Araba

Erresidentzietako dekretu berria langileen parte hartzerik gabe eta erabiltzaileen alegazioak kontutan izan gabe egina dela salatu du EH Bilduk

“Ez da posible Araban presoentzako baliabide espezifikorik ez izatea EAE-ko espetxe handiena herrialdean dagoenean”, gaitzetsi du Claudia Venceslaok Gizarte Ongizatearen Batzordean.

| 2019-10-11 10:46:00

EH Bildu taldeko Claudia Venceslao batzarkideak erresidentzietako dekretu berria langileen parte hartzerik gabe eta erabiltzaileen alegazioak kontutan izan gabe egina izan dela salatu du Gizarte Ongizate Batzordean.

“Erresidentzietako egoera hobetzen duen dekretu bat izango balitz bezala saldu nahi duten arren, ratioek ez dute hobera egiten, erritmoek eta lan-kargek lan-eskubideak urratzen dituzte eta Dekretuak oraindik ez ditu etxebizitza komunitarioak kontrolatzen. Honek, zuzenean, gure nagusiak zaintzeaz arduratzen diren profesionalen lan baldintzen prekarizazioa dakar”.

Arabak, gaur egun, 1.800 plaza pribatu ditu. Bestalde, Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeak 1.069 plaza kudeatzen ditu: 779 erakundearenak dira eta beste 290ak zentro pribatuekin hitzartutakoak dira. Bitartean, ordea, itxaro-zerrenda 187 pertsonetakoa da.

“Herrialde mailako hitzarmen baten aldeko urratsak eskatzen dituzte sindikatuek eta hitzarmen honekin lan baldintzak erregulatzea posible litzateke, prekarietatearekin eta ezberdintasunekin amaituz”, salatu du Venceslaok Batzar Nagusien kanpoaldean elkartuta zeuden langileei babesa adierazten zien bitartean. EH Bilduko batzarkideak gogoratu duenez, langile hauek 997 euro kobratzen dituzte hilean, urtean 1.792 ordu  lan egiten dituzten bitartean. “Turnoak bikoizten dituzte, gaixorik jartzen badira ez dute ordezkapenik eta laguntzaile, sukaldari, garbitzaile eta erizain lanak egiten dituzte nahiz eta honetarako titulurik ez izan”.

Presoei bideratuta dauden pisuetako hezitzaile-taldeek erantzun eske jarraitzen dute

Jakina denez, espetxeetako baldintzak oso gogorrak dira: 2019. urtean bost persona hil dira Zaballako espetxean. “Ez da posible Araban presoentzako baliabide espezifikorik ez izatea EAE-ko espetxe handiena herrialdean dagoenean. Estatu mailan aitzindariak diren baliabideetaz ari gara, preso dauden pertsonentzako oso lan garrantzitsua eskaintzen duten baliabideak”, salatu du EH Bilduk batzordean bertan.

Venceslaok nabarmendu duenez, Aldundiak ez du baliabiderik bazterketa arriskuan dauden pertsonak artatzeko. “Aldunditik sarbide profila modu aldebakarrean aldatu zuten: jada ez dira presoentzako baliabide espezifikoak eta, horretaz gain, lurralde historikoan erroldatua egotea eskatzen da. Iruña Okako erroldak, ordea, ez du balio eta herri horretan dago Zaballako espetxea”.

Aldaketa hauek kritika asko jaso zituzten kaltetuetako langileen partetik. Izan ere, Venceslaok gogoratu duenez, arreta-profiletan emandako aldaketek artatutako pertsonei kalte egiten zieten.

Gaur egun, presoekin pisu ezberdinetan lanean dauden hezitzaile-taldeak Gizarte Ongizateko departamenduaren erantzun baten zain daude, erroldaren beharra beharrezkoa den edo ez jakiteko.  “Aldundiak erabakiren bat hartzen duen bitartean, kalean egon daitezkeen presoak aude giltzapetuta: aipatutako baliabideei esker euren bizitza berregiteko aukera izango lukete”, ondorioztatu du EH Bilduk.

Eraispena 2032ra arte luzatuko da eta denboraldiko biltegiak 5 edukiontzi izan beharrean 49 izango ditu

| 2019-10-10 12:24:00

Madrilgo Gobernuaren aurreikuspen ezagatik Garoñako hondakin erradioaktiboak bertan biltegiratuko direla hamarraldi luzeetan ohartarazi du EH Bilduk gaur eguerdian. Iñaki Ruiz de Pinedo eta Mikel Oteroren eskutik heldu da salaketa Gasteizen egin duten agerraldi batean. “Duela ia zazpi urte erreaktore gelditu zuten behin behineko eta orduz geroztik etengabeko lardaskeria batean bizi gara. Madrilgo Gobernuaren aurreikuspen eta plangintza ezak eta jarduneko gobernua izateak ekarriko du aurreikusten zen denboraldiko biltegiaren tamaina berraztertzea eta hondakin erradiaktiboak urte luzez bertan egotea”; salatu du Madrilgo Kongresuan EH Bilduko ordezkaria Iñaki Ruiz de Pinedok.

EH Bilduk azaldu duen bezala, kasurik onenean eraispena ez da amaitu 2032. Urtera arte. Bitartean, egungo denboraldiko biltegia berridimentsionatu nahi dute eta zentralean bertan bost edukiontzi egon beharrean, 44 egongo dira. “Hau da, funtzionamenduan egon den bitartean sortu duen zabor nuklear ia guztia, tartean 2.500 osagai nuklearrak eta horietako asko maila handiko erradioaktiboak, bertan geldituko dira ez dakigu zenbat hamarkadetan”, zehaztu du.

EH Bilduko legebiltzarkideak kritikatu du Madrilgo Gobernua Europako zentral nuklear zaharkituena eraisteko prozesua serioz ez duelako hartu eta hondakin nuklearrak kudeatzeko planik ez duelako. “Hondakinen kudeaketaren azken zatia, hau da, sakoneko bilketa geologikoa ez dute oraindik diseinatu eta, ondorioz, denboraldiko bilketa 50 urte edo gehiago luza daiteke”, aipatu du.

Horrez gain, hondakinen kudeatzailea ofiziala, hau da ENRESA enpresa publikoak ez du funts nahikorik hondakin nuklearren babeste eta neutralizatzeko prozesu osoari aurre egiteko. “Hau da, dirudienez, berriz ere herritarrak atera beharko dira hondamen nuklearra erreskatatzera batzuk negozio handia egin ostean ziklo nuklear osoa bere gain hartu ez dutelako”, salatu du.

Oterok Urkulluren Gobernuari luzatu dizkio Madrilgo Gobernuari “kritika edo exijentzia izpirik ere” ez diolako antzeman. “Gure ustez, Lakuako Gobernuaren ardura ere bada eraispena ahalik eta azkarren burutzea, berme guztiekin egin dadila eta batez ere, Garoña ez bihurtzea hilerri nuklear urte luzez. Eremu horretarako ekonomia berraktibatzeko plana exijitzen dugu, ez inguruko herritarrak arriskuan sartzen dituen hilerri nuklearra”, gaineratu du.

Egoera honen aurrean, EH Bilduk proposamen bat aurkeztuko du hainbat insituzioetan eskatuz hondakinen denboraldiko biltegiareren aurka jarrera argi bat, hondakin nuklearrak kudeatzeko behin betiko soluzio bat eta zentralaren eraispenerako jarraipen mahaia osatzea, inguruko herriei informazio eguneratua helarazteko asmoz eta eraispen hori modu zuzen eta azkar batean egiten dela zaintzeko.

ALBISTEAK

2019-10-10 12:24:00

Araban legealdiaren amaieran EH Bilduk eskatutako garapen lankidetzarako aurrekontuaren %0,7ko helburua betetzeko igoera progresibo bat egotea eragotzi dute PNV-k, PSE-k eta PP-k

2019-10-09 13:02:00

Gainera, EH Bilduk larrialdi klimatikoaren inguruko mozioa babestu du. “Konpromisoak badaude, alboan egongo gara. Greenwashing huts batean geratzen bada, ez”, esan du Kike Fernandez de Pinedok.

Arabako lehen sektorea babestuko duen eredu bat aldarrikatu du gaur EH Bilduk Aguraingo azokan

2019-10-08 12:01:00

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du”

Arabako Foru Gobernuak lehen 100 egunak hutsean pasa dituela salatu du EH Bilduk

2019-10-07 12:25:00

“Bizikleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”, gaitzetsi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.