Bizkaia

Ilardiak kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egin du azken urteotako politika publikoek prekarietatea ekarri dutelako

Ahaldungai nagusiak sektore industrialaren suntsidura salatu du Sestaon eta industria aurreratua sustatzeko konpromisoa hartu du.

| 2019-05-21 21:49:00

Bea Ilardiak uste du Bizkaiak industria aurreratuaren eta kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egin behar duela azken urteotako politika publikoak kontrako norabidean joan direlako. EH Bilduren ahaldungai nagusiak hala adierazi du gaur arratsaldean Sestaon Mikel Izquierdo bertako alkategaiarekin eta Diana Urrea Orain Errepublikak Europako Parlamenturako hautagaitzako kidearekin batera.

Ilardiak instituzio publikoen lana kritikatu du, azken urteotan Bizkaian hirugarren sektoreari begira aritu direlako eta industria eta kalitatezko enplegua, aldiz, bazterrean utzi dituztelako. “Euren politika ekonomikoa prekarietatea areagotzen ari da industriaren sektorea desegiten ari den bitartean. Industria-birmoldaketa saldu ziguten, baina desindustrializazioa izan dugu”.

EH Bilduk, ostera, industria aurreratuaren eta kalitatezko enpleguaren aldeko apustu egiten du eta, horretarako, “egun erabiltzen ez diren lurzoru industrialak, Babcockenak kasu, berreskuratzea” proposatu du Ilardiak, horrek balio erantsia duten industria berriak erakartzea ahalbidetuko duelakoan. Halaber, kinka larrian dauden enpresei laguntzeko 50 milioi euroko funts bat sortzea ere planteatu du, “politika industrialak aurrea hartu behar dielako ager daitezkeen arazoei eta egoerari buruzko jarraipena egin behar du zehazteko zer nolako laguntzak, maileguak edo bestelako neurriak behar dituzten enpresek”.

Otegi: “EH Bildu da boto erabilgarria burujabetzan sakontzeko eta horrela jendearen bizi baldintzak hobetzeko”

Arnaldo Otegiren irudiko, “igandean hautatu beharko da EAJ buru duen bloke kontserbadorearen eta EH Bildu buru duen bloke aurrerakoiaren artean”. EAJri eskatu dio argitzeko ea prest dagoen alkatetzak PPren bozekin lortzeko.

| 2019-05-20 22:29:00

“EH Bildu da boto erabilgarria burujabetzan sakontzeko eta, modu horretan, jendearen bizi baldintzak hobetzeko”, azpimarratu du Arnaldo Otegik gaur arratsaldean Markinan, Bea Ilardia ahaldungai nagusiarekin batera. Azaldu duenez, egungo koiuntura politikoan bi bloke nagusi gailentzen ari dira. “Batetik, bloke kontserbadorea, EAJ buru, daukagu, xede bakarra duena, nola edo hala botereari eustea, hain zuzen ere; bestetik, bloke aurrerakoia agertzen da, EH Bildu buru duena, jendea eta haren lehentasunak defendatu, babestu eta zaindu egiten dituena”.

EH Bilduko koordinatzaile nagusia kezkatuta agertu da EAJ egiten ari den kanpainaren tonuarekin. Izan ere, “egunero gezurretan ibiltzen ari dira, guri erasotzeko eta iraintzeko, Casado eta Riveraren estilo bera erabilita; haien lekukoa hartu dutela dirudi”. Dena den, Otegiren aburuz, hori ez da kasualitatea, baizik eta estrategia zehatz bati erantzuten dio. “Azken batean, EAJ, PP eta C’s boto poltsa berean ari dira arrantzan, boto kontserbadore eta unionistaren bila; horregatik egiten digute eraso egunero”.

Hori, hala ere, kezkagarria iruditzen zaio EH Bilduko buruzagiari, “ezinezkoa delako hauteskundeetan boto autonomistekin loditzea eta horren ostean testu eta akordio subiranistak egitea; hori bateraezina da”. Hori dela eta, erantsi du, “kezkatuta gaude logikak dioelako EAJk, autogobernuari dagokionez, ez duela aliantza abertzale eta aurrerakoi baten aldeko apustu egingo”, orain erakusten ari den jarrerak ez daramalako EH Bildurekiko akordio bat egitera termino subiranistetan.

Horren haritik, Gasteizko Legebiltzarreko autogobernu ponentzia egiten ari den lana gogorarazi eta kezka adierazi du adituen batzordea ez delako aurrerapausoak ematen ari. Edonola ere, ziurtatu du EH Bilduk “denboran eta forman” beteko duela Parlamentuaren agindua, bere iritziz berebiziko garrantzia duelako Arabak, Bizkaiak eta Gipuzkoak estatus politiko berria edukitzeak. “Ezin dugu aukera galdu, burujabetzan sakontzeko tresnak behar ditugu bestelako politika publikoak egin ahal izateko eta euskal herritarren bizi baldintzak hobetzeko”.

Beraz, ondorioztatu du, datorren igandeko hauteskundeetan “EH Bildu da boto erabilgarria”, eta ohartarazi du “jokoan dagoena herri gisa dagokigun burujabetza dela”. Horregatik, “EH Bildu da boto erabilgarria burujabetzan sakontzeko eta jendearen bizi baldintzak hobetzeko; ezker independentista norabide horretan aurrera egitea bermatzen duen bakarra da, gainerako alderdiak kezkatuago daudelako euren emaitza elektoralekin jendearen borondateari erantzutearekin baino”.

EH Bilduko koordinatzaile nagusiaren hitzetan, “proiektu aurrerakoiak aurrera egingo du ezker independentista Bizkaian eta metropolian indartsua baldin bada soilik; horixe da gure erronka Bizkaian lehenengo fase honetan, ordezkaritza maila handitzea eta EH Bildu alternatiba gisa kontsolidatzea”.

Amaitzeko, Otegik dei zuzena egin dio EAJri: “Gure botoekin eskuin espainolek ez dute boterea lortuko ez udaletxeetan ez aldundietan; EH Bilduk uko egiten dio alkatetzak edota diputazioak lortzeari horretarako eskuin espainolen bozak behar badira, baina EAJk ez dio oraindik erantzun azken egunotan egiten ari gatzaizkion galderari: EAJ prest dago Gasteizen, edo beste herriren batean, alkatetza lortzeko PPren botoei esker?”.

Bea Ilardia: “EH Bilduk gobernatzen duenean jendearen bizitzak hobera egiten du”

Arnaldo Otegik bezala, Bea Ilardia ahaldungai nagusiak ere ohartarazi du igandean jokoan egongo dela “nola nahi dugun Bizkaia gobernatzea”. Zentzu horretan, nabarmendu du “EH Bilduk gobernatzen duen tokietan jendearen bizitzak hobera egiten duela, EH Bilduk herritarrekin batera gobernatzen duelako, gardentasunez, hurbiltasunez eta jendearen parte-hartzea sustatuz, horrela bakarrik lortzen baita jendearen bizitza hobetzea”.

ALBISTEAK

Aldundiak EPOAren Batzar Nagusia babesteak interes ekonomiko argi bat daukala salatu du EH Bilduk

2019-09-17 12:05:00

Ekimen horretako Ortzadar LGTB Elkarteari emandako diru-laguntza Turismo eta Bizkaiaren Sustapenerako sailaren bitartez eman da