Bizkaia

Bideguren: “Espainiako Estatutik datozen injustiziei erantzuteko, ahots indartsua behar dugu euskal emakumeok Madrilen”

Bizkaiko hautagaiak agerraldia egin du Bilbon EH Bilduko hainbat emakumerekin batera

| 2019-11-04 14:24:00

Gaur Idurre Bideguren Kongresurako Bizkaiko hautagaiak EH Bilduko beste hainbat emakumerekin batera agerraldia egin du Bilboko Areatzan. Beran asteburuko Emakume Jardunaldi Feministak “une historiko” bat bezala definitu eta Madrilen ahots indartsu bat izatearen garrantzia azpimarratu du.

“Argi esan nahi dut justiziarik ez datorrela Espainiako Estatutik euskal emakumeontzat. Justizia deitzen diote injustiziari. Iruñeko bortxaketaren aurrean izan zen epai iraingarria da horren adibide nagusiena. Euskal emakume feministok ordezkatuko gaituen ahots indartsua behar dugu Madrilen, injustizien aurrean, justizia aldarrikatuko duena; inboluzioaren aurrean, demokrazia eskatuko duena; askatasuna, errepresio politikoaren aurrean; duintasuna, murrizketa sozialen eta ekonomikoen aurrean”, adierazi du Bidegurenek.

Horretaz gain, elkarlanaren garrantzia azpimarratu du Bidegurenek. “Madrilen elkarrekin aritu behar gara indar politiko aurrerakoiak eta subiranistak, entzun gaitzaten, Euskal Herriko herritar ororen eskubide guztiak defendatzeko. Mugimendu feministak egindako enplazamenduak jaso eta hemen ere politika feministak landu ahal izateko, eta horien bitartez bizitza duinak eta biolentziarik gabekoak bermatu ahal izateko, Euskal Herria libre eta justu batean”.

PFEZen Foru Araua aldatzeko proposamena lehen proposaturiko berbera dela salatu du EH Bilduk

Dekretuaren bidez ezin zutena egin orain Foru Arauaren bidez egin nahi dutela salatu du Arantza Urkaregi batzarkideak

| 2019-10-24 14:08:00

Atzo Foru-Gobernuak argitaratutako Foru Dekretu Proiektuaren zirriborroaren aurrean, EH Bilduk salatu du proposatutako aldaketen gauzak bere horretan uzten dituztela.

Arantza Urkaregi batzarkideak azpimarratu duenez, “edukia berbera da. Aurkeztutako aldaketekin egin duten gauza bakarra da errenta irregularrak beste modu batera definitzea. Lehen errenta irregularrak zirenak orain erregimen berezi bezala definitzen dituzte. 300.000 euroko muga kentzeari eta inbertsio-funtsen bitartez lortutako etekinei dagozkien artikuluak kendu dituzte eta Foru Arauaren artikulu bezala aurkeztu”.

Urkaregik azpimarratu duenez, aldaketa horiekin inbertsio-funtsetako kudeatzaileen etekinen %50 salbuetsita egongo da mugarik. “Berriz ere gehien daukatenei mesede egiten dien neurri fiskal atzerakoi bat planteatzen dute. Eta, berriz ere, PSEk EAJk proposatutako neurri atzerakoi bat onartzen du, zerga-sistema progresibo baten alde egin beharrean”.

Horretaz gain, EH Bilduko batzarkideak gogoratu du ekintzailetza eta ehun enpresariala erakartzeko bidea ez dela inbertsio-funtsen alde egitea. “Inbertsio-funtsen helburua diru gehien ateratzea da eta hori lortzean alde egitea. Orain dela gutxi Euskaltelekin argi ikusi dugu zein den inbertsio-funts hauen portaera”.

ALBISTEAK

Bideguren: “Larrialdi klimatikoari aurrean neurriak proposatzeko gaitasuna daukala erakusten du EH Bilduk dagoen lekuan”

2019-11-05 14:28:00

Idurre Bideguren Kongresurako Bizkaiko hautagaiak neurri zehatzen beharra azpimarratu du