Araba

EH Bilduk Diputazioak Oviedoko Unibertsitatearen ikerketa-estudioan jasotako hobekuntzaren beharrei erantzuten dien esku-hartzeko plana aurkez dezala lortu du

Claudia Venceslao: “Beharrezkoa da presazko neurriak ezartzea adingabe hauen arreta hobetzeko. Ez dezagun ahaztu: gazte hauek pobreziatik, gerratik eta gosetik egiten dute ihes”

| 2019-10-23 14:46:00

Arabako Batzar Nagusiek Oviedoko Unibertsitateak egindako "Elaboración de necesidades en la intervención con menores en la Diputación Foral de Álava" ikerketaren ondorioak eztabaidatu dituzte asteazken honetako osoko bilkuran. EH Bildu-k aurkeztu du mozioa eta Claudia Venceslao batzarkideak talde guztien aurrean defendatu du.

Ikerketa honetan, bakarrik dauden adingabe atzerritarren hainbat ondorio aztertzen dira. Venceslao: “Dokumentu honek oso errealitate prekarioa islatzen du, goraino dauden zentroekin, emantzipatziorako prestatu behar diren zentroetan plaza gutxi… Horretaz gain, profesional guztiak barnebiltzen dituen sare baten hobekuntza ezinbestekotzat jotzen da”.

“Beharrezkoa da presazko neurriak ezartzea adingabe hauen arreta hobetzeko. Ez dezagun ahaztu: gazte hauek pobreziatik, gerratik eta gosetik egiten dute ihes”, defenditu du.

Erdibideko zuzenketa baten ostean, Batzar Nagusiek hurrengo bi puntuak aho batez onartu dituzte:

1. Las Juntas Generales de Araba instan a la Diputación Foral a presentar en el plazo de seis meses ante la Comisión de Bienestar Social, un plan de intervención que responda a las necesidades de mejora recogidas en el estudio realizado por el Grupo de Investigación en familia e infancia de la Universidad de Oviedo.
  2. Las Juntas Generales de Araba instan a la Diputación Foral a que en ese plan de intervención haga especial incidencia en mejorar los itinerarios de formación, los programas de habilidades para la vida independiente y la formación en materia de igualdad entre hombres y mujeres.

EH Bilduk 2020rako 50etik 70era bitarteko egoitza-plaza publikoak ezartzeko proiektuari berriz ekiteko exijitu dio Foru Gobernuari

Rocio Vitero zinegotziak iragarri du, EH Bilduk Gasteizko HAPOak jasotako erabilera tertziarioaren aldaketaren kontra bozkatuko duela, honek ahalbidetzen baitu orain publikoak diren orubeetan nagusien egoitza pribatuak ezartzea

| 2019-10-21 11:47:00

EH Bildu Araba eta EH Bildu Gasteizek agerraldi bateratua egin dute nagusien egoitzen inguruan dituzten kezkak adierazteko eta  Arabako Foru Aldundiak eta Gasteizko Udalak eginiko utzikeria salatzeko .

Claudia Venceslao prokuradoreak gogorarazi duenez, Gizarte Politiketako foru diputatuak urriaren 11n egindako agerraldian Arabarren gunean 150 egoitza-plaza sortzea aipatu zuen. Bide berdinetik, Foru Gobernuak jakinarazi zuenez, 2022an egoitza hori amaituta egotea zen euren asmoa. "Beste legaldi bat gehiago hutsean pasatzeko arrisku larrian gaude.Hiru legealdi emango genituzke plaza publikoak ezarri gabe, eta horrek kezka handia sortzen digu, itxaron zerrendak handitzen ari baitira, Foru Aldundiak horri buruzko neurririk hartu gabe", dio Venceslaok.

EH Bilduk eta Foru Gobernuak 2016an eta 2017an egindako aurrekontu-akordioen ondorioz, Foru Aldundiak txosten bat egin zuen CIAM "San Prudentzio" egoitzako 1. eta 2. solairuak berritzeko, eta 50etik 70era bitarteko egoitza-plazak ezartzeko aukera eman zuen. Hala ere, egun, solairu horiek ez dute euren berezko erabilera burutzen bertan Udaleko langileen bulego sindikalak, garbiketako kanpoko langileen aldagelak eta Udalaren beraren mantentze zerbitzuko langileak kokatuta daudelako.

"Foru Gobernuari 2020an proiektu honi berriz ekiteko eta plaza publikoak sortzeko aukera zabaltzeko exijitzen diogu. Horregatik, EH Bilduk mozio bat erregistratu du, Arabako Foru Aldundiari eskatuz ikerketa horri berriz ekiteko eta adinekoen arretan dagoen gabezia arintzeko. “Lehentasuna da publikoa dena bultzatzea pribatuaren gainetik”.

Gasteizko Udalaren utzikeria, zuzeneko konplizea

EH Bildu Gasteizek, Gasteizko Udalak proposatutako HAPOaren aldaketaren aurrean, kontrako botoa emango du; izan ere, erabilera tertziarioa aldaketa jasotzen du, baina Udalak dioenez, "ez ditu erabilera bateragarriak aldatzen, bateragarritasun-baldintzak baizik". Hala ere, EH Bilduren ustez, orain arte Administrazio Publikoak bakarrik erabiltzen zituen lursailetan egoitza pribatuak ezartzeko maniobra baino ez da.

"Gainera, laguntza-zerbitzuak ekimen pribatuz emateko a ukera planteatzen digute, gero eta eskari handiagoari erantzuteko, administrazioaren ardura denean horrelako zerbitzuak sortzea. Komenientzia- eta egokitasun-irizpidea da ", salatu du EHBilduk.

Egoera horren aurrean, erantzunik gabe jarraitzen duten hainbat galdera egin ditu Viterok: "Komenigarritasuna eta aukera norentzat? Gure adinekoen bizi-kalitatea eta eskubideetarako sarbidea hobetzeko edo ekimen pribaturako? Adineko pertsonen zaintzan negozioa bilatu nahi duten enpresa handientzako?"

Ildo horretan, gogorarazi du adinekoei tratu txar fisikoak eta ekonomikoak emateko tresna bat dugula EAEn 2015etik. OMEk horrela definitzen ditu adinekoen aurkako tratu txarrak: Ekintza bakarra edo errepikatua, edo erantzun egokirik eza, adineko pertsona bati kalte larria eragiten diona eta konfiantza-itxaropena dagoen edozein harremanen barruan gertatzen dena. "Gure baliabide egokien kudeaketa eza tratu txarreko egoeratzat jo daiteke?", galdetu du berriro.

"EH Bilduk erantzukizun publikoa pribatizatzera eta herritarren ongizatearekin bat egiten duten era guztietako neurriak salatuko ditu", ondorioztatu du.

ALBISTEAK

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

2019-11-08 17:26:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Batzen duen ezkerra gara; are gehiago, Araba ezagutzen dugu eta, gauden lekuan gaudela, herri honen eta pertsonen eskubideak defendatuko ditugu beti”

2019-11-07 17:33:00

Mikel Otero parlamentariak Espainiako eskuin hirukoitza geldiarazteko beharra goraipatu du, berriro ere, igande honetan, horien eserleku kopurua hutsean utzita.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “PPk ez du oraindik argitu VOXekin akordioetara iritsiko den edo ez”

2019-11-06 17:45:00

Arabako hautagaiak defenedatu du, Sanchezek demokrazia defendatzea erabakitzen badu, EH Bildu entzuteko prest egongo dela, baina VOXen kideen bidea aukeratzen badu, "aurrean” izango dituela.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Gure helburua da modu legal, aske eta demokratikoan bozkatzea gure etorkizuna aukeratzeko, baina, hori Espainian kartzelarekin eta errepresioarekin ordaintzen da”

2019-11-05 20:01:00

Arnaldo Otegi EH Bilduko koordinatzaile nagusiak adierazi du Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana dela