Bizkaia

Koherentea izatea eta Bizkaia paradisu fiskal bat ez bihurtzea eskatu dio EH Bildu Bizkaia PSE-ri

EH Bilduren ustez, azken egunetan ezagutu diren aldaketa fiskalen kontra egotea eta, aldi berean, Eurokopa bezalako ekimenei zergak barkatzea hipokrita da

| 2019-09-20 12:37:00

Zerga arauen egindako aldaketen aurrean PSE-k erakutsitako jarrera positibotzat jo du EH Bilduk. Hala ere, beste urrats bat ematea beharrezkoa da.

“Ona da PSE-k arau hori bertan behera uzteko eskatzea bere gobernukideari, nahiz eta bere bi kidek arauaren aldaketa onartu zuten. Hala ere, ez da ulertzen PSE-k artikulu horri erreferentzia bakarrik egitea arau berean fiskalitate justuago bat lortzeko beste zenbait oztopo daudenean”, adierazi du Arantza Urkaregi batzarkideak.

UEFAri zergak barkatzearen aurka

EH Bilduk modu baikorrean baloratzen du PSE-k zerga arauaren aldaketari egindako kritika. Hala ere, fiskalitate justuago bat lortzeko helburuarekin, jarrera bera izatea eskatzen dio arau horretan dagoen beste arlo bati dagokionez: UEFAri barkatutako zergei, hain zuzen ere.

Urkaregik gogoratu du Europoka ekartzeko aitzakiarekin UEFAri ez zaiola zergarik kobratuko. “Oso larria da horrelako erabakiak babestea ustezko helburua fiskalitate justuago bat lortzea denean. PSE-ri eskatzen diogu ez ditzala eman urrats gehiago Bizkaia paradisu fiskal bat bihurtzeko bide horretan”.

Aldundiak Pertsona Fisikoen Errentari buruzko Zergan aldaketak ezkutuan egin izana salatu du EH Bildu Bizkaiak

Aldaketaren ondorioz, gehien daukatenek gutxiago ordainduko dut

| 2019-09-18 14:50:00

Aldundiak Pertsona Fisikoen Errentari buruzko Zergan egindako aldaketak ezkutuan egin dituela salatu du EH Bilduk.

Arantza Urkaregi batzarkideak gogoratu duen bezala, “orain arte indarrean zegoen Erregelamenduaren arabera, 300.000€ arteko errenten %50 integratzen zen lan etekin osoan; 300.000€-tik gorakoen kasuan %100”.

Egindako aldaketak 300.000€-ko muga kentzen du eta, ondorioz, zerga horren bitartez bilduko den kopurua nabarmen jaitsiko da”, azpimarratu du Urkaregik.

Ezkutuan egindako aldaketa

Aldaketaren garrantzia kontuan izanda, EH Bilduk argi dauka aldaketa ezin dela egin Foru Dekretu baten bitartez. “Lau lerrorekin bi arau aldatu dituzte. Batzar Nagusiei eztabaidatzeko eta erabakitzeko gaitasuna kendu die”.

Aldundiak inbertsoreak erakarri nahi dituela adierazi du, baina agerian geratu da inbertsore horiek erakartzeko daukaten estrategia bakarra zergak barkatzea dela.

Horretaz gain, egindako aldaketa inolako aurreikuspenik gabe egin dela salatu du EH Bilduk. “Aldaketa onartu egin da inolako txosten ekonomikorik egin gabe. Hau da, ez dakigu zenbat diru gutxiago izango duen Ogasunak behar sozialei aurre egiteko”.

ALBISTEAK

2019-09-18 14:50:00

Aldaketaren ondorioz, gehien daukatenek gutxiago ordainduko dut

Aldundiak EPOAren Batzar Nagusia babesteak interes ekonomiko argi bat daukala salatu du EH Bilduk