuaren deskoordinazio larriak erreskate lanak konprometitu ditu, emaitza positiboa lortzeko aukerak murriztuz eta erreskate taldeak arriskuan jarriz. Eskandalua handitzeko, arduradun politiko nagusiek lidergo eta enpatia falta nabarmena erakutsi dute, larrialdiko egoera bati aurre egin beharrean, ezkutatu egin baitira. Egoerak erantzukizunak berehala argitzea eskatzen du, eta Urkulluk aurpegia eman behar du, ezin da gehiago ezkutatu". Hori dela eta, EH Bilduk agerraldia eskatu du Legebiltzarrean, Osoko Bilkuran edo, hauteskundeak aurreratzen baditu, Diputazio Iraunkorrean.

Mikel Oterok azpimarratu duenez, “Zaldibarko ezbeharra ez da naturala izan, gaizki egindako gauza askoren ondorioa izan da", eta hor, azaldu du, bi aktore nagusi daude: bata, zabortegiaren jabe den enpresa, ingurumen-araudia behar bezala ez betetzeagatik; bestea, Jaurlaritza, utzikeriaz jokatzeagatik, kontrol neurri zorrotzak ez aplikatzeagatik. Izan ere, zabortegia martxan jarraitzea utzi zuen, araudiaren ez-betetze larriak zeudela ekainetik zekien arren.

Era berean, EH Bilduko legebiltzarkideak Jaurlaritzaren barruko "deskoordinazioa" kritikatu du: "Hasieratik zekien zabortegian milaka tona amianto zeudela, baina ordu asko pasatzen utzi zituen horretaz ohartarazi arte. Ondorioz, erreskate taldeak arriskuan jarri zituen, eta, gainera, lanak gelditu behar izan zituen oso garrantzitsuak ziren ordu batzuetan, bi langileak bizirik aurkitzeko aukera istripua gertatu zenetik igarotako denborarekiko alderantziz proportzionala delako".

Ostegunaz geroztik, sailburuak eta lehendakaria mutu egon direla salatu du Oterok, eta Urkulluk krisiaren kudeaketaren agintea zuzenean har dezala eskatu du. Era berean, ohartarazi du Zaldibarren "lehen mailako krisia" dagoela. Horren harira, azaldu du bi langileek desagertuta jarraitzen dutela, milaka tona hondakin daudela ezegonkortasun egoeran, hondakin kutsakorrak daudela (amiantoa, PCB), batzuk baimenik gabekoak, ibaian bukatu daitezkeenak, eta, kolofoi gisa, "hondakinen sute aktibo bat dugu, hau da, aire zabaleko errauskailu bat, inongo filtrorik gabe".

Egoera ikusita, EH Bilduko legebiltzarkideak uste du Urkulluk argitu behar duela "larrialdi egoera katastrofiko baten aurrean gauden". Kasu horretan, gogorarazi du Larrialdiak Kudeatzeko Legea eta Babes Zibileko Planaren arabera lehendakariari dagokiola krisiaren kudeaketaren buru izatea.

Oterorekin batera, Aitor Lopez Zaldibarko zinegotzia egon da, eta Zaldibar, Eibar eta Ermuako herritarrei egoeraren eta arriskuen berri eman ez izana aurpegiratu dio Gobernuari. Azaldu duenez, inguruko bizilagunen artean "kezka eta ezinegona dago, galdera asko daudelako baina oso erantzun gutxi".

ALBISTEAK

Larria eta onartezina da EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura jartzea

2020-03-31 19:15:00

Hedabide publikoek beti bermatu behar dituzten neutraltasun ideologikoa eta objektibotasuna urratzea egotzi die EH Bilduk EITBko arduradunei. EAJri ez zaio EITBren irudia kaltetzea axola, haren instrumentalizazioari etekin politikoa ateratzen badio.

Larrialdi egoera honetan Legebiltzarrak bere izaera berreskuratu behar du proposamenak bideratu eta Jaurlaritzaren gaineko kontrola bermatzeko

2020-03-27 19:19:00

EH Bilduk salatu duenez, “EAJ eta PSE demokrazia batean ezinbestekoa den kontrol parlamentarioa ekidin nahian dabiltza oposizioaren ekimen politikoa galarazteko eta Urkulluren Gobernua blindatzeko”.

EH Bilduk ohartarazi du Zaldibarren kutsatzaile arriskutsuak isurtzen ari direla uretara, urtean batez beste onartutakoa baino askoz gehiago

2020-02-26 15:07:00

Uraren Euskal Agentziak eginiko analisiek erakusten dute beruna, kadmioa eta zianuroa bezalako gai toxikoen isurketen parametroak benetan txarrak direla. “Datuak ikusita, lehentasunezkoa da Deba ibaiaren arro osoan neurriak hartzea kutsadura saihesteko”, azpimarratu du Mikel Oterok.

2020-02-12 14:00:00