Araba

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

| 2019-11-08 17:26:00

“Faxismoari aurre egiteko beste aukera bat dauka euskal gizarteak igandean. Vox eta bere bazkideek alderdi independentistei egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek, hautestontziak boto subiranistekin eta independentistekin beteta, EH Bilduren botoekin”. Hala mintzatu da gaur Iñaki Ruiz de Pinedo Gasteizen, atzo Madrilen trifatxitoak alderdi independentistak legez kanpo uzteko onartu zuten proposamena hizpide. EH Bilduren hautagaiak ohartarazi duenez, “Estatuan Vox da agenda politikoa zehazten duena, Abascalen batuta baita Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen duena. Vox eta Abascalek jarritako musikarekin egiten dute dantza eta subiranisten batasunak eta elkarlanak bakarrik ken diezaiekete batuta Abascal eta Voxi, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Arabako zerrendaburuak salatu du atzokoa “demokraziaren kontrako beste eraso bat dela, enegarrena, Estatu espainolean gero eta indar handiagoa duen kontrarreforma antidemokratikoaren beste adibide bat”. Horren ildotik, gogora ekarri du alderdi independentisten ilegalizazioa ez dela kontu berria Euskal Herrian, oraingo mehatxuak iraganean gauzatu baitzituzten “gaur EH Bilduren barruan dagoen kultura politiko bat legez kanpo utzita”.
Hain justu, EH Bilduk bere baitan bat egin duten kultura politiko ezberdinetako ordezkariak, Kongresuan eta Senatuan aritutakoak, elkartu ditu Gasteizen kanpainako azken egunean. Izan ere, Ruiz de Pinedok azpimarratu duenez, “Espainiako ultraeskuinari aurre egingo zaionaren bermea izan dira beti EH Bildu eta bere barruan dauden kultura politiko ezberdinak; edozein eremutan eta beti faxismoari aurre egin diogu eta hemen dauden gizon-emakumeak faxismoaren aurkako borroka horren eredu nagusiak dira. EH Bilduren ADNa beti izan da eta beti izango da antifaxista eta subiranista”.

Francisco Letamendia Ortzi: “Autodeterminazioa, aldarrikapen demokratikoa”
Ekitaldian parte hartu duten EH Bildu osatzen duten kultura politikoetako ordezkarien artean, Francisco Letamendia Ortzi–k hartu du hitza. Bera 1977tik aurrera izan zen diputatua Madrilen eta gaur “garai hartan egin zenaren eta egungo egoeraren artean dagoen loturaz” aritu da. “Autodeterminazio eskubidea ez dela eskubide nazionalista bat, demokratikoa baizik”, azaldu du, eta euskal borrokaren mugak zabaltzearen alde agertu da. Bere iritziz, “borroka hori izan behar da alderdi politiko aglutinatzaile bat, mugimendu sozial sendo bat eta eraikitze-mugimendu teoriko bat”.
Letamendia bezala, diputatu eta senatari ohi ugari izan dira EH Bilduren ekitaldian, koalizioaren kultura politiko ezberdinen ordezkari: Joseba Azkarraga, Rafa Diez, Esther Larrañaga, Jose Luis Elkoro, Marian Beitialarrangoitia, Rafa Larreina, Iñaki Antiguedad, Sabino Cuadra, Iñigo Iruin, Anjel Alkalde, Iñaki Aldekoa, Iñaki Goioaga, Alberto Unamunzaga eta Maite Aristegi.
Eta haiekin guztiekin eta Ruiz de Pinedorekin batera, bertan izan dira, baita ere, Oskar Matute eta Mertxe Aizpurua, Bizkaiko eta Gipuzkoako zerrendaburuak hurrenez hurren, Idurre Bideguren senataria, Garazi Dorronsoro Senaturako Arabako hautagaia eta Oihan Mendo Nafarroakoa.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Batzen duen ezkerra gara; are gehiago, Araba ezagutzen dugu eta, gauden lekuan gaudela, herri honen eta pertsonen eskubideak defendatuko ditugu beti”

Mikel Otero parlamentariak Espainiako eskuin hirukoitza geldiarazteko beharra goraipatu du, berriro ere, igande honetan, horien eserleku kopurua hutsean utzita.

| 2019-11-07 17:33:00

Euskal Herria Bilduren Arabako ekitaldi nagusia Amurrion izan da gaur. Bertan, Maddi Isasi eta Garazi Dorronsoro EH Bilduren Arabako hautagaiak kongresura eta senatura, hurrenez hurren, eta Mikel Otero legebiltzarkidea, Arabako hautagai nagusia den Iñaki Ruiz de Pinedorekin batera izan dira. Ruiz de Pinedok gogora ekarri du, EH Bildu dela "Euskal Herrian batzen duen ezkerra, Espainiako Estatuko gainerako indar subiranisten eskutik biderkatzen den ezkerra". Gainera, Arabako hautagaiak adierazi du aukerarik onena dela EH Bildu, “ez soilik Araba ezagutzen dugulako, gauden lekuan gaudela gure herria eta jendearen eskubideak beti defendatuko ditugulako baizik".

Ruiz de Pinedok gogoratu du Euskal Herri mailan, udalerri gehien gobernatzen dituen indarra dela EH Bildu. “Araban hamaika udaletan gobernatzen dugu, eta beste lautan koalizioan dauden gobernuetako kide gara" adierazi du eta gaineratu du ere "Madrildik datorren gure eskubideen aurkako eraso etengabearen aurrean ere” euskal herritarrak defendatuko dituztela.

Aiaraldeko ekitaldian Mikel Otero legebiltzarkideak faxismoari eta harekin gobernatzeko irrikan daudenei mezua helarazi die: "Azken hauteskunde orokorretan, hemen Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan bezala, PPk, Ciudadanosek eta Voxek osatutako hirukote erreakzionarioa ez zuen hautagairik lortu. Eta gaur berriro esaten diogu: Casado!, Rivera!, Abascal! Ez zarete pasatu … eta, berriro ere, ez zarete pasako!".

Bestalde, Maddi Isasi Kongresurako EH Bilduren Arabako zerrendako bigarrenak berriz ere azpimarratu du euskal emakume feministak Madrilen defendatuko dituen ahots indartsu baten beharra: "EH Bilduk Araban lortzen ez duen botoa Espainiako eskuinera joango da, eta euskal emakumeok badakigu guretzat pentsatuta dutena, eta ez zaigu batere gustatzen". Eta ahots indartsu horrek "bidegabekerien aurrean justizia, inboluzioaren aurrean demokrazia, errepresio politikoaren aurrean askatasuna eta murrizketa sozial eta ekonomikoen aurrean duintasuna aldarrikatu" behar dituela gogorarazi du. Eta, hautagaiaren esanetan, Iñaki Ruiz de Pinedo izan behar da ahots indartsu hori.

Garazi Dorronsoro Arabako senaturako hautagaiak igande honetan bozkatzera joateko deia egin die herritarrei: "Igandean bozkatzera joan behar dugu, Madrilen eta beharrezkoa den leku guztietan justizia exijituko baitugu". Bidegabekerien zerrenda oso luzea dela salatu du, baina duela gutxi bizitako bati erreparatu nahi izan dio "agintari politikoak hautetsontzi batzuk jartzeagatik kartzelara eraman dituen bidegabekeria". "Botoa ematea ez da delitua, botoa ematea ez da sedizioa eta are gutxiago altxamendua. Bozkatzea demokrazia da, eta demokrazia herriari ahotsa ematea da, baina hori, haiei, ez zaie gustatzen " adierazi du Dorronsorok.

ALBISTEAK

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.

EH Bilduk Europako eta Ipar Euskal Herriko esperientziak aztertuko ditu Araban lehen sektorea bultzatzeko

2020-02-17 10:51:00

Araban bakarrik, 13 urtean 1.400 nekazaritza ustiategi eta 370 abeltzaintza ustiategi desagertu dira. Nekazaritza-politika berrien ondorioz, lehen sektoreak trantsizio agroekologikoak bultzatu beharko ditu. José Bovek eta Mixel Berhokoirigoinek sektorearekin dituzten esperientziak elkarbanatuko dituzte datozen egunetan Gasteizen.

21 umek hasiko dute hurrengo ikasturtea Barrundiako eskola txikian

2020-02-13 12:28:00