Legebiltzarra

Diputazio Iraunkorrak hilaren 17an bilera telematiko ofiziala egingo du pandemiaren ondorioei aurre egiteko EH Bilduk eginiko proposamenak eztabaidatzeko

EH Bilduk eskatu bezala, Legebiltzarreko organo iraunkorra batzartuko da pandemiaren ondorio sanitario eta sozioekonomikoak arintzeko neurriak aztertzeko. Besteak beste, enpresa txiki eta autonomoen gastuak ezabatu eta galera ekonomikoak konpentsatzeko galdegingo du EH Bilduk.

| 2020-04-08 14:10:00

Legebiltzarreko Diputazio Iraunkorra hilaren 17an batzartuko da, EH Bilduk eskatu bezala, koronabirusaren ondorio sanitario eta sozioekonomikoei aurre egiteko talde independentistak proposatutako neurri sorta eztabaidatzeko. Hala erabaki du gaur Legebiltzarreko Mahaiak, koalizioaren eskaria aintzat hartuta, baina horrek, hala ere, ez du ezkutatu behar EAJ eta PSE azken egunotan aitzakiak jartzen ibili direla Diputazio Iraunkorraren deialdia galarazteko asmoz.

Oztopoak oztopo, Diputazio Iraunkorra datorren astean batzartu egingo da eta EH Bilduren legez besteko hiru proposamen, premiaz eztabaidatzekoak, izango ditu mahai gainean. Diputazio Iraunkorraren bilerak izaera ofiziala izango du, modu telematikoan egingo bada ere. Horrek frogatzen du, Eba Blancoren iritziz, “borondate politikoa dagoenean irtenbideak aurkitu eta adostu daitezkeela, ez aurreko astean bezala, Urkulluren agerraldi telematikoari izaera ofiziala ukatu baitzitzaion Erregelamenduaren aurkakoa omen zelako aitzakia erabilita”.

EH Bilduk oso garrantzitsutzat jo du bere proposamenak Diputazio Iraunkorrean eztabaidatu ahal izatea, premiazkoa delako pandemia osasun sisteman, enpleguan eta babes sistema publikoan izaten ari den ondorio larriak arintzeko neurriak hartzea eta alderdi guztion artean konponbideak bilatzea.

Helburu horrekin, EH Bilduk hiru ekimen eramango ditu Diputazio Iraunkorrera. Bata, enpresa txiki eta autonomoentzako neurri berezituak planteatzen dituena (zergen ordainketa atzeratzea, gastu finkoak ezabatzea eta kalte ekonomikoak konpentsatzeko funts bat sortzea). Bigarrenak osasun sistemari begiratzen dio, test masiboak egiteko, Osakidetzako langile guztiei babes-materiala (EPI) bermatzeko eta alarma egoeraren osteko eszenatokia prestatzeko planifikazio integrala diseinatzeko. Hirugarrenak adinekoen egoitza-zentroetan premiaz hartu beharreko neurriak planteatzen ditu: test masiboak egitea, babes ekipoak (EPI) bermatzea, plantillak indartzea arreta egokia ziurtatzeko eta erresidentzia pribatuen kontrol publikoa.

Oposizioaren lana oztopatzeko asmoz, EAJ eta PSEk erabaki dute salbuespen egoeran ere Diputazio Iraunkorrak ohiko funtzionamenduari eutsiko diola

EH Bilduk logika demokratikotik at kokatzea egotzi die Gobernuko alderdiei, oraingoa bezalako ezohiko krisi batek ezohiko neurriak eskatzen dituelako. Ulertezina da Legebiltzarra ezer gertatuko ez balitz bezala aritzea EAJ eta PSEk Jaurlaritza blindatzea lehentasun dutelako bakarrik.

| 2020-04-01 14:20:00

EH Bilduk “logika demokratikotik kanpo kokatzea” leporatu die gaur EAJ eta PSEri Legebiltzarrean ezezkoa eman diotelako Diputazio Iraunkorraren funtzioak handitzeari eta haren funtzionamendua malgutzeari osasun larrialdiak ekarri duen salbuespen egoerak iraun bitartean. EH Bilduk hala eskatu du azken egunotan, egoera honetan Legebiltzarra ezin delako desagerturik egon, are gutxiago inork ez dakienean noiz izango diren hauteskundeak eta noiz eratuko den Parlamentu berria.

Eba Blancok adierazi duenez, “ezohiko egoera honek ezohiko neurriak eskatzen ditu, krisialditik guztiok bat eginik ateratzeko, baina EAJ eta PSEk Jaurlaritza babestea eta haren lanaren gaineko kontrol mekanismoak ahalik eta gehien murriztea lehenetsi dute. Ezin da normala izan salbuespen egoera honetan Diputazio Iraunkorrak ohiko funtzionamenduari eustea eta ezer gertatuko ez balitz bezala jarraitzea. Larria da, batez ere, erabaki horren atzean EAJ eta PSEren ikuspegi demokratiko murritza dagoelako; euren helburu bakarra oposizioaren lana oztopatzea da, Jaurlaritza balizko kritiketatik babesteko asmoz”.

Legebiltzarreko presidenteordeak EAJren joko bikoitza kritikatu du, “Madrilen exijitzen ari dena Gasteizen blokeatzen ari delako”. Izan ere, “Senatuan PSOE behartu dute Autonomia Erkidegoen Batzorde Orokorra deitzera, baina hemen oztopo guztiak jartzen ari dira Diputazio Iraunkorrak blokeaturik segi dezan. Urkulluren Gobernuak Legebiltzarrean ez duen gehiengoaz aritu nahi dute Erregelamenduaren interpretazio murriztaileak egiten”.

Horren haritik, Blancok azaldu du Legebiltzarreko Mahaiak bertako zerbitzu juridikoen txostena, EH Bilduk eskatu zuena, hain zuzen ere, jaso duela. Blancoren iritziz, “zerbitzu juridikoen txostenak ez dio gaur egun dugun salbuespen egoerari erantzuten, EAJren interesei baizik, ez baitu inolako alternatibarik planteatzen Diputazio Iraunkorrari funtzio gehiago edo ezohiko funtzionamendua emateko. Edonola ere, txostenak ez du berez aukera hori ixten; borondate politikoa baino ez da behar, legebiltzarkideek ahalmen osoa dutelako neurri alternatiboak zehaztu eta erabakitzeko, EH Bilduk eskatu bezala. Hala ere, tamalez, EAJ eta PSEk ezohikotasunean ohiko funtzionamenduari eustea hobetsi dute, Legebiltzarra bera mespretxatuz”.

ALBISTEAK

Orain Azkoitian hondakin planta pribatu bat irekitzeko baimenak frogatzen du Lakuak ez duela ezer ikasi Zaldibarko ezbeharraz

2020-04-09 14:06:00

“Zaldibarren argi geratu da instalazio pribatuetan kontrol publikoak ez direla nahiko, Jaurlaritzak berak aitortu duenez, eta hondakinen kudeaketa eredua aldatu behar dela, esku pribatuetatik publikoetara pasa dadin, baina Gobernua akatsa errepikatzen ari da Azkoitian”, dio Mikel Oterok.

2020-04-08 14:10:00

2020-04-01 14:20:00

Larria eta onartezina da EITB EAJ eta Confebasken interes partikularren zerbitzura jartzea

2020-03-31 19:15:00

Hedabide publikoek beti bermatu behar dituzten neutraltasun ideologikoa eta objektibotasuna urratzea egotzi die EH Bilduk EITBko arduradunei. EAJri ez zaio EITBren irudia kaltetzea axola, haren instrumentalizazioari etekin politikoa ateratzen badio.