Bizkaia

Aldundiak kontratatutako enpresetan 1200 euroko gutxieneko soldata ezartzea proposatu du EH Bilduk

EH Bilduren ahaldungai nagusiak dioenez, Aldundiak prekarietatea zabaltzeari utzi behar dio behingoz eta kontratazio publikoak lan baldintza duinak bermatzeko baliatu behar ditu.

| 2019-05-14 12:08:00

“Bizkaiko Foru Aldundiak erreferente bat izan behar du lan baldintza duinak bermatzeko borrokan, ezin du prekarietatea zabaltzen jarraitu”. Bea Ilardiak argi du enplegu duina sustatzeak EH  Bilduren jardunaren ardatz nagusietariko bat izan behar duela Aldundian eta, hortaz, horrekiko konpromiso sendoa hartu du gaur Bilbon, Diputazioaren aurrean. Hala, “Aldundiak egiten dituen kontratazio publikoetan, Aldundiak kontratatutako enpresa guztietan, 1.200 euroko gutxieneko soldata ezartzea” proposatu du, “ongizatearen oinarrietako bat, bizitza duin eta egonkor baten oinarrietako bat, lan baldintza duinak direlako. Hilaren bukaerara heltzea ez da zerbait berezia izan behar, normala izan behar du”.

EH Bilduren ahaldungai nagusiak behar-beharrezkotzat jo du kontratazio publikoetan klausula sozialak jartzea, horixe baita mekanismorik eraginkorrena lan baldintza duinak ziurtatzeko. Orain arte, ordea, Aldundiak ez die horrelako klausularik jarri kontratatzen dituen enpresei, eta emaitza, tamalez, prekarietatearen handitzea izan da. “Une honetan zenbait lanpostutan 1.200 euro baino gutxiago ordaintzen ari dira, eta hori ez da onargarria. 1.200 euroko gutxieneko soldata ezartzea ezinbesteko urratsa da bizitza kalitatearen hobetzean urratsak emateko”.

Horren haritik, Ilardiak gogora ekarri du EH Bilduk kontratazio publiko guztietan klausula sozialak ezartzeko lege proposamena aurkeztu duela arestian Gasteizko Legebiltzarrean, “baina EAJ, PSE eta PPk bat egin zuten hain arrazoizkoa eta beharrezkoa zen proposamen hori atzera botatzeko”.

Bizkaiko ahaldun nagusigaiak instituzioak behetik gora, gardentasunez eta herritarren parte-hartzearekin, gobernatzearen balioa nabarmendu du Elorrion

Bea Ilardia: “EH Bilduk gobernatzen duenean jendearen bizitzak hobera egiten du”

| 2019-05-13 22:17:00

Bea Ilardiak EH Bilduren gobernatzeko estiloa aldarrikatu du gaur arratsaldean Elorrion, non koalizioak, Idoia Buruagaren eskutik, Alkatetzatik erakutsi baitu “gobernatzeko beste eredu bat” daukala, “herritarren interesei erantzuten diena”. Buruaga bera egon da ahaldungai nagusiaren alboan, bai eta Jasone Agirre legebiltzarkidea ere.

Ilardiak adierazi duenez, “EH Bilduk gobernatzen duen tokietan jendearen bizitzak hobera egiten du gardentasunetik eta herritarren parte-hartzea sustatzetik gobernatzen duelako, behetik gora, instituzioek guztion interesei erantzun behar dietelako”. Elorrio gobernantza eredu horren adibide da, “herritarrek leku gutxitan Gobernu Plana adostu eta horren jarraipena egiten dutelako; herritarrek leku gutxitan dute horrelako ahotsa haien bizitzei eragiten dieten erabakiak hartzerakoan. Hori da, finean, EH Bilduren gobernatzeko eredu eta era”.

ALBISTEAK

Aldundiak Pertsona Fisikoen Errentari buruzko Zergan aldaketak ezkutuan egin izana salatu du EH Bildu Bizkaiak

2019-09-18 14:50:00

Aldaketaren ondorioz, gehien daukatenek gutxiago ordainduko dut