Araba

EH Bildu-k gasteiztar guztien eskura egongo diren bi EAG mantentzeko mozioa aurkeztuko du Santa Catalinako Osoko Bilkuran

Gasteizko EH Bilduko bozemailea den Miren Larrionek San Martingo eta Olagibelgo EAG-ak asteburuetan 24orduz irekita egon daitezen eskatu du, baita astean zehar Osasun Zentroak ixten duten ordutegian zabaltzea ere.

| 2019-11-12 11:12:00

Osakidetzaren Lehen Mailako Arretaren eredua krisi sakonean murgilduta dagoela salatu dute EH Bildu-ko Miren Larrionek eta Iñaki Ullibarrik Udaletxeko agerraldian. Izan ere, azaroaren 24an, igandean, ospatuko den Santa Catalinako osoko bilkuran Gasteizen Osakidetzak dauzkan Etengabeko Arreta Guneen funtzionamendu arazoei buruzko mozioa aurkeztuko du EH Bildu-k, Arabako hiriburuak protagonismo berezia duen bilkuran.

“Gero eta begi-bistakoagoak dira Osakidetzaren Lehen Arretaren gabeziak: medikuntza orokorreko sendagile eta pediatren eskasiak bajak eta hutsuneak sortzen ditu, egoera berdina gertatzen da anbulatorioetan diharduten beste kategoriekin ere -erizainak, administrariak…- eta hutsune larriak daude prebentzio politikei dagokienez”, salatu du Ullibarrik.

Horrenbestez, EH Bildu Batzarkide Taldeak hiru puntu izango dituen mozioa aurkeztuko du, Arabako Batzar Nagusiek eztabaidatu eta onartu dezaten. Bigarren puntuan, adibidez, Arabako Batzar Nagusiek Eusko Jaurlaritzari Gasteizen gutxienez herritar guztien eskura egongo diren bi EAG mantendu ditzala eskatuko da, horien ordutegiari dagokionez bi irizpideok betetzearekin batera: lan egunetan irekita egotea Osasun Zentroak itxita dauden orduetan eta asteburuetan 24 orduz jardutea.

Larrialdietako egoera, gero eta okerrago San Martingo EAG zentroa itxi ostean

Azaroaren 24ko Osoko Bilkuran protagonismo guztia Gasteizek izango duenez, Miren Larrion bozeramaileak ere hiriburuaren diagnostikoa egin du agerraldian. Txagorritxu eta Santiago ospitaleetako larrialdieta eskaerek gora egin dutela salatu du Larrionek, askotan, gaixotasun txikiengatik. Hau da, Etengabeko Arreta Guneak irekita egongo balira, pertsona hauek bertara
joango lirateke, baina ez da posible izan, besteak beste, San Martingo itxi dutelako.

EH Bildu Gasteizko bozeramailea den Miren Larrionek egun diren zerbitzuak mantendu eta kalitate eta asistentzian hobetzearen alde agertu da, “hain garrantzitsua den EAGaren zerbitzuazin zaie hiritarrei ukatu eta Gasteizen zentro bakar batera murriztu. Bi zentroen irekiera eskatzen dugu, osasun-zerbitzu egokia bermatzeko eta larrialdien saturazioa saihesteko”.

Zentzu honetan, udal-arlotik EH Bildu-k proposamen zehatza egin du: Olagibel eta San Martingo anbulategiak asteburu eta jai egunetan 24 orduko zerbitzua eskaini dezatela eta astean zehar irekita egon daitezela Osasun Zentroek ixten duten ordutegian.

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

| 2019-11-08 17:26:00

“Faxismoari aurre egiteko beste aukera bat dauka euskal gizarteak igandean. Vox eta bere bazkideek alderdi independentistei egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek, hautestontziak boto subiranistekin eta independentistekin beteta, EH Bilduren botoekin”. Hala mintzatu da gaur Iñaki Ruiz de Pinedo Gasteizen, atzo Madrilen trifatxitoak alderdi independentistak legez kanpo uzteko onartu zuten proposamena hizpide. EH Bilduren hautagaiak ohartarazi duenez, “Estatuan Vox da agenda politikoa zehazten duena, Abascalen batuta baita Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen duena. Vox eta Abascalek jarritako musikarekin egiten dute dantza eta subiranisten batasunak eta elkarlanak bakarrik ken diezaiekete batuta Abascal eta Voxi, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Arabako zerrendaburuak salatu du atzokoa “demokraziaren kontrako beste eraso bat dela, enegarrena, Estatu espainolean gero eta indar handiagoa duen kontrarreforma antidemokratikoaren beste adibide bat”. Horren ildotik, gogora ekarri du alderdi independentisten ilegalizazioa ez dela kontu berria Euskal Herrian, oraingo mehatxuak iraganean gauzatu baitzituzten “gaur EH Bilduren barruan dagoen kultura politiko bat legez kanpo utzita”.
Hain justu, EH Bilduk bere baitan bat egin duten kultura politiko ezberdinetako ordezkariak, Kongresuan eta Senatuan aritutakoak, elkartu ditu Gasteizen kanpainako azken egunean. Izan ere, Ruiz de Pinedok azpimarratu duenez, “Espainiako ultraeskuinari aurre egingo zaionaren bermea izan dira beti EH Bildu eta bere barruan dauden kultura politiko ezberdinak; edozein eremutan eta beti faxismoari aurre egin diogu eta hemen dauden gizon-emakumeak faxismoaren aurkako borroka horren eredu nagusiak dira. EH Bilduren ADNa beti izan da eta beti izango da antifaxista eta subiranista”.

Francisco Letamendia Ortzi: “Autodeterminazioa, aldarrikapen demokratikoa”
Ekitaldian parte hartu duten EH Bildu osatzen duten kultura politikoetako ordezkarien artean, Francisco Letamendia Ortzi–k hartu du hitza. Bera 1977tik aurrera izan zen diputatua Madrilen eta gaur “garai hartan egin zenaren eta egungo egoeraren artean dagoen loturaz” aritu da. “Autodeterminazio eskubidea ez dela eskubide nazionalista bat, demokratikoa baizik”, azaldu du, eta euskal borrokaren mugak zabaltzearen alde agertu da. Bere iritziz, “borroka hori izan behar da alderdi politiko aglutinatzaile bat, mugimendu sozial sendo bat eta eraikitze-mugimendu teoriko bat”.
Letamendia bezala, diputatu eta senatari ohi ugari izan dira EH Bilduren ekitaldian, koalizioaren kultura politiko ezberdinen ordezkari: Joseba Azkarraga, Rafa Diez, Esther Larrañaga, Jose Luis Elkoro, Marian Beitialarrangoitia, Rafa Larreina, Iñaki Antiguedad, Sabino Cuadra, Iñigo Iruin, Anjel Alkalde, Iñaki Aldekoa, Iñaki Goioaga, Alberto Unamunzaga eta Maite Aristegi.
Eta haiekin guztiekin eta Ruiz de Pinedorekin batera, bertan izan dira, baita ere, Oskar Matute eta Mertxe Aizpurua, Bizkaiko eta Gipuzkoako zerrendaburuak hurrenez hurren, Idurre Bideguren senataria, Garazi Dorronsoro Senaturako Arabako hautagaia eta Oihan Mendo Nafarroakoa.

ALBISTEAK

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

2020-02-26 14:05:00

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

2020-02-25 10:52:00

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

2020-02-21 17:53:00

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.