Bizkaia

Genero-ikuspegia nola eta zein programatan txertatu den zehaztea tramitera onartu dute Batzar Nagusiek, EH Bilduk eskatuta

EH Bilduk egindako proposamena alderdi guztiek onartu dute, PP izan ezik

| 2019-12-11 12:11:00

Bizkaiko Batzar Nagusiek, EH Bilduk eskatuta, tramitera onartu dute Kontu Orokorrean genero-ikuspegia nola eta zein programatan txertatzen den zehaztea.

EH Bilduk egindako proposamena talde guztiek babestu dute, PP izan ezik.

Arantza Urkaregi batzarkideak aipatu duen bezala, “Kontu Orokorrak islatu behar du aurrekontuak nola garatu diren. Eta ez da gauza bera programa batean genero-ikuspegia txertatuta izatea ala ez. Genero-ikuspegia txertatzeko eman diren urratsak agertu behar dira Kontu Orokorretan. Egiten dena, ikustarazi behar da.

Orain arte eman gabeko urratsa

2017ko ekainean EH Bilduk Arauz Besteko Proposamen bat aurkeztu zuen genero-ikuspegia txertatzeko esperientzia pilotu bat martxan jartzeko dezala eskatuz.

Nahiz eta “Enplegua eta Ekintzailetza” programan abian jarri, 2018ko Kontu Orokorrean ez zen inolako zehaztapenik egin, nahiz eta proiektu pilotuaren ebaluzio-txostena eginda egon.

Batzuetan, Kontu Orokorra zenbakiez beteriko dokumentua da, baina bertan aurrekontuaren betearazpena azaldu behar da. EH Bilduren ustez, betearazpen horretan, aurrekontu proiektuan genero-ikuspegia barneratzeko egindako azaldu behar da”, azpimarratu du Urkaregik.

Beste errepide batzuetan gertatzen den bezala, AP-68an hileko gastu limitea ezartzea eskatu du EH Bilduk

Errepide hori Aldundiaren esku dagoela kontuan izanda, A-8, Supersurrean edo Artxandako Tuneletan aplikatzen den gastu muga ezartzea eskatu dute eskualdeko EH Bilduko zinegotzi eta alkateek

| 2019-12-10 12:48:00

Gaur goizean, Arrigorriagan, EH Bilduko alkate eta zinegotziek agerraldia egin dute AP-68 errepidean hileko gastu limitea ezar dadin eskatzeko.

Maite Ibarrak eta Itziar Bigurik, Arrigorriaga eta Urduñako alkateak hurrenez hurren, A-8, Supersur eta Artxandako Tuneletan aplikatzen den gastu muga bera eskualdeari eragiten dion errepidean aplikatzea exijitu dute.

Alkate biek gogoratu dute Aldundiak bere eskumeneko diren errepideetan gehienez 30 euroko bidesaria ordaintzeko sistema jarri zuela 2017ko urtarrilean. “Une horretan EH Bilduk Hego Uribeko udaletan eta Bizkaiko Batzar Nagusietan proposatu zuen AP-68 autopista erabiltzen duten bizkaitarrentzat antzeko hobari bat martxan jartzea, baina EAJk eta PSEk ezetz esan zuten Hego Uribeko herritarrak diskriminatuz”.

Alkate biek gogoratu dute abenduaren 5az geroztik AP-68 errepidea Aldundiaren eskumenekoa dela eta orain ez daukatela inolako arrazoirik “diskriminazio egoera horri eusteko”.

Milioi bat euro sistema abian jartzeko eta proposamenak udaletan

Agerraldi berean EH Bilduko kideek jakitera eman dute EH Bilduk milioi bat euroko emendakina sartu duela Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrekontu proiektuan. Emendakin horren helburua da 2020. urtean sistema abian jartzea.

Horretaz gain gaia eskualdeko udal ezberdinetara eramango dutela jakinarazi dute EH Bilduko alkate eta zinegotziek. Udal ezberdinetan AP-68an gastu muga ezartzeko proposamena egingo dute. Proposamen bera Batzar Nagusietan ere egingo da.

ALBISTEAK

Errenta irregularen inguruko foru araua ezer gutxi aldatzen duela salatu du EH Bilduk

2020-01-23 14:15:00

Dekretuaren bidez ezin zutena egin orain Foru Arauaren bidez egin nahi dutela salatu du Arantza Urkaregi batzarkideak