Bizkaia

Bea Ilardiak eskualdeen arteko desorekak desagerrarazteko konpromisoa hartu du ongizatea herritar guztiengana hel dadin

Ahaldun nagusigaiak “Bilbo Handiak EH Bildu indartsu bat behar” duela adierazi du, Bizkaiak bi abiaduratan ez jarraitzeko.

| 2019-05-24 13:00:00

EH Bilduren ahaldungai nagusi Bea Ilardiak bere konpromisoa adierazi du Bilbon “gaur egun Bizkaiko udalerrien artean, baita auzoen artean ere, dauden desoreka sozial eta ekonomikoak desagerrarazteko”. Azaldu duenez, bere lehentasuna “ongizatea herritar guztiengana heltzea” izango da, “jende guztiak bizi kalitate ona ziurtaturik izan dezan auzo batean bizi ala bestean, herri batean bizi ala bestean”. Horretarako, azpimarratu du, “EH Bildu indartsu bat behar dugu, baita Bilbo Handian ere, EH Bildu funtsezkoa izango delako politika horiek egin ahal izateko eta beste batzuek dekretuz ez gobernatzeko”.

Ilardiaren iritziz, “Bilbok eta inguruak izan duten garapenaz haratago oraindik badaude irtenbidea behar duten gabezia asko eta, beraz, asko dago egiteko bertakoen bizi kalitatea hobetu eta bermatzeko”. Horri dagokionez gogora ekarri du “Bilboko langabezia tasa Bizkaikoa baino bi puntu altuagoa” dela eta “inguruko udalerri batzuetan bost puntu handiagoa” dela, “%18ra iristeraino”.

Hori horrela, EH Bilduren ahaldungai nagusiak argi du “denon interesei erantzuten dieten politikak aplikatu behar” direla, eta horren ildotik koalizioaren apustua berretsi du “lanpostu duinen alde, dibertsifikatutako ekonomia baten alde eta, batez ere, industria garatuaren alde”. Izan ere, “gure erreferentzia Europako herri aurreratuenak dira jendearen bizi kalitatea hobetzeko, eta argi daukagu hori Bilbo Handian ere posible dela EH Bildu indartsu batekin”.

EH Bilduk babesa adierazi die Navaleko langileei eta krisian dauden enpresei laguntzeko 50 milioiko funtsa sortu behar dela berretsi du

Ezkerraldeko hautagaiek industria defendatzeko konpromisoa hartu dute eta patronalaren interesak lehenestea egotzi diote EAJri. “EBBn ezagutzen duten buzo bakarra iturginena da, sare klientelarra koipeztaturik edukitzeko erabiltzen dutena, alegia”.

| 2019-05-24 08:16:00

EH Bilduren Ezkerraldeko hainbat zerrendaburu Navaleko langileekin batzartu dira gaur goizean Barakaldon babesa adierazteko eta ontziola defendatzeko duten konpromisoa ere helarazteko. Konpromiso hori eskualdeko sektore industrial osora iristen da, zehaztu dutenez, Ezkerraldea EAJk gobernatzen dituen instituzioek bultzatutako desindustrializazio prozesu baten biktima izan delako. Iker Casanova legebiltzarkidearen hitzetan, “EAJ patronalaren esanetara egoten da beti, eurena burdinazko aliantza da, elite ekonomikoen interesen alde eta langileen lan baldintzen kontra”.

Horren ildotik, Casanovak salatu du “EAJ mozorroturik etorri dela Barakaldora hauteskunde kanpainan, Ezkerraldearen eta langileen defendatzailea dela irudikatu nahian, baina hori gezurra da”. Izan ere, “Ezkerraldea Euskal Herriko adierazle ekonomikorik txarrenak ditu” eta “Euskadi Buru Batzarrean ezagutzen duten buzo bakarra iturginena da, euren sare klientelarra koipeztaturik edukitzeko erabiltzen dutena, alegia”.

Barakaldon Navaleko langileekin egindako bileran bertako alkategai Maria Solar ere izan da, bai eta Iker Gil Portugaletekoa eta Mikel Izquierdo Sestaokoa ere. Izaskun Duquek ere hitza hartu du. Bera da Batzar Nagusietarako EH Bilduren zerrendaburua Enkarterri-Ezkerraldeko barrutian eta, salatu duenez, instituzioek eskualde batzuetan zerbitzuen sektorea lehenetsi dute azken urteotan, industriaren kalterako. “Lan baldintzak prekarizatzea ekarri duen prozesu horren adibidea da hainbat tokitan lurzoru industrialen erabilera aldatu izana, bertan Amazon bezalako enpresak instalatu ahal izateko”.

Politika horiek Bizkaia pobretzen dutela ohartarazi du Duquek, eta, horren aurrean, espezializazio handiko enpresak erakartzearen aldeko apustu egin du. Horretarako, egun erabiltzen ez diren lurzoru industrialak berreskuratzea proposatu du eta, horrekin batera, kinka larrian dauden enpresei laguntzeko 50 milioi euroko funts bat sortu behar dela berretsi du.

ALBISTEAK

Bideguren: “Larrialdi klimatikoari aurrean neurriak proposatzeko gaitasuna daukala erakusten du EH Bilduk dagoen lekuan”

2019-11-05 14:28:00

Idurre Bideguren Kongresurako Bizkaiko hautagaiak neurri zehatzen beharra azpimarratu du