Bizkaia

EH Bildu Bizkaiak larritzat jo du sozietate zergan egindako %60ko murriztapena

Ogasun diputatuari galdetuko dio ea zenbat diru geratuko den bildu barik erabaki horren ondorioz

| 2020-05-12 12:33:00

Enpresei sozietate zerga %60 murrizteko erabakia oso larritzat jo du EH Bildu Bizkaiak. Bizkaiko Foru Aldundiak ezarritako ez-ohiko kenkariaren ondorioz enpresei aukera ematen zaie euro bat ere ez ordaintzeko Ogasunari, horrek dituen ondorioekin.

Arantza Urkaregi EH Bilduko batzarkideak gogoratu du Aldundiak erabaki hori, inolako txosten ekonomiko aurkeztu gabe, hartu duela eta erabaki horrek eragin ekonomiko negatiboa izango duela, justu Aldundiak krisi soziosanitario bati aurre egin behar zaion unean.

Neurri hauek Bizkaiko ekonomia suspertzeko balioko dute? Enplegua sortzeko balioko dute? Ez dago inolako bermerik hartutako erabakiak Bizkaiko ekonomia suspertzeko balioko duenik. Ez dago bermerik erabakiak enplegua sortzen lagunduko duenik. Argi dagoen gauza bakarra da krisi soziosanitario honetan instituzioek diru sarrera gutxiago izango dutela eta, horrela. Ezinezkoa da Bizkaiak aurrera egitea”, azpimarratu du Arantza Urkaregi batzarkideak.

EH Bilduren ustez, enpresek hainbat kenkari aplikatzeko aukera daukate egungo araudian eta, hortaz, berriro aplikatzeak zerga-elusiorako aukera gehiago zabaldu besterik ez du egiten.

Galdera Ogasun diputatuari

Hori dela eta, gaurko Mahaiak bideratu du EH Bilduk Ogasun diputatuari zuzendutako galdera. EH Bilduk jakin nahi du zenbat diru gutxiago bilduko duen Ogasunak hartutako erabakiaren ondorioz.

Bizkaia Aurrera planarekin Aldundia krisi soziosanitarioaren arlo ekonomikora bakarrik mugatzen dela salatu du EH Bilduk

Aldundiak gaur aurkeztu duen planak ez dio inolako aipamenik egiten gizarte arloari

| 2020-04-29 16:21:00

Aldundiak gaur aurkeztu duen Bizkaia Aurrera plana COVID-19-ak eragindako krisiaren arlo ekonomikora bakarrik mugatzen dela salatu du EH Bildu Bizkaiak.

“Ahaldun nagusiak gaur aurkeztu duen plana neurri ekonomikoetan soilik ditu ardatz, beste eremu guztiak baztertuz”, adierazi du Bea Ilardia EH Bildu Bizkaiko bozeramaileak. “Ez dago inolako aipamenik garraioari edo lehen sektoreari eta hori oso kezkagarria da. Krisi honen aurrean plan integral baten beharra azpimarratu diogu behin eta berriz eta arlo ekonomikora mugatzen den plan batekin egin dugu topo”, gaineratu du Ilardiak.

COVID-19ak eragindako krisiaren aurrean EH Bilduk hainbat proposamen egin zizkion Aldundiari arlo guztiei eragiten zieten ekimenekin, ekonomikoak barne. “Hala ere, gaur aurkeztu duen planak ez dio bizi dugun krisiari bere osotasunean erantzuten”.

Hortaz, EH Bildu Bizkaiak bere kezka agertu du krisi berri bati errezeta zaharrekin erantzuten diolako Aldundiak. “Argi daukagu jasaten ari garen eta etorkizunean jasango dugun krisia ez dela soilik ekonomikoa izango. Hori dela eta, plan integral bat eskatu genion eta horren alde lanean jarraituko dugu”, azpimarratu du Ilardiak.

ALBISTEAK

Prekarietatearekin amaitzea, gazte eta emakumeei begira bereziki, lehentasuntzat izango duen gobernu bat osatzeko konpromisoa hartu du EH Bilduk

2020-06-26 17:11:00

Jasone Agirre EH Bilduko Bizkaiko zerrendaburuak esan duenez, uztailaren 12an hautatu behar da: edo EAJren eredua, prekarietatera kondenatzen gaituena, edo EH Bildurena, segurtasuna ematen duena. 33.000 lanpostu sortu, 1.200 euroko gutxieneko soldata ezarri eta alokairu publikoko 11.000 etxebizitza eskaintzeko plana azaldu du