Bizkaia

Ilardiak Ezkerraldean industria bultzatzeko EH Bilduren proposamenak aurkeztu dizkie langileen ordezkariei

Ahaldungai nagusia eskualdeko enpresa komiteetako ordezkariekin batzartu da Barakaldon. Industrializazio prozesu baten baitan 50 milioi euroko funtsa sortu nahi du kinka larrian dauden enpresei laguntzeko

| 2019-05-20 15:30:00

Bea Ilardiak Ezkerraldeak industrializazio prozesu baten beharra duela adierazi du gaur goizean Barakaldon, eskualdeko enpresa komiteetako ordezkariekin egin duen bileran, hain zuzen ere. Ezkerraldeko egoera, bai eta balizko irtenbideak ere, langileekin batera aztertu ditu ahaldungai nagusiak, eta proposamen zehatzak helarazi dizkie “benetako industrializazio prozesu bat” abian jartzeko.

EH Bilduko hautagaiak ohartarazi duenez, “Ezkerraldeak Bizkaiko datu sozioekonomikorik txarrenak ditu eta langabezia tasa herri batzuetan, Sestaon esaterako, %18 baino altuagoa da, eta hori onartezina da gaur egungo Bizkaian”. Egoera horren jatorrian urteetako politikak daude, “hemen arduradun politikoek industria birmoldaketa saldu zuten arren, heldu zen gauza bakarra desindustrializazioa izan zelako”.

Ilardiaren iritziz, enplegu arloan egoera larria da eskualdean eta horrek industrializazio prozesu bat eskatzen du. Hala, EH Bilduk 50 milioi euroko funtsa sortzea proposatu du arazo ekonomikoak dituzten enpresa industrialei laguntzeko. Hori ez da, edonola ere, bere proposamen bakarra, lurzoru industrialak berreskuratzea ere hartu beharreko beste neurri bat delako, ahaldungai nagusiaren aburuz.

Ilardiak “industria garatuaren aldeko apustu garbia” berretsi du, batetik, “gaur egun Bizkaian dauden enpresa industrialak joan ez daitezen” eta, bestetik, “herrialdea berriro erakargarria izan dadin”, hori baita bidea kalitatezko enplegua lortzeko eta bizkaitar guztien ongizatea bermatuko duen ekonomia egonkor eta indartsu bat egituratzeko.

Ilardiak Enkarterrien abandonua salatu du Gueñesen eta konpromisoa adierazi du Bizkaia osoaren garapen orekatuarekin

Ahaldun nagusigaiak lurzoru industrialak berreskuratu beharra azpimarratu du eta egungo garapen ereduaren aurka azaldu da, jarduera ekonomikoa Bilboko Gran Via kalean zentralizatzen duelako.

| 2019-05-18 19:11:00

Bea Ilardiak Enkarterriak historikoki pairatu duen abandonu instituzionala salatu du gaur goizean Gueñesen Idoia Perez bertako alkategai eta Iker Casanova legebiltzarkidearekin batera. Ahaldungai nagusiak esan duenez, utzikeriak ezaugarritu dituen politika instituzional horiek langabezia tasa altuak ekarri dituzte, “eta gero, adabakia jartzeko edo, zalaparta handiz iragarri diren proiektuak ezerezean geratu dira beti azkenean”.

Ilardiak kritikatu du zer nolako aldeak eta desorekak dauden, sozialak zein ekonomikoak, Bizkaiko eskualdeen artean, eta egoera hori azken urteotan eginiko politikei egotzi die, zonalde zehatz batzuen garapena lehenetsi delako. Hori ez da, ordea, EH Bilduko hautagaiak defendatzen duen eredua. Bere hitzetan, “gure ereduak ez du jarduera ekonomikoa Bilboko Gran Via kalean zentralizatzen; guk herrialde orekatu eta kohesionatua nahi dugu eta argi dugu Enkarterrien etorkizuna, Bizkaia osoarena bezala, jarduera ekonomikoaren banaketa orekatuaren eskutik etorriko dela. Bizkaiak daukan potentzial ekonomikoa lurralde guztian banatu behar da, jarduera ekonomikoa ezin delako hiri handian bakarrik geratu”.

Horren haritik, Aldundiak lurzoru industrial zaharrak berreskuratzea nahi du ahaldungai nagusiak: Trapagaranen Babcock zaharrean, Basaurin Baskonia zegoen tokian eta Gernikan Labeagako zonaldean. “Berreskuratu dezagun Bizkaiko leku batzuetan daukagun lurzoru industriala eta eman diezaiegun bigarren aukera bat arduradun politiko batzuek ahaztuta dituzten eskualde horiei”.

ALBISTEAK

Aldundiak EPOAren Batzar Nagusia babesteak interes ekonomiko argi bat daukala salatu du EH Bilduk

2019-09-17 12:05:00

Ekimen horretako Ortzadar LGTB Elkarteari emandako diru-laguntza Turismo eta Bizkaiaren Sustapenerako sailaren bitartez eman da