Araba

Mikel Otero: “Egia, justizia eta erreparazioa biktima guztientzat. Denentzat. Hori da gure konpromisoa”

Gaur arratsaldean, Bastidan, Mikel Otero Arabako hautagaiak azpimarratuko du, "EH Bildu hitzezkoa da, egiten duena esaten du eta esaten duena egiten du", eta, oraingoan, uztailaren 12ko hauteskundeetan eskuin muturra hutsean uzteko lanean jarraituko du.

| 2020-06-30 10:31:00

Gaurkoan Mikel Otero EH Bilduko zerrendaburua araban, Probintzia Jauregiaren atzean kokatuta dagoen 'In Memoriam' monolitoko 'Argiaren basoan' egin du agerraldia. Bertan, Oterok adierazi du “guk egindako giza eskubideen urraketa larrien gainerako biktimak duintzeko gure eskua dagoen dena egingo dugu. Egia, justizia eta erreparazioa biktima guztientzat. Denentzat. Hori da gure konpromisoa”.

Horrekin batera, honakoa azaldu du zerrendaburuak: “salbuespeneko espetxe politikarekin amaitu behar da, dispertsioarekin amaitu behar da, etxean nahi ditugulako”. Izan ere, eta horren harira, gogorarazi nahi izan du horren inguruan asko dakigula Gasteizen, “Justizia etengabe aldarrikatu dute Martxoak 3ko biktimek. Ez da eurekin justizia egin baina herri oso baten aitortza dute”.

Gaur 25 urte, Lasa eta Zabalaren gorpuzkiak euskal herriratzeko protesta zabaletan hil zen Rosa Zarra. Estatuko terrorismoaren biktimekin elkartasuna erakusten ari zenean, eta Ertzaintzako agente batek pilotakada bat eman zion Rosari.

Inpunitatean dirauen beste kasu bat, egiarik gabe, justiziarik gabe. Erakundeek ahaztua daukaten beste biktima bat; biktima batzuei errekonozimendu osoa agertzen zaien bitartean, beste batzuk erakundeen mespretxua jasotzen dute. Familia horrek borrokan jarraitu behar du erakundeen aldetik errespetuzko tratamendua jasotzeko. Rosa Zarraren kasuan inork ez du erantzukizunik hartu bere gain, ez penalik, ez diziplinazkorik, baina ezta politikorik ere.

Gaur arratsaldean, EH Bildu Bastidan izango da, eta Maddalen Iriarte lehendakarigaiak eta Mikel Otero Arabako zerrendaburuak hartuko dute parte bertan. Azken horrek azpimarratuko du: "EH Bildu hitzezkoa da, egiten duena esaten du eta esaten duena egiten du", eta horren erakusle da PPren ordezkaritza gutxienera murriztu duela. Ildo horretan, EH Bilduk lanean jarraitu nahi du, ezinbestekoa delako PPren ordezkaritza murriztea eta eskuin muturra hutsean uztea uztailaren 12ko hauteskundeetan.

EAJ-k eta PSE-k 101 familia bidegabeko ordainketen eraginpean bizi direla salatu du EH Bildu-k

Era ezohikoan, Emilio Sola Gizarte politiketako diputatuak uko egin dio Batzar Nagusietan agertzeari, Administrazioak prestazioak bidegabeki eman izana non egon den azaltzeko.

| 2020-06-30 09:36:00

EH Bildu-k agerraldia egin du Arabako Batzar Nagusietan, EAJ-k eta PSE-k osatutako Foru Gobernuak bidegabeko ordainketek eragindako 101 familia arabar oraindik bizi direla salatu nahi duela salatzeko.

2019ko martxoan hasi zen guztia, hainbat familiek gutun batzuk jaso zituztenean, non jakinarazten zitzaien zor bat hartu zutela Administrazioarekin mendekotasun-laguntza bat jasotzeagatik, elkarren artean bateraezina zen beste laguntza batekin. Hilabete bat geroago, apirilean, EH Bildu-k familien hainbat kexa jaso zituen, eta batzarkide-taldeari jakinarazi zioten Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeak gutun batzuk bidali zizkiela, elkarren artean bateraezinak ziren prestazioak kobratu zituztela eta Foru Administrazioarekin zorra izan zutela jakinarazteko.

Hilabete batzuk geroago, azaroan, Gizarte politiketako foru diputatuak eh Bilduri jakinarazi zion 101 familiak jasan zituztela bidegabeko ordainketak. Talde ugariena mendekotasunerako laguntza eta familia-inguruneko zaintzarako prestazio ekonomikoa kobratu duten 71 familia ziren, eta bidegabeko ordainketa horien batura ia 340.000 eurokoa zen.

Gizarte politiketako Departamentuari erantzun deskafeinatuekin hainbat galdera egin ondoren, aurtengo urtarrilean, EH Bildu-k eskatuta, Gizarte Politiketako Foru Diputatuak agerraldia egin zuen, Administrazioak prestazio bidegabeak emateko epaia non egon den azaltzeko. Une horretan konturatu ziren sailak elkarren artean bateraezinak ziren prestazioak eman zituztela. Eh Bilduk ez du ulertzen familiek uneoro berritu eta entregatu dutela eskatu zaien dokumentazioa, eta Administrazioa izan dela emandako gizarte-prestazioak berrikusteko betebeharra behar bezala bete ez duena, erantzukizunik ez hartzea eta erantzukizun hori guztia eragindako 101 familiek izatea helburu hartuta.

Joan den ekainaren 12an, ordea, bidegabeko ordainketa horiek eragindako pertsonak Gizarte Ongizateko Batzordera joan ziren, eta horien haserrea ikusita, eh Bilduk Gizarte politiketako diputatu Marian Olabarrieta eta haren zuzendari Miren Saratxaga Gizarte Ongizateko Batzordean agertzeko eskatu zuen, baina eskaera hori atzera bota zen EAJ-ren eta PSE-ren aurkako botoengatik.

Bozeramaileen Batzordearen erabakiaren aurrean, EH Bildu-k Gizarte Politiketako foru diputatuaren agerraldia eskatu zuen.

Hala ere, eta azken legegintzaldietan aurrekaririk ez duen erabaki batean, diputatuak idazki bat bidali zuen Arabako Batzar Nagusietara, gaia argitzeko ez agertzeko eskatuz, eta argudiatuz ezin duela kasu zehatzei buruz hitz egin, nahiz eta Eh Bildu-ren agerraldi eskaeran aurreko talde politikoaren zabarkeriak sortutako egoeraren balorazio orokorra eskatzen zen, eta alderdiek ukatu egin dute haren agerraldia.

"Familia batzuk benetan gaizki pasatzen ari dira eta erantzunak nahi dituzte. EH Bildu-ren ustez, ezinbestekoa da Foru Administrazioak bere akatsa onartzea ez ezik, akats hori nola eta zergatik gertatu zen argi eta garbi azaltzea, dagozkion erantzukizunak argitzea eta familia horiekin biltzea familia horientzat ahalik eta irtenbide bidezkoena eta merkeena adosteko", adierazi du Claudia Venceslao batzarkideak.

ALBISTEAK

EH Bildu-k Arabako upategi familiarrak babestuko dituen eredu bat garatzeko edozein ahaleginen aurrean Errioxako Kontseilu Arautzaileak duen itxikeria salatu du.

2020-07-30 09:44:00

Arabako ekoizpen-eredu koherentea eta familiarra babesten duen ekimen eta alternatiba oro babestuko du EH Bildu-k, Errioxa jatorri-deituraren barruan edo kanpoan.

EH Bildu-k Arratzua-Ubarrundiako Udalari eskatu dio Iberdrolari eska diezaiola linea elektriko berria osorik lurperatzea

2020-07-28 21:13:00

Arantza Arranz: "Eusko Jaurlaritzaren erabakiak ingurumenean eragin larriak dituen aireko zati bat mantentzea proposatzen du, nahiz eta tarte hori lurperatzeko aukera ere badagoen. Azken aukera horrek hobekuntza estetikoak dakartza paisaia naturalean, segurtasun handiagoa herritarrentzat eta ingurunearentzat, baita mantentze lana hobetzea ere".

EH Bildu-k Aldundiaren izaera "deshumanizatzailea" salatu du, egoitzetako bisitak mugatzeko edo eguneko zentro publikoak ixteko hartu duen erabakiaren aurrean

2020-07-24 08:52:00

Claudia Venceslao: “Jakina, segurtasun- eta osasun-neurrien alde egiten dugu, baina ez gizarte-baliabideen deshumanizazioaren kontura, hain ahulak diren pertsonak eta adinekoak artatzen baitituzte".

EH Bildu-k, Ahal Dugu-Podemos-ek, Ezker Anitza-IU-k eta Equo-Berdeak-ek egia, memoria, justizia eta erreparazioa eskatuko dute frankismoko biktimentzako uztailaren 18an

2020-07-16 11:40:00

Estatu kolpearen 84. urteurrenarekin bat eginez, omenaldia eta elkarretaratzea antolatu dituzte.