Bizkaia

Koronabirusak eragindako krisiari aurre egiteko eta sektore kaltetuenak babesteko neurri ekonomiko, sozial eta fiskalak aurkeztu ditu EH Bildu Bizkaiak

Aldundiari aurkeztutako neurrien artean enpresei laguntzak eta pertsona zaurgarrien beharrizanak babesteko proposamenak daude

| 2020-03-19 12:30:00

EH Bilduk hainbat proposamen aurkeztu dizkio Bizkaiko Foru Aldundiari koronabirusaren krisiari aurre egiteko. Helburua krisi soziosanitarioak kaltetutako gizarte sektoreak babestea da.

Pertsona zaurgarrien babesa

Hasteko, Bizkaiko Foru Aldundiak Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoari ura izateko giza eskubidea eta familia zaurgarriei doako ur-hornidura bermatzea eskatu du EH Bilduk.

Pertsona zaurgarrien egoerarekin lotuta ere, Bizkaia Gara sarea tokiko eta sasoiko produktuen bidez hornitzea planteatzen da, horretarako baserritarrekin harremanetan jarriz.

Horretaz gain, EH Bilduk Arreta Zuzeneko langileak zerbitzu guztietan indartzea (etxez-etxeko zerbitzua, egoitzak, etxeak, pisuak…) eskatu du, langile horiek babesteko ekipamenduak bermatuz (batak, betaurrekoak, maskara, erabilera bakarreko eskularruak…).

Indarkeria matxistaren biktima diren emakumeentzat larrialdietako plazak handitzea ere eskatu da.

Neurri ekonomikoak

Arlo ekonomikoan, EH Bilduk enpresa txiki eta ertainei laguntza eta finantzazio lerro bereziak eskaintzea proposatu du. Horrela krisiak gogorren eragindako negozioetan (ostalaritza, tailerrak, landa-turismoa, turismo operadore txikiak…) kaltea gutxitzea bilatzen da. Laguntza ekonomiko lerro berezi hori kulturgintzaren esparruan ari direnen kalte ekonomikoak arintzeko ere erabiliko da.

Horretaz gain, Bizkaiko Foru Aldundiaren eta bere organismo autonomoen azpikontratei %100 ordaindu lanik egin ez arren, betiere enplegu guztiari ohiko baldintzetan eusteko konpromisoarekin.

Arlo fiskalean EH Bilduk eskatu du errenta kanpaina atzeratzea, Gipuzkoan eta Araban egin den moduan eta mugikortasunarekin lotuta EGAren koordinazio mahaia eratuta dagoela ikusita, bertatik Batzar Nagusietako taldeei, enpresa emakidunei eta enpresa horietako langileei zuzeneko informazioa jasotzeko kanalak ahalbidetzea eskatu da.

Koronabirusaren ondorioei aurre egiteko jarraipen mahaia osatzea eskatu du EH Bilduk Bizkaiko Batzar Nagusietan

Krisiaren jarraipenerako mahai hori guztien arteko elkarlanean oinarritu behar dela azpimarratu du Bea Ilardia EH Bilduko bozeramaileak

| 2020-03-18 11:15:00

EH Bilduk Bizkaiko Batzar Nagusietan koronabirusak sortutako egoerari aurre egiteko Jarraipen Mahaia osatzea proposatu du.

Bea Ilardia bozeramaileak adierazi duenez, “espazio hori sortzea ezinbestekoa da. Elkarlanerako esparru bat izango da birusaren ondorioz sortutako egoerari aurre egiteko”.

Izan ere, birusaren hedapenaren ondorioz, Bizkaiko Batzar Nagusiek bertan behera utzi dituzte martxoko batzorde eta Osoko Bilkura. Horren aurrean EH Bilduk elkarlanerako espazio bat abian jartzea eskatzen du.

“Iraskunde, Gobernamedu on eta Gardentasunerako batzordea espazio egokiena izan daiteke lan hori egiteko. Astean behin deitzea proposatzen dugu, egokiena den formatuan guztion osasuna bermatzeko”, adierazi du Ilardiak.

Esparru horretan krisiaren jarraipen lana egitea posible izango litzateke, hiru helburu zehatz lortzeko:

- Krisi soziosanitarioaren jarraipena egitea lurralde historikoan, Foru Gobernuaren kudeaketaren asteroko informazioa jasoz eta kudeaketa neurrien ebaluazioa eginez.

- Krisi soziosanitarioa geldiarazteko eta ondorioak arintzeko, betiere Aldundiaren eskumenen esparruan, ekimen berriak aurkezteko espazioa izango litzateke.

- Adostasunerako eta elkarlanerako esparru bezala egituratuko den espazioa izango litzateke, eta ez konfrontazio politikorako espazio bezala.

ALBISTEAK

Prekarietatearekin amaitzea, gazte eta emakumeei begira bereziki, lehentasuntzat izango duen gobernu bat osatzeko konpromisoa hartu du EH Bilduk

2020-06-26 17:11:00

Jasone Agirre EH Bilduko Bizkaiko zerrendaburuak esan duenez, uztailaren 12an hautatu behar da: edo EAJren eredua, prekarietatera kondenatzen gaituena, edo EH Bildurena, segurtasuna ematen duena. 33.000 lanpostu sortu, 1.200 euroko gutxieneko soldata ezarri eta alokairu publikoko 11.000 etxebizitza eskaintzeko plana azaldu du