Araba

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Gure helburua da modu legal, aske eta demokratikoan bozkatzea gure etorkizuna aukeratzeko, baina, hori Espainian kartzelarekin eta errepresioarekin ordaintzen da”

Arnaldo Otegi EH Bilduko koordinatzaile nagusiak adierazi du Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana dela

| 2019-11-05 20:01:00

. Iñaki Ruiz de Pinedo EH Bilduko Arabako hautagaiak Gasteizko Artium museoan egindako ekitaldi nagusian parte hartu du. Han, Vox noraezean dabilela salatu du, "autonomia estatutuak bertan behera utzi eta telebista publikoak itxi ez ezik, orain alderdi subiranistak ere legez kanpo utzi nahi ditu". Arabako hautagaiak esan duenez, horrela izanez gero, aurrean izango dituztela defendatu du, “Espainiako Estatuan frankismoa besterik ez baita legez kanpo utzi behar, eta duela egun gutxi telebistan ikusi genituen irudi lotsagarriak saihestu behar ditugu".

Ruiz de Pinedoren esanetan, EH Bilduk ez dio inori huts egingo, "hitzezkoak gara, ezker fidagarria gara, batzen duen ezkerra gara eta eskuin hirukoitzari aurre egingo dion ezkerra gara". Arabako hautagaiak berretsi du EH Bilduk lan egingo duela bai murrizketen aurka  baita “lan, gizarte eta politika eskubideen alde” ere. Horrez gain,  Ruiz de Pinedok adierazi du EH Bildun "arduratsuak” direla eta “arduraz” jokatzen dutela.

Berarekin EH Bilduko koordinatzaile nagusia Arnaldo Otegi egon da. Bere esanetan, atzoko debatean agerian geratu zen Espainiako Estatuak hartutako inboluzio antidemokratikoaren aurrean, Euskal Herriko gizon emakumeek gauza bat izan behar dutela argi: “soberanisten arteko elkarlana da frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra, gure ideia eta proposamena argia da: demokrazia, inboluzio antodemokratikoaren aurrean; askatasuna, errepresio politikoaren aurrean; duintasuna, murrizketa sozial eta ekonomikoen aurrean”.

Otegiren esanetan, “subiranistak gara balantzak alde batera edo bestera egin erabakitzen dugunak. Sanchezek ondo daki euskaldunak eta katalanak garela presidenteak jarri eta kentzen ditugunak. Eta jar ditzakegun bezala, ken ditzakegula”. Azken datuak eta inkestak ikusita, subiranistekin bakarrik egin daitekeela gobernua adierazi du koordinatzaile nagusiak “edo eskuinarekin, edo subiranistekin”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Noiz utziko dute legez kanpo frankismoa Espainiako Estatuan, Alemanian nazismoarekin egiten duten moduan? Euskal Errepublikan frankismoa eta faxismoa legez kanpo egongo dira”

Maddi Isasi hautagaiak eskuinak irabazten badu emakume feministen eskubideetan atzera egiteko arriskua salatu du,, eta EH Bildurentzako botoa eskatu du, eskubide horien bermatzaile bakarra delakoan

| 2019-11-04 17:12:00

Iñaki Ruiz de Pinedo EH Bilduko Arabako hautagaia, Maddi Isasi bigarren zerrendaburuarekin eta Javier Argote Arabako batzarkidearekin batera izan da arratsaldean. Frankismoa erakundeetatik ateratzeko beharra nabarmendu dute han. “VOXeko frankistek Legez kanpo utziko gaituztenaren mehatxua ere egiten dute eta! Noiz utziko dute legez kanpo frankismoa Espainiako Estatuan, Alemanian nazismoarekin egiten duten moduan? Euskal Errepublikan frankismoa eta faxismoa legez kanpo egongo dira”, adierazi du Ruiz de Pinedok.

Hautagaiak berak adierazi duenez, hauteskunde hauetan asko dago jokoan eta demokraziaren edo inboluzioaren artean erabaki beharko da, "Hauteskunde hauek eskubideez eta demokraziaz doaz. Demokrazia vs inboluzioa, demokrazia vs autoritarismoa. PSOEk eta Podemosek beste aukera bat eman diote eskuinari, eta, horregatik, gure betebeharra da, berriz ere, eskuina hori geldiaraztea. Araban VOXen bazkideen eta EH Bilduren artean dago jokoa. Hori da alternatiba. Inkestek diote kinka larrian gaudela, baina guk Espainiako eskuina Araban berriz ere ordezkaririk gabe uzteko erronka gure gain hartzen dugu ".

Maddi Isasi EH Bilduren Arabako zerrendetan bigarrenak gogor salatu du emakume feministek eskubideak galtzeko duten arriskua, eskuinak irabaziz gero. "Euskal emakume feminista naizen heinean, ozen salatu nahi dut justiziarik ez datorrela Espainiako Estatutik euskal emakumeontzat. Justizia deitzen diote injustiziari. Araban jokoan daukagu gure ahotsa indartzea. EH Bilduk lortzen ez duen ordezkaria Espainiako eskuinera joango da. Eta dagoeneko ondo dakigu euskal emakumeok zer proposatzen duten guretzat Espainiako eskuinek.

Euskal herritarren eskubide eta askatasunen murrizketa haratago joan daiteke, eta Javier Argote Arabako Batzar Nagusietako prokuradoreak eman du beste adibide bat. Salatu duenez, AHT-a "Estatuaren inposizioa" da, "herritarren iritzia kontuan hartu gabe egin nahi dute". Eta galdera bat luzatu du: "Nora garamatza?". Ildo horretan, tren sozialaren aldeko apustuan berretsi da: "Posible da, oraindik denbora dago eta hala eskatzen dute kaltetutako herrietako bizilagunek".

Argotek Iñaki Ruiz de Pinedoren alde bozkatzera animatu ditu Iruña-Okako herritarrak, "Batzarretan, udaletan, parlamentuan … eta baita Madrilen ere: gure herriak eta kontzejuak defendatu behar ditugu, beharrezkoa den guztietan". Eta amaitzek, aurreko hauteskundeei begira jarri da: "Maiatzaren 26ko foru hauteskundeetan egin genuen, gure emaitzarik onenekin: berriro tokatzen zaigu".

ALBISTEAK

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

2019-11-08 17:26:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Batzen duen ezkerra gara; are gehiago, Araba ezagutzen dugu eta, gauden lekuan gaudela, herri honen eta pertsonen eskubideak defendatuko ditugu beti”

2019-11-07 17:33:00

Mikel Otero parlamentariak Espainiako eskuin hirukoitza geldiarazteko beharra goraipatu du, berriro ere, igande honetan, horien eserleku kopurua hutsean utzita.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “PPk ez du oraindik argitu VOXekin akordioetara iritsiko den edo ez”

2019-11-06 17:45:00

Arabako hautagaiak defenedatu du, Sanchezek demokrazia defendatzea erabakitzen badu, EH Bildu entzuteko prest egongo dela, baina VOXen kideen bidea aukeratzen badu, "aurrean” izango dituela.

2019-11-05 20:01:00