Araba

EH Bildu-k EAJ-k Arabako Krisi Mahaiari atea ixtea deitoratu du, COVID19-aren krisiaren ondorioei aurre egiteko

Kike Fdz de Pinedo: "Elkarlanerako garaia da, ez protagonismoena: eskua zabalik izaten jarraitzen dugu, eta lanean jarraituko dugu ahalik eta lasterren horrelako esparru bat egon dadin"

| 2020-03-26 19:18:00

Pedro Elosegi (EAJ) Arabako Batzar Nagusietako presidentea EH Bildu-k egindako eskaeraren aurka agertu da; bertan, Bozeramaileen Batzordearen deialdia eskatzen zen, Krisi Mahaiaren sorrerari buruz eztabaidatzeko.

Presidenteak argudiatu duenez, "xedea ez da beharrezkoa oraindik”. EH Bildu-k, ordea, biziki deitoratu du hori: "Gure ustez, osasun eta gizarte alarmaren egoera larri eta ezezagunak guztiok batera lan egitera behartzen gaitu, Arabako gizarte osoaren mesedetan. Gure asmoa adostasunerako eta elkarlanerako egitura bat sortzea zen, eta ez konfrontazio politiko eta ideologikokoa".

EH Bildu-ren asmoa Krisi Mahaia Bozeramaileen Batzordea bera izatea da, egungo osaerarekin, Foru Gobernua barne, non eta kideren batek berariaz uko egiten ez dion. Mahai hori gutxienez astean behin bilduko da, eta aparteko deialdia egin ahal izango da Foru Aldundiak edo bi batzarkide taldek hala eskatuta.

Kike Fernandez de Pinedo EH Bildu-ren Batzar Nagusietako bozeramaileak adierazi duenez, bere formazioari zuzena iruditzen zaio Ahaldun Nagusia hainbat eragile ekonomikorekin biltzea, martxoaren 23an egin zuen bezala. Horrez gain, egunotan izandako telefono bidezko kontaktu informalak eskertu ditu, baina ez du ulertzen "Diputatu Nagusiak zein EAJ-k uko egin izana astero Batzar Nagusietako talde guztiekin bilerak egiten dituen krisi-mahai bati, informatzeko, laguntzeko eta ekarpenak egiteko".

Zentzu horretan, Fernandez de Pinedok EH Bildu-ren jarrera berretsi nahi izan du: "Elkarlanerako garaia da, eta ez protagonismoarena: eskua zabalik izaten jarraitzen dugu, eta lanean jarraituko dugu horrelako esparru bat ahalik eta lasterren gaitzeko".

Asparrenak ohartarazi du etxez etxeko laguntza zerbitzua segurtasun ekipamendurik gabe ematen ari dela

| 2020-03-26 16:55:00

Txelo Auzmendi Asparrenako alkateak ohartarazi duenez, etxez etxeko laguntza zerbitzua segurtasun eta prebentzio ekipamendurik gabe ematen ari da. Hala jakinarazi dio Emilio Sola Gizarte Zerbitzuetako foru diputatuari, gaur igorri dion idatzi baten bidez. Aipatutako gutunean, Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuaren egoerari buruzko informazio "ofizial eta erreala" eskatu du Auzmendi alkateak. Era berean, informazioa eskatzen du Gizarte Eskubideen Estatu Idazkaritzak emandako "etxeko Arreta Zerbitzuei buruzko gomendioen" betetze-mailari buruz, baita balizko arazoei irtenbidea emateko aurreikusitako neurriei buruz ere, halakorik balego.

Auzmendik bere "kezka" agertu du krisi sozio-sanitario egoera honetan oinarrizko zerbitzu hau ematen ari den moduagatik. Erabiltzaileen eta udalerriko zerbitzu medikoaren bidez jakin ahal izan duenez, “baliabiderik ez dagoenez, langileek amantala bat baino ez dute etxe guztietarako; eskularru handiak dira eta geruza bakarreko maskarak dituzte, eta ezin dira babestu ez langileak ezta erabiltzaileak ere, azken hauek ahulenak direla kontuan hartuz".

Gogorarazi duenez, "lehen mailako arreta zerbitzu hau oinarrizkoa da, eta kontaktua oso zuzena; beraz, babes-neurri egokiak ez edukitzeak adin nagusiko biztanleen artean barreiatzea kutsatze arriskua handitu dezake, eta, beraz, ondorio kaltegarriak eragin ditzake".

Asparreneko alkateak gogorarazi duenez, Gizarte Eskubideen Ministerioak emandako gomendioen arabera, etxez etxeko laguntza-zerbitzuak lehentasuna du arretaren jarraitutasuna bermatzeko, eta ez da inola ere etengo oinarrizko premien estaldura hori. Eudelek, halaber, udalei eskatu die zerbitzu horren erabiltzaile eta etxez etxeko laguntzaile kopurua. Asparrenak, ordea, egiaztatu du ez direla segurtasun berme guztiekin ematen ari.

ALBISTEAK

EH Bildu-k Foru Aldundiari eskatu dio malgutu ditzala FOFELen murrizketaren ondorioz, diru-bilketaren beherakadak eragindako soberako kobrantzak itzultzeko toki-erakundeei ezarritako baldintzak

2020-07-07 09:16:00

Javier Argote: "Ramiro Gonzalezen gobernuak toki-erakundeei atzeratzeko eta zatikatzeko formulak ahalbidetu behar dizkie, FOFEL bidez kobratzen duten dirua itzultzeko, krisitik ateratzeko baliabideak hobeto kudeatu ahal izateko"

Mikel Otero: "Aldaketa ezkerretik etorri behar da, jasangarritasunean eta justizia sozialean oinarrituta, eta hori bermatzen duen indar bakarra EH Bildu da"

2020-07-04 12:00:00

EH Bilduk konpromisoa agertu du kalitatezko enpleguarekin, gure adinekoentzako pentsio duinaren alde, gure zerbitzu publikoak berreskuratu eta prestigiatzeko, eta larrialdi klimatikoaren erronkari erantzun bat emateko.

EH Bilduk egoitza publiko eta txikien eredua eta langileen lan baldintza duinak aldarrikatu ditu

2020-07-03 10:51:00

Mikel Otero: "Etorkizun hobe bati ateak irekitzeko, faxismoa behin betiko baztertzeko, XXI. mendeko erronka handiei aurre egiteko, ingurumen politika eraldatzailea garatzeko, ezkerreko botoa, boto ekologista, boto feminista, langileen botoa, boto eraldatzailea EH Bildun batu behar da"

Mikel Otero: “Uztailaren 12an boto jasangarri eraginkor bakarra EH Bildurena da”

2020-07-02 10:56:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuak gaur arratsaldean Salburuan aldarrikatuko du EH Bildu dela ezkerreko alternatiba sinesgarri baten buru izateko gai den indar bakarra, pertsonak politiken erdigunean jartzeko proposamen zehatzak dituena.