Araba

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du

Udalak, boluntarioekin batera, desinfekzio lanak egiten ditu udalerriko 15 herrietan

| 2020-04-03 12:27:00

2014ko urtarrilean, Donemiliagak adineko pertsonei laguntzeko programa bat berezi jarri zuen abian. Baina joan den martxoaren 12az geroztik, adineko pertsonak artatzeko programa horren baitan egiten diren jarduera guztiak bertan behera geratu dira modu presentzialean. Hala ere, zerbitzuaren arduradunak laguntza-lan horiek modu telematikoan egiten jarraitzen du.

"Lehen egunetik gure adinekoekin inor baino gehiago kezkatzen da, horregatik, egunero telefono bidez jartzen da harremanetan adineko pertsona horiekin, beren egoerari buruz galdetzeko eta izan ditzaketen beharrei irtenbidea emateko. Udaletik oso neurri garrantzitsua iruditzen zaigu, kontuan hartuta landa eremua oso zahartuta dagoela, gu guztion beharra dutela, eta egoera ahulean dauden pertsonak direla” azaldu du Erika Letamendi Donemiliagako alkateak.

Boluntarioak desinfekziorako

Bestalde, Donemiliagako Udalak herria osatzen duten hamabost herrietako igarobide eta bestelako eremu komunetan garbiketa eta desinfekzio lanak areagotu ditu. Udala izan da desinfektatzeko beharrezkoak diren produktuak erosi dituena, eta zazpi herritan boluntarioen sare bat arduratzen da lanak egiteaz. Gainontzeko zortzi herrietan lan hori udal langileak egiten du. "Gainera, azken egunetan Suhiltzaile Zerbitzuak eta Escor enpresak ere eskaini dituzte desinfekzio lan horiek egiteko. Lankidetza oro ongietorria da une honetan, eta ez dugu zalantzarik eurekin elkarlana sustatuko dugula, baina udalerritik ere lan horiek egiten jarraituko dugu ", zehaztu du Letamendik.

EH Bildu-k hala eskatuta, Arabako Batzar Nagusietako Bozeramaileen Batzordeak talde guztien parte-hartzea ahalbidetuko duen akordioa eztabaidatuko du

Kike Fdz de Pinedo: “Egungo impasse egoerak larriki hondatzen ari ditu Foru Gobernuaren gaineko jarraipen, kontrol eta fiskalizazio funtzio legitimoa egiteko ditugun gutxieneko baliabideak. EH Bildu-tik beste parte-hartze eta kontrol mota bat posible dela uste dugu, non denok lekua izango dugun"

| 2020-04-03 09:29:00

Arabako Batzar Nagusietako Bozeramaileen Batzordeak apirilaren 7an eztabaidatuko du, eta, hala badagokio, akordio bat onartuko du, Foru Gobernuari kontrol-mekanismo bat gaitzeko eta erakundearen funtzionamendu demokratikoa eta batzarkide talde guztien parte-hartze politikoa bermatzeko.

Hori guztia posible izango da ostegun honetan EH Bildu-k Arabako Batzar Nagusietako presidenteari bozeramaileen ezohiko batzarrerako deia egiteko eskatu ondoren, eta mahaian zehar Ganberako Zerbitzu Juridikoei txosten bat eskatu ondoren, Legebiltzarreko eginkizunak betetzeari buruzko gai guztiak ebazteko, jardueren murrizketa-aldian.

Zehazki, EH Bildu-k eskatuko du Batzorde Iraunkorra astero modu telematikoan berregitea, Foru Gobernuaren kudeaketaren jarraipena egiteko, horren gaineko kontrol parlamentarioa egiteko eta talde ezberdinek proposamenak eta ekarpenak egin ahal izateko. Izan ere, EH Bildu-k gogorarazi du Nafarroako Parlamentuko Mahaiak eta Bozeramaileen Batzordeak adostu zutela foru erregimeneko batzordea astero biltzea, PSN-k gobernatutako Foru Gobernua hartzen ari den neurrien berri izateko eta oposizioak kontrol jarduera ekarpenekin eta proposamenekin egin ahal izateko.

Ildo horretan, EH Bildu-k horretarako ezarri beharreko baliabide teknikoekin batera, zuzeneko galdera eta erantzunen arauzko prozedura bat gaitzea eskatuko du, idatzizko galderen eta informazio-eskaeren ohiko prozedurak alde batera utzita.

Azkenik, galderak idatziz erantzuteko eta taldeei informazioa bidaltzeko epeak berriro irekitzea eskatuko du EH Bilduk.

“Egungo impasse egoerak larriki hondatzen ari ditu Foru Gobernuaren gaineko jarraipen, kontrol eta fiskalizazio funtzio legitimoa egiteko ditugun gutxieneko baliabideak. EH Bildu-tik beste parte-hartze eta kontrol mota bat posible dela uste dugu, non denok lekua izango dugun", ondorioztatu du Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak.

ALBISTEAK

EH Bildu-k Arabako upategi familiarrak babestuko dituen eredu bat garatzeko edozein ahaleginen aurrean Errioxako Kontseilu Arautzaileak duen itxikeria salatu du.

2020-07-30 09:44:00

Arabako ekoizpen-eredu koherentea eta familiarra babesten duen ekimen eta alternatiba oro babestuko du EH Bildu-k, Errioxa jatorri-deituraren barruan edo kanpoan.

EH Bildu-k Arratzua-Ubarrundiako Udalari eskatu dio Iberdrolari eska diezaiola linea elektriko berria osorik lurperatzea

2020-07-28 21:13:00

Arantza Arranz: "Eusko Jaurlaritzaren erabakiak ingurumenean eragin larriak dituen aireko zati bat mantentzea proposatzen du, nahiz eta tarte hori lurperatzeko aukera ere badagoen. Azken aukera horrek hobekuntza estetikoak dakartza paisaia naturalean, segurtasun handiagoa herritarrentzat eta ingurunearentzat, baita mantentze lana hobetzea ere".

EH Bildu-k Aldundiaren izaera "deshumanizatzailea" salatu du, egoitzetako bisitak mugatzeko edo eguneko zentro publikoak ixteko hartu duen erabakiaren aurrean

2020-07-24 08:52:00

Claudia Venceslao: “Jakina, segurtasun- eta osasun-neurrien alde egiten dugu, baina ez gizarte-baliabideen deshumanizazioaren kontura, hain ahulak diren pertsonak eta adinekoak artatzen baitituzte".

EH Bildu-k, Ahal Dugu-Podemos-ek, Ezker Anitza-IU-k eta Equo-Berdeak-ek egia, memoria, justizia eta erreparazioa eskatuko dute frankismoko biktimentzako uztailaren 18an

2020-07-16 11:40:00

Estatu kolpearen 84. urteurrenarekin bat eginez, omenaldia eta elkarretaratzea antolatu dituzte.