Araba

EH Bildu-k STOA-ren kontratua etetea eskatu du, enpresa bera De Miguel auzian inplikatuta dagoela frogatu ostean

Gorka Urtaranen eta Ramiro Gonzalezen agerraldiak eskatuko ditu EH Bildu-k, teknologia parkeetako zuzendari nagusiaren eta Miñaoko parkeko gerentearenarekin batera.

| 2019-12-19 09:02:00

De Miguel auziko epaiaren berri izan eta bi egunera, EH Bildu-k Gasteizko Udalari eta Arabako Foru Aldundiari eskatu die STOA-ko kontratua "berehala" eteteko, enpresak De Miguel auzian parte hartu zuela frogatu ostean. Era berean, Gorka Urtaran alkatearen eta Ramiro Gonzalez Ahaldun Nagusiaren agerraldiak eskatuko dituela iragarri du; horrez gain, Itziar Epalza Parke Teknologikoen Zuzendari Nagusiak eta Francisco Marquez Miñaoko parkeko gerenteak ere agerraldiak egitea eskatuko du EH Bildu-k.

Kike Fernandez de Pinedok eta Miren Larrionek gogorarazi dutenez, ez da lehen aldia EH Bildu-k kontratua etetea eskatzen duela. 2018ko irailean, esaterako, Nerea Melgosa orduko Garapen Ekonomikoko zinegotziak STOA Miñaon mantenduko zuela iragarri zuen, baina epaiketaren epaiak irregulartasunen bat egiaztatzen bazuen "kontratua deuseztatuko" zela bermatu zuen. Urtaranek, era berean, auzitegiak kontratua legez kanpokoa zela frogatuz gero, hau bertan behera uzteak kosturik ez zuela izango iragarri zuen. Eta data horietan bertan, EAJk kontratazioaren "legezkotasuna" azpimarratu zuen; are gehiago, Luis Javier Tellería jeltzaleak nabarmendu zuen "STOA-ren kontratua ez dagoela epaiketan" eta "epaileak ez duela inoiz eskatu hura aztertzeko". Adierazpen horiek egin eta urte eta hiru hilabete igaro direnean, epaiak dio < < Epaitegiari ez zaiola zalantzarik egiten, ordainketa horren truke kontratua esleitu zela [… ].>> STOA-ri errefrentzia eginez eta EAJ-ren bertsioari bertsioari ateak itxiz.

"Epaia sakon aztertzen jarraitzen badugu ere, azken urteetan gure alderdiak salatutako irregulartasunen inguruan ez dago zalantzarik: Urtaranek eta Gonzalezek kontratua eten behar dute lehenbailehen", adierazi du Fernandez de Pinedok.

Zentzu honetan, batzarkide taldeko bozeramaileak eta udal taldeko bozeramaileak gogorarazi dute epaiak Arabako lurralde osoa ukitzen duela, kuadrilla guztiak aipatzen baititu Alfredo De Miguelek horien lehendakariekin egindako bilerak jasoz sententzian. Horregatik, EH Bildu-k azalpenak eskatuko dizkie Gasteizko alkateari eta Ahaldun Nagusiari: "Arabako eta Euskal Autonomia Erkidegoko historiako ustelkeria-kasu handienaren aurrean, eta inplikatutako alderdikideekin, ez dugu ulertzen nola Urtaranek eta Gonzalezek ez duten iritzirik eman oraindik. Gogoratu nahi dut hainbat hozkada negoziatu zirela foru bulego eta ordenagailuetan. Ez dago erdibiderik", ondorioztatu du Fernandez de Pinedok.

Arabako hainbat udalerritako EH Bilduko 50 bat ordezkari bildu dira gaur larrialdi klimatikoaren aurkako politiketan eta hezkuntzan sakontzeko

Trebakuntza bi saio burutu dira Agurainen gaur

| 2019-12-18 18:27:00

Arabako hainbat udalerrietako 50 bat ordezkari bildu dira gaur Agurainen aldaketa klimatikoaren aurkako zein hezkuntzako politiketan sakontzeko. Behin azken hauteskunde zikloa amaituta, EH Bildu datozen urteotako estrategiak lantzen hasi da udalerriz udalerri eta azaroan politika feministari buruzko saioa egin ostean, gaur ingurumenak eta hezkuntzak hartu dute lekukoa. Politikagintza oinarritik lantzeko kultura abiapuntua izanda, herrietatik eta herritarrekin batera jorratu nahi ditu EH Bilduk estrategikoak diren ildoak. Horietako bat da larrialdi klimatikoa eta horretarako “praktika onen” gida bat osatu du EH Bilduk.

Arloz arlo aldaketa klimatikoaren aurkako neurriak zein adibideak jasotzen ditu gida horrek. Energia berriztagarriak, elektrizitatea, mugikortasuna, hondakinen kudeaketa edo elikadura burujabetza jasotzen ditu, besteak beste, gidak. Mikel Otero EH Bilduko legebiltzarkideak azpimarratu duenez, “iraunkortasun politikak lehentasuna dute guretzako eta gure nortasunaren marka dira; horregatik, hasi berria den legealdi honetan, orain arteko zortzi urteko ibilbidean iraunkortasun klabean eginiko lanetan sakontzea dugu helburu”. Gauzak horrela, gaurko mintegiaren bitartez, larrialdi klimatikoaren aurrean eta landa eremuen degradazio sozial, ekonomiko eta kulturalaren aurrean, EH Bilduk maila lokaleko instituzioetan duen indar eta ardura norabide horretan egonkortzeko klabe ezberdinak eskainiko dizkie udal hautetsiei. Hemendik aurrera, herriz herri, larrialdi klimatikoari aurre egin eta Araba biziberritzeko neurri zehatzen plangintzak osatu eta gauzatuko ditu EH Bilduk.

Izan ere, toki erakundeetan egin beharreko lanaren garrantzia azpimarratu du. “Udalak dira herritarrengandik gertuen dauden erakundeak eta bertan ditugun eskumenetatik abiatuta, gure herrietako bizitzak hobetzeko neurriak lantzeko konpromisoa dugu”, azaldu du Ruth Ibisatek, EH Bilduko Udalgintza arduradunak Araban.

Baina herrietako eragile eta herritarrekin batera jarduteko konpromiso irmoa du EH Bilduk gainera eta hori dela eta, datozen hilabeteotan, herriz herri eta gure hautetsi zein militanteekin batera, maila lokalean, udalgintzatik landu beharreko gaien ildo estrategikoak modu kolektiboan eraikitzen jarraituko du.

ALBISTEAK

Arabako Teknologia Parkeko zuzendaritzak herrialdeko erakundeei De Miguel auziaren ondorioei buruzko azalpenak ukatu dizkiela salatu du EH Bilduk

2020-01-24 11:29:00

Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean agerraldia egiteari uko egin diote eta EH Bilduk euren agerraldia eskatu du Eusko Legebiltzarrean