Araba

Iñaki Ruiz de Pinedo: "Azaroaren 10ean boto subiranista eta ezkertiar bakar bat ere ezin da etxean geratu"

EH Bilduren Arabako hautagaiak galdera egin die gainerako euskal alderdiei eta, zehazki, erabakitzeko eskubidea defendatzen dutenei, "zalantzarik eta kalkulu alderdikoirik gabe" Euskal Herriari dagokion erabakitzeko eskubide demokratikoa defendatuko ote duten

| 2019-11-03 12:04:00

Iñaki Ruiz de Pinedo EH Bilduren Arabako hautagaia  Bastidan izan da gaur. Bertan, datorren igandean, azaroaren 10ean, arabar subiranista eta ezkertiar guztiek hautetsontziak Euskal Herria Bildurentzako bozkekin betetzera animatu ditu.

Arabako hautagaiak EH Bildu fidatzekoa dela aldarrikatu du, esaten duena betetzen duelako eta euskal gizartearekin konpromisoa hartzen duelako Madrilen Euskal Herriari herri gisa dagokion erabakitzeko eskubide demokratikoa defendatu eta aldarrikatzen duelako. Ildo beretik, Ruiz de Pinedok gainerako alderdiei galdetu die ea interes alderdikoien gainetik ere berdina egingo duten, "Hemendik interpelazioa egin nahi diet gainerako euskal alderdiei eta, batez ere, erabakitzeko eskubidea defendatzen dutela diotenei: zalantzarik eta kalkulu alderdikoirik gabe defendatuko al duzue Euskal Herriari dagokion erabakitzeko eskubide demokratikoa? EH Bildun argi daukagu: bai, egingo dugu".

Mikel Otero EH Bilduko legebiltzarkidea Arabako hautagaiarekin batera izan da gaur goizean Bastidan, eta, bertan, EH Bilduren hautagaitzen balioak eta horiek defendatzeko beharrean sakondu du: "Azaroaren 10ean, pertsona bikain bat eta Arabatik irten daitekeen ordezkaririk onena Madrilen egotea egongo da jokoan. Iñaki Ruiz de Pinedo Madrilera eramatea lortu behar dugu. Eta lortuko dugu, ez daukat inolako zalantzarik. Baina, horretarako, boto independentista eta ezkertiar bat ere  ezin da etxean geratu. Arabako demokrata eta aurrerakoi guztiek jakin behar dute zer dagoen jokoan, eta horren arabera botoa erabakitzera animatzen ditut".

Oterok bezala, Ruiz de Pinedok ere defendatu du estatuko indar subiranistek baldintzatutako gobernu batek bakarrik ekar dezakeela berekin aldaketa. "Katalunian eta Euskal Herrian martxan jarritako prozesu subiranisten arteko batasunak bakarrik egin diezaioke aurre 78ko Erregimenari. Espainiako alderdi bakar bat ere ez da konponbidearen parte, arazoaren parte dira, Espainiaren batasuna demokraziaren aurretik jartzen dutelako. Horregatik ukatzen diete herritarrei hitza, eta horregatik uste dute delitua dela hautetsontziak jartzea. Horregatik, garrantzitsua da azaroaren 10ean bozkatzera joatea, inor ezin baita etxean geratu, gu ez bagoaz, haiek irabaziko dutelako ", adierazi du Arabako hautagaiak.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “EH Bildu bozkatzeak balio bikoitza du, ez soilik min ematen dien botoa delako, baizik eta boto baliagarria delako eskuin hirukoitza ordezkaritzarik gabe uzteko Araban”

Arabako hautagaiaren esanetan, deriba antidemokratikoa geldiarazteko boto baliagarri bakarra subiranista da, Llotja de Mar-eko akordioak jasotzen duena eta duela egun batzuk Erorien Haranetik atera zuten horrek zioen “ondo lotua” harekin behin betiko hausten duena

| 2019-11-02 11:54:00

Iñaki Ruiz de Pinedo EH Bilduren Arabako zerrendaburuak agerraldia egin du gaur goizean Murgian (Zuia, Araba), eta Euskal Herria Bilduk Araban bozkatzeak duen balio bikoitza goraipatu du bertan, "min ematen dien botoa ez ezik, boto baliagarria ere bada eskuin hirukoitza ordezkaritzarik gabe uzteko Araban".

Ruiz de Pinedoren esanetan, boto baliagarri bakarra boto subiranista da, "Boto errepublikano eta subiranista da orainean eta etorkizunean demokrazia, berdintasuna, askatasuna eta eskubide guztien betetzea berma dezakeen bakarra, iraganeko garaietara itzularazi nahi gaituztenen aurrean".

Eh Bilduk indarrak batzearen alde agertu da eta, horrez gain, beste urrats bat eman nahi du alderdiaren helburu politikoak lortze aldera, hala nola, "erabakitzeko eskubidearen alde, politika sozialean alde… hitz bakar batean, letra larriz idatzitako demokraziaren alde", adierazi du Arabako hautagaiak.

Belen Arrondo, Arabako zerrendetako kidea dena ere, hautagaiarekin batera izan da gaur goizean, eta indarrak batzearen alde egin du, Euskal Herriaren eskubideen defentsarako berme gisa "askatasuna eta demokrazia aldarrikatzera etorri gara. Hitz biribilak dira baina hori da jokoan dagoena datorren azaroaren 10ean. Egungo Estatuak ez gaitu ulertzen eta, batez ere, ez gaitu errespetatzen. Horregatik ozen esan behar dugu inposizio eta bidegabekerien aurrean gure herriak eta gure herritarrak defendatu nahi ditugula. Eta horretarako gehiago izan behar dugu, indarrak batu behar ditugu ".

Ruiz de Pinedoren ziurtatu du, "herri hau martxan dago, konprometituta dago, baloreak eta borroka ditu". Herri gisa, bidegabekeriei erantzuteko hamaika alditan kalera irten izan dela defendatu du, duela egun gutxi procés-aren epaiaren aurka, edo Altsasuko epaiaren aurka, preso eta iheslariak etxera ekartzeko eta gaixo dauden presoak aske uzteko aldarrikatzeko ere.

Azken kasu horretan, Ruiz de Pinedok gogoan izan du, Jose Angel Otsoa de Eribe espetxe-politika kriminalaren ondorioz hil berri den kidea, "mendekuan oinarritutako espetxe-politika kriminalak bizitza berri bat eraman du. Urteak dira Jose Angelek kartzela atzean utzi behar zuela, baina duela hilabete gutxi batzuk bakarrik onartu zuten aske uztea. Jose Angelena izan dadila mendeku politika honek eragindako azken heriotza!". Arabako hautagaiak iragarri du Sarek deitutako manifestaziora joango dela arratsaldean, eta gonbitea luzatu die bertaratutakoei. Ondoren, Kanpezun egingo den hauteskunde ekitaldian parte hartuko du hautagaiak.

ALBISTEAK

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

2019-11-08 17:26:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Batzen duen ezkerra gara; are gehiago, Araba ezagutzen dugu eta, gauden lekuan gaudela, herri honen eta pertsonen eskubideak defendatuko ditugu beti”

2019-11-07 17:33:00

Mikel Otero parlamentariak Espainiako eskuin hirukoitza geldiarazteko beharra goraipatu du, berriro ere, igande honetan, horien eserleku kopurua hutsean utzita.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “PPk ez du oraindik argitu VOXekin akordioetara iritsiko den edo ez”

2019-11-06 17:45:00

Arabako hautagaiak defenedatu du, Sanchezek demokrazia defendatzea erabakitzen badu, EH Bildu entzuteko prest egongo dela, baina VOXen kideen bidea aukeratzen badu, "aurrean” izango dituela.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Gure helburua da modu legal, aske eta demokratikoan bozkatzea gure etorkizuna aukeratzeko, baina, hori Espainian kartzelarekin eta errepresioarekin ordaintzen da”

2019-11-05 20:01:00

Arnaldo Otegi EH Bilduko koordinatzaile nagusiak adierazi du Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana dela