Araba

Bastidak akordio guztiak adostasunez hartuko dituen gobernu koalizioa izango du

Parekotasunezko Tokiko Gobernu Batzordea eratuko da

| 2019-06-19 10:59:00

Bastidak akordio guztiak adostasunez hartuko dituen gobernu koalizioa izango du  datozen lau urteotan. Horretarako, hainbat mekanismo antolatu dira beti ere bi alderdien programak kontuan hartuz.  Horren berri eman dio EH Bilduk bere kidegoari astelehenean egin zen batzar irekian. Bertan, sinatutako akordioaren xehetasunak azaldu ziren.

Akordio horren arabera, “bost zinegotziz eratutako gobernu talde baten oinarrituta, EAJko hiru zinegotzi eta EH Bilduko bi, lan talde indartsua eta bateratua eratuko da, Bastida eta Buradon Gatzagaren alde elkarrekin lan egin eta ahaleginak egingo dituena”. Gobernu talde horren “helburu bakarra eta argia” elkarrekin lan egitea proiektu bateratu bat bi alderdien artean aurrera ateratzea. Horretarako, agintaritzaren hasieran elkarren artean kudeaketa plana sortuko da alderdi bakoitzaren proposamen zehatzak txertatuz. Plangintza honek talde berriaren proposamenei epeak ezartzea eta aurrekontuak aurreikustea baimenduko du.

Era berean,  parekotasunezko Tokiko Gobernu Batzordea eratuko da alkatea, EH Bilduren bi zinegotzi eta EAJ-ren zinegotzi batek osatua, udal gobernu akordioa eta udal jardueraren egunerokotasuna kudeatzeko. Konkretuki turismoaren dinamizazioa, merkataritza, memoria historikoaren berreskurapena eta azpiegitura eta egitasmo handien kudeaketa.

Azkenik, EH Bilduren zinegotzi bat Lehen Alkateorde izendatuko da eta kultura, kirola, jaiak, euskara… biltzen dituen arloa alderdi bien zinegotzi banak elkarren artean eramango dute.

EH Bilduk Arabako hamaika udalerri gobernatuko ditu

Horietako bederatzietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu

| 2019-06-15 13:13:00

Arabako 53 udalerrietako osaketa egin ostean, EH Bilduk hurrengo legealdian hamaika udalerri gobernatuko ditu guztira, aurreko legealdian baino bi gehiago. Horietako bederatzi udalerrietan gehiengo absolutuarekin gobernatuko ditu. Horrela izango da Aiaraldeko Artziniegan, Lautadako Asparrrenan, Barrundian, Donemiliagan eta Zalduondon eta Gorbeialdeko Aramaion, Legution, Urkabustaizen eta Zuian. Argantzungo kasuan, EH Bilduk zazpi zinegotzitik hiru izango ditu eta beste horren beste Samaniegon.

EH Bilduk lehen aldiz izango ditu Artziniega, Samaniego eta Argantzungo alkatetzak eta, era berean, Urkabustaiz berreskuratu du bertan 2011-2015eko legealdian gobernatu ostean. Aurreko legealdiarekin konparatuta, EH Bilduk ez du errepikatuko Laudion eta Zigoitian. Udalerri horietaz gain, EH Bilduk akordioak lortu ditu EAJrekin Bastidan eta Guardian. Arabar Errioxako bi herri horietan, PP kanporatzeaz gain, egonkortasun eta gobernagarritasuna bermatzeko gobernu akordioak egin dira.

Guztira, EH Bilduk 121 zinegotzi izango ditu 37 udalerrietan, duela lau urteko hauteskundeen ostean lortutako baino 20 gehiago.

ALBISTEAK

EH Bildu-k osoko zuzenketa aurkeztuko du zerbitzu sozialak, aldaketa klimatikoaren aurkako borroka eta lurralde oreka oinarritzat hartuta

2019-12-09 11:50:00

• Aldaketa klimatikoaren aurkako neurri zehatzak aurkezterako orduan, EH Bildu-k milioi bat euroko partida proposatu du energia berriztagarriak ezartzeko.

Tuboplast-eko Enpresa Batzordeak agerraldia egingo du Batzar Nagusietan, hitzarmen kolektiboaren negoziazioan enpresak duen blokeoa salatzeko

2019-12-04 09:55:00

• Miñaon kokatutako enpresa honetako ordezkariek, EH Bildu-k eta Elkarrekin Arabak gonbidatuta eta soldatak izoztuta bi urte eman ondoren, Ekonomiaren Garapen Batzordean langileen egoera zein den azalduko dute.

EH Bilduk zerbitzu sozialen atalean 2,6 milioi euroko igoera planteatu du

2019-11-29 12:23:00

Herrietako arreta hobetzeko, adinekoentzako plaza publikoak sortzeko, bazterketa sozialari erantzuteko eta langileen lan baldintzak hobetzeko dira igoera horren helburuak