Araba

Donemiliagako Udala udalerriko 74 eragile sozio-ekonomikorekin harremanetan jarri da, haien beharrak ezagutzeko

Egoera bertatik bertara ezagutu nahi du, pandemiaren ondorioak jakin ahal izateko

| 2020-05-07 10:00:00

Donemiliagako Udala udalerrian erroldatuta dauden 74 eragile sozio-ekonomikorekin harremanetan jarri da, haien beharrak bertatik bertara ezagutzeko. Arabako Lautadako udalerri honetan erroldatuta dauden abeltzainak, nekazariak, nekazaritza-turismoko etxeak, tabernak, jatetxeak eta ostalaritzarekin lotutako beste enpresa batzuk dira gehienak. Helburua horietako bakoitzaren egoera zehatza ezagutzea da, ondoren laguntza-lerro "eraginkorrak" eta "nahikoak" sortu ahal izateko, beti ere udal eskumenen arabera.

Hala azaldu du Erika Letamendi Donemiliagako alkateak. "Kezkatuta gaude pandemiak udalerriko ehun sozio-ekonomikoan izan dezakeen eta izango duen eraginagatik. Badakigu beste erakunde batzuek laguntza-lerroak abian jarri dituztela eta, izan ere, gure herritarren artean informazio hori zabaldu dugu, baina ez dakigu nahikoak diren eta kaltetutako pertsona guztiengana iristen diren. Hori dela eta, informazio guztia izan nahi dugu ", zehaztu du Letamendik.

Horretarako, guztiei zuzendu zaie gutun baten bidez. Horrez gain, aste honetan zehar, alkatetzak, aldez aurretik hitzordua eskatuta, telefonoz, telematikoki edo aurrez aurre hartuko ditu interesa duten guztiak. "Pandemiaren ondorioen eta premia larrienen argazki ahalik eta osatuena dugunean, gure aukeren eta eskumenen arabera, gure udalerrian martxan jar ditzakegun neurriak aztertuko ditugu", adierazi du Donemiliagako alkateak.

EH Bildu-k laguntza bereziak eskatu ditu ardogintzaren sektorerako

Kike Fdz de Pinedo: "Krisialdi honek aukera eman beharko liguke sektorea birpentsatzeko eta ekoizpen ereduaren zein salmenten birlokalizazioaren inguruan hausnartzeko: bestelako ereduaren alde egin behar da, kalitatezkoa, tokikoa, jasangarria, herriei eta lurrari lotutakoa”

| 2020-05-06 10:14:00

EH Bilduk mozio bat erregistratu du Arabako Batzar Nagusietan Aldundiak mahats-bilketarako neurri zehatzak hartzeko helburuarekin. Mozioan bertan, langileen lan baldintza duinak eta euren osasuna bermatzeko neurriak eskatu ditu EH Bilduk, COVID-19aren pandemiari aurre egiteko osasun protokoloak eta bitartekoak eskatzeko: maskarak, eskularruak, ura, distantziak, testak…

Zentzu berean, Foru Aldundiak krisiaren testuinguruan, eta upategi txiki eta familiarretan arreta berezia jarriz, laguntza bereziak eman ditzala eskatu du.  Horretarako, besteak beste, Aldundiak tokiko kontsumoa bultzatzeko kanpaina abiaraztea eskatu du EH Bilduk, zuzeneko salmenta bideak eta on line salmenta sustatuz eta behar diren logistika eta garraio gastuetarako laguntza lerro berezia sortuz.

Sortu den egoera berriari erantzuteko eta dauden egiturazko arazoak gainditzeko ardogintzaren inguruko estrategia integral bat diseinatzeko beharra ere azpimarratu du Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak: “Plangintza hau Arabako Errioxako eragileekin, ardogintza elkarteekin, nekazaritza sindikatuekin eta gainontzeko batzarkide taldeekin batera egin behar da”.

Sektorea birpentsatzeko aukera

Fdz de Pinedoren ustez, ardogintzaren sektorean egungo ereduaren ondorioak azaleratzen hasi dira eta ardogileen azpisektoreak esportazioen muga-zergak aurrez aurre zituenean, mehatxu berri bati aurre egin behar dio: COVID-19a. “Ohiko salmenta bideak ia gelditu dira, eta honek beste bide batzuk arakatzea eskatzen d, besteak beste, tokiko kontsumoa eta on line salmenta sustatzea eta Euskal Herriko merkatuan Arabako ardoen sarrera eta sustapena bultzatzea”. Hala ere, bozeramaileak ez du ahaztu nahi izan galerak arintzeko behar diren laguntzak ematea ezinbestekoa izango dela.

“Krisialdi honek aukera eman beharko liguke sektorea birpentsatzeko eta ekoizpen eredua zein salmenten birlokalizazioaren inguruan hausnartzeko: bestelako ereduaren alde egin behar da, kalitatezkoa, tokikoa, jasangarria, herriei eta lurrari lotutakoa”, ondoroztatu du bozeramaileak.

ALBISTEAK

Toki erakundeen finantzazioan inposatu nahi duten %25eko murrizketa zorrotza arintzeko formula bat proposatuko dio EH Bildu Arabak Foru Gobernuari

2020-05-25 11:47:00

Arabako Finantza eta Toki Administrazio Lurraldeko Kontseiluan planteatuko du salbuespen gisa beherakada hori datozen urteotan banatu ahal izateko aukera, beti ere modu adostuan eta borondatez

Eudelek diru bilketaren beherakadak toki ogasunetan izango dituen ondorioak arintzeko formulei buruz eztabaidatzeari uko egin dio

2020-05-22 09:39:00

Gehienek ontzat jo dute, Arabako Foru Aldundiak Toki Erakundeen finantzazioa ia %25a murrizteko egindako planteamendua, baina EH Bilduren ustez egon badaude beste aukerak

Añanako nekazaritzako ibilgailuei IAT pasatzea erraztea eskatu du EH Bilduk

2020-05-21 11:00:00

Alde bakarretik, oraingo honetan egun, ordu eta leku bakarra eskaini da nekazaritzako ibilgailu guztiak ikuskatzeko.

EH Bildu-k Aldundiari exijitu dio atzeraeraginezko izaerarekin ordain diezaiela Familia Inguruneko Zaintzarako Prestazio Ekonomikoa eguneko zentroen itxierak kaltetutako pertsonei

2020-05-21 07:53:00

Claudia Venceslao: "Aldundia Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeko gizarte-langileekin koordinatu behar da. Modu honetan, pertsona kaltetuak Etxeko Laguntza Zerbitzuan sartzen laguntzea baliatuko litzateke"