Bizkaia

EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek Bizkairako Berreraikuntza Mahaia sortzea eskatu dute

Bea Ilardia: “Anbizio handiagoko plana behar da non zaintza edo mugikortasuna kontuan hartzen diren”

| 2020-06-11 11:15:00

EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek Bizkaiko Batzar Nagusietan eskatu dute "Bizkaian ekonomia eta gizartea berreraikitzeko lantaldea" sortzea.

Aldundiak asmatutako plana, Bizkaia Aurrera!, ez da nahikoa oposizioarentzat, "Ideiak bildu eta eztabaidatzeko" gune bat eskatzen baitu, "Bizkaiko ekonomia eta gizartea berreraikitzeko planak eta jarduerak sistematizatzeko, COVID19 pandemiaren ondoren", Bizkaiko Batzar Nagusietan erregistratutako dokumentuan azaltzen den bezala.

Oposizioak beste akats bat ere aurkitzen du: Bizkaian berreraikuntzaren talka-planak proposamen ekonomikoetan bakarrik zentratzen dira, baina ez bi alderdientzat funtsezkoak diren gizarte-gaietan.

Israel Escalante Elkarrekin Podemoseko batzarkidearen hitzetan, Aldundiak Bizkaia berreraikitzeko duen plana "ekonomikoa baino ez da, eta osatu egin beharko litzateke. Proposatzen dugu guztiok parte hartzea, ez bakarrik talde politikoentzat, baita erakunde sozial eta sindikalentzat ere".

Bea Ilardia EH Bilduko bozeramaileak anbizio gehiago eskatzen du. “Ezin gara mugatu neurri ekonomikoetara. Bizi dugun krisi soziosanitario honetan ezinbestekoa da zaintzan, egoitzen ereduan edota mugikortasunean irtenbideak proposatzea”.

Elkarrekin Podemosentzat eta EH Bildurentzat argi dago ez dagoela "planifikaziorik", "Ez dago modu eztabaidagarrian, neurri horiek aberasteko edo hobetzeko ekarpenak egiteko aukerarekin, Kongresuan eta beste parlamentu batzuetan gertatzen den bezala". Horrenbestez, Aldundiak elkarlanerako asmoa badauka, ez litzateke ulertuko honelako proposamen bati ezetz esatea.

Ilardia: “Bizi dugun egoeran subflubialera dirua bideratuz eta Bizkaia Dorrerako inbertsioa handituz Aldundiak bere lehentasunak zeintzuk diren agerian utzi ditu”

Aste honetan Bizkaia Dorrerako eta itsasadar azpiko tunelerako 20 milioi euro iragarri dira, enplegu planerako bost milioi bakarrik bideratu diren bitartean

| 2020-06-03 14:10:00

Lamiakoko subflubialeko proiekturako 8,9 milioi euroko jarriko dituela jakinarazi du Aldundiak. Erabaki horren aurrean EH Bildu Bizkaia azpimarratu du, beste behin ere, krisi soziosanitario baten erdian Aldundiaren lehentasunak zeintzuk diren.

“Aste honetan Aldundiak iragarri du Bizkaiko Dorrerako 11 milioi euro gehiago bideratuko dituela eta subflubialaren lanekin hasteko ia 9 milioi euro ordainduko dituela. Bien bitartean, gaur aurkeztutako enplegu planak 5 milioi izango ditu. Horrek agerian uzten du une honetan zeintzuk diren Aldundiaren lehentasunak”, adierazi du Bea Ilardia EH Bildu Bizkaiko bozeramaileak.

Lehentasunak berraztertzeko beharra

EH Bilduk beste behin eskatzen du Aldundiak urte honetarako inbertsioak berraztertu ditzala eta azpiegitura eta ekitaldi handien aldeko politika berplanteatzea.

Horretarako EH Bilduk 10 arlotan eragiten duen emergentzia plana aurkeztu du aste honetan. Plan horren arabera, Aldundiak herritarren beharrizanei erantzuteko 110 milioi euro lortuko lituzke berehala eta, epe ertainean, askoz ere baliabide gehiago izateko aukera izango luke.

“Garai berri honetan ezin dira aplikatu errezeta zaharrak. Egoera goitik behera aldatu da eta lehentasunak ere aldatu behar dira”, esan du Ilardiak.

ALBISTEAK

Prekarietatearekin amaitzea, gazte eta emakumeei begira bereziki, lehentasuntzat izango duen gobernu bat osatzeko konpromisoa hartu du EH Bilduk

2020-06-26 17:11:00

Jasone Agirre EH Bilduko Bizkaiko zerrendaburuak esan duenez, uztailaren 12an hautatu behar da: edo EAJren eredua, prekarietatera kondenatzen gaituena, edo EH Bildurena, segurtasuna ematen duena. 33.000 lanpostu sortu, 1.200 euroko gutxieneko soldata ezarri eta alokairu publikoko 11.000 etxebizitza eskaintzeko plana azaldu du