Araba

Arabako Teknologia Parkeko zuzendaritzak herrialdeko erakundeei De Miguel auziaren ondorioei buruzko azalpenak ukatu dizkiela salatu du EH Bilduk

Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean agerraldia egiteari uko egin diote eta EH Bilduk euren agerraldia eskatu du Eusko Legebiltzarrean

| 2020-01-24 11:29:00

Arabako Parke Teknologikoko zuzendaritzak herrialdeko erakunde publikoei De Miguel auziaren ondorioei buruzko azalpenak ematea ukatu izana salatu du EH Bilduk. Euskal Herrian izan den ustelkeria kasu handiena izan da De Miguel auzia eta epaiaren nondik norakoak ezagutu ostean, Itziar Epalza eta Francisco Marquezen agerraldia eskatu zuen EH Bilduk Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean. Hala ere, Arabako Teknologi Parkeko zuzendari nagusiak eta zuzendari kudeatzaileak uko egin diote azalpenak emateari, honako hau argudiatuz: "Administrazio Kontseiluak hartutako erabakiak dagoeneko publiko egin dira erakundeetako ordezkarien agerraldien bidez".

EH Bilduren ustez, ordea, Arabako Parke Teknologikoko zuzendaritzak oraindik azalpen asko eman behar ditu. Nahiz eta egia den Stoarekin, parke teknologikoaren handitzearen enpresa esleipendunarekin zuen kontratua bertan behera utzi,  parke teknologikoaren zuzendaritzak, gaur egun oraindik ere, Koldo Otxandiano kondenatuak, parke teknologikoan lanean jarraitzen du. "Zigor epaia nahikoa izan da Stoarekin zuen kontratua bertan behera uzteko, baina, aldiz, ez da nahikoa ustelkeria kasu honetan inplikatuta dagoen eta tramaren burua den pertsona baten aurkako neurriak hartzeko. Horregatik este dugu parkeko zuzendaritzak azalpen asko dituela emateko", adierazi dute Kike Fdez de Pinedok eta Miren Larrionek, EH Bilduk Arabako Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean dituen bozeramaileek, hurrenez hurren.

Gasteizko Udala, Arabako Foru Aldundia eta Eusko Jaurlaritza parke teknologiko horren administrazio-kontseiluko kide dira eta 2008an instalazioak handitzea erabaki zuten. Stoa enpresari egindako esleipen baten bidez egin zuen hori, eta, epaian jasotzen denez, komisio bat ordaindu zuen lan horregatik. Epaia publiko egin baino hilabete gutxi batzuk lehenago, Arabako Teknologia Parkeak orain baliogabetutako kontratu hori berriz aktibatu zuen. "Uste dugu oraindik teknologia parkeak azalpen asko dituela, erakundeei ez ezik, herritarrei ere eskaintzeko", adierazi dute. Egoera honen aurrean, EH Bilduk euren agerraldia eskatu du Eusko Legebiltzarrean.

Barrongo urtegiaz arduratzen den enpresa publikoak proiektuari uko egin izana txalotu du EH Bildu-k, bideraezina eta beharrezkoa ez delako

EH Bildu-k Espainiako Gobernuaren baieztapen ofiziala eskatuko du.

| 2020-01-21 11:26:00

EH Bildu-k pozik hartu du Barrongo urtegiaz arduratzen den enpresa publikoak proiektuari uko egin izana, eta iragarri du informazio ofiziala eskatuko duela, beti "neurriz gainekoa eta beharrezkoa ez den" proiektua behin betiko geldiarazi duela baieztatzeko. Gizarte mugimenduaren eta, bereziki, Barrongo urtegiaren aurkako plataformaren lana ere txalotu du EH Bildu-k.

Kike Fernandez de Pinedo EH Bildu-ko Arabako Batzar Nagusietako bozeramailearen arabera, plataformaren albisteak "berretsi egiten du azken lau urteetan salatu genuena, Uraren Kultura Berria Fundazioaren txostenarekin eta horren inguruan izan ziren jardunaldiekin berretsi zena". Gogoratu behar da EH Bildu-k eskatu zuela azterlan hori egitea. Txosten horren ondorioek errentagarritasun sozioekonomikoari eta kostuen berreskurapenari buruzko txostenik ez zegoela ohartarazteaz gain, errentagarritasun ekonomiko eta sozialari zegokiona argi eta garbi negatiboa zela eta ingurumenean eragin handiak zeudela nabarmentzen zuten.

"Hasieratik argi geratu zen neurriz gaineko proiektua zela, eta ez zela beharrezkoa, gune horretako ureztatzeari aurre egiteko alternatiba iraunkorragoak zeudelako", azpimarratu du Fernandez de Pinedok. Amaitzeko, EH Bildu-k ureztatze jasangarriaren aldeko apustua berretsi du, baina ingurumenaren eta gizartearen aldetik jasangarriak diren proiektuen bidez garatuta. "Albiste honek Foru Gobernuarentzat atentzio-puntu bat izan behar du, lurraldeari eragiten dioten azpiegituren politika ere birplanteatu dezan", gaineratu du.

ALBISTEAK

Barrundiako Udalak iron man frogak sortzen dituen eragozpenei erantzuteko alternatibak adostu ditu antolakuntzarekin

2020-04-08 15:36:00

Gordoatik Ozaetara errepidea zabalik egongo da norabide horretan