Araba

EH Bilduk Arabako hamaika udalerri gobernatuko ditu

Horietako bederatzietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu

| 2019-06-15 13:13:00

Arabako 53 udalerrietako osaketa egin ostean, EH Bilduk hurrengo legealdian hamaika udalerri gobernatuko ditu guztira, aurreko legealdian baino bi gehiago. Horietako bederatzi udalerrietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu. Horrela izango da Aiaraldeko Artziniegan, Lautadako Asparrrenan, Barrundian, Donemiliagan eta Zalduondon eta Gorbeialdeko Aramaion, Legution, Urkabustaizen eta Zuian. Argantzungo kasuan, EH Bilduk zazpi zinegotzitik hiru izango ditu eta beste horren beste Samaniegon.

EH Bilduk lehen aldiz izango ditu Artziniega, Samaniego eta Argantzungo alkatetzak eta, era berean, Urkabustaiz berreskuratu du bertan 2011-2015eko legealdian gobernatu ostean. Aurreko legealdiarekin konparatuta, EH Bilduk ez du errepikatuko Laudion eta Zigoitian. Udalerri horietaz gain, EH Bilduk akordioak lortu ditu EAJrekin Bastidan eta Guardian. Arabar Errioxako bi herri horietan, PP kanporatzeaz gain, egonkortasun eta gobernagarritasuna bermatzeko gobernu akordioak egin dira.

Guztira, EH Bilduk 121 zinegotzi izango ditu 37 udalerrietan, duela lau urteko hauteskundeen ostean lortutako baino 20 gehiago.

Ibon San Saturnino: EH Bilduko hautetsiak herriz herri ari dira hitz egiten indar politiko guztiekin, gehiengo nahikoak eta egonkorrak sortzearren

| 2019-06-13 12:53:00

Arabako 53 udalak osatzeko bi egun falta direnean, EH Bilduk iragarri du tokian tokiko errealitatea eta herritarren interesak lehenetsiko dituela udalak osatzerakoan. Horrela adierazi du Arabako EH Bilduko koordinatzaile Ibon San Saturninok Arabako Mahai Politikoko hainbat ordezkarirekin batera egindako agerraldian. “Kezkatzen gaitu alkatetzak alderdien exekutibek negoziatzeko dinamika horrek, baita gerora akordio horiek herrietan automatikoki ezartzeak ere, inolaz ere udal errealitatea zein udalerrietako herritarren nahiak eta interesak kontuan hartu gabe”, esan du San Saturninok.

Maiatzaren 26ko hauteskundeak igaro eta gero, EH Bilduko hautetsiak herriz herri ari dira hitz egiten Arabako udalerrietan ordezkaritza lortu zuten indar politiko guztiekin “gehiengo nahikoak eta egonkorrak”  ahalbidetzeko helburu bakarrarekin, alkate makila alde batera edo bestera eramateko ez ezik, udalerri bakoitzean datozen lau urteotan politika zehatzak garatzeko ere.

Pasa den hauteskunde kanpaina agindu zuen bezalaxe, EH Bilduk ahal diren tokietan Alderdi Popularra alkatetzetatik kanporatzeko konpromisoa bereganatu du, gehiengo alternatiboak sortzearren. Norabide horretan lanean ari da EH Bildu Bastidan eta Guardian. “Aurretik egin dugu, baina aurreko legealdian ikasi dugu ez dela nahikoa PP alkatetza batetik kanporatzea, baizik-eta horrekin batera beharrezkoa dela legealdirako ibilbide orri bat eta gobernantza eredu bat adostea ere”, zehaztu du. Ildo horretatik, EH Bilduk EAJrekin batera koalizio gobernuak osatzeko borondate irmoa dauka, “egonkortasuna eta gobernagarritasuna” bermatzeko.

Trebiñuri eta Argantzuni dagokienez, EH Bilduk uste du indar korrelazio nahikoa dagoela integrazioaren arloan aurrera egiteko ibilbide orria adosteko, eta norabide horretan ari da lanean. Horrexegatik, EH Bilduk ohartarazi du guztiz ulertezina izango zela EAJk integrazioaren kontra dagoen PPren sostengua bilatzea EH Bilduri alkatetza kentzearren.

“Uste dugu koalizio balizko akordio horiek elkarrenganako leialtasunean eta begirunean oinarritu behar direla, eta alde horretatik EAJk EH Bilduri Zigoitiko alkatetza kendu nahi izateak ez du laguntzen behar den konfiantzazko giro hori sortzen”, azpimarratu du San Saturninok.

Larunbatean ikusiko dugu ea tokian tokiko ikuspegi politikoa eta interesak edo edozein modutan alkatetzak lortzeko handikeria eroa eta interes alderdikoiak nagusitzen diren. EH Bildun sinetsita gaude herritarrek luzera saritzen dutela erantzukizuna neurririk gabeko anbizioaren kaltetan”, gehitu du. Eta adibide gisa aipatu ditu Artziniega eta Urkabustaiz, bi herri horietan larunbatetik aurrera koalizioak gehiengo absolutuarekin gobernatuko baitu.

San Saturninok hauteskunde emaitzak ere aipatu ditu. Izan ere, EH Bilduk bere historiako emaitzarik onenak eskuratu ditu. Udal hauteskundeetan 37.149 bozka lortzearekin batera, lehen indarra izan da hamabi udalerritan eta 121 zinegotzi eskuratu ditu. Foru hauteskundeei dagokienez, EH Blduk lortutako 33.841 bozkaren ondorioz hamabi batzarkide dauzka.

EAJ eta PSEren arteko hitzarmen ia ziurrak Foru Gobernuari gehiengo absolutua bermatzen badio ere, EH Bilduk azpimarratu du datozen lau urteotan bestelako gehiengoak ere osatu daitezkeela. “Ezkerreko indarrek Batzar Nagusietan 51 batzarkidetatik 26 dauzkagu, erabakitzeko eskubidearen aldeko batzarkideak 33 gara, autogobernu berriaren aldekoak 29... Foru Ganbera, beraz, bestelako gehiengo zabalak ere sortzeko gauza da”, zehaztu du.

ALBISTEAK

Frankismoaren biktimentzako egia, justizia eta erreparazioa aldarrikatuko ditugu berriz datorren uztailaren 18an

2019-07-12 09:38:00

Estatu kolpearen 83. urtemugan Podemos, Ezker Anitza eta Equo-rekin batera omenaldi bat eta kontzentrazio bat antolatu ditugu

Horno de Tuesta itxieraren atzean ezkutuko lekualdatzea gertatu delako susmoa du EH Bilduk

2019-07-10 10:50:00

Euskal instituzioetatik jasotako laguntzen inguruko informazioa eskatu du

EH Bilduk politika progresistak bultzatzeko konpromisoa hartu du datozen lau urtetarako

2019-07-04 10:56:00

Kike Fdez de Pinedo: Arabak aldaketak behar ditu, lurraldeak eraldaketa behar du, hain zuzen ere Araba hobeagoa eta justuagoa posible dela uste dugulako eta horretarako bestelako gehiengoak osatu daitezke

EH Bilduk Iruraiz-Gaunako Udala gobernurako elkarlana eskaini dio EAJri

2019-07-02 11:57:00

Hamaika herrik osatzen duen udalerri honetan boto bakarraren aldea egon zen aurreko hauteskundeetan EAJ eta EH Bilduren artean eta EH Bilduk Udala eta Kontzejuen harremanetarako batzordea osatzea planteatu du besteak beste.