Araba

EH Bilduk estatus politiko berriaren eztabaidak Trebiñuko auziari soluzioa emateko aukera leiho bat zabalduko duela defendatu du

Kike Fdez de Pinedo: “legealdi honetan Arabako Foru Aldunditik marketin gehiegi egin da.”

| 2019-05-18 17:38:00

Arabako Ahaldun Nagusia izateko hautagaia Kike Fdez de Pinedok defendatu du estatus politiko berriaren eztabaidak Trebiñuko auziari soluzioa emateko aukera leiho bat zabalduko duela. Izan ere, gaur gaurkoz EAJrekin adostua dagoen oinarrien akordioak honezkero jasotzen du barrutiko biztanleen borondatea izango dela muga bakarra.

Bitartean, Trebiñuko herritarrak ezin direla bigarren mailako arabarrak izan azpimarratu du. Hori dela eta, zerbitzu guztiak bermatuta izan behar dituztela defendatu du eta ez nahikoak ikusten ditu Burgosek eta Arabak sinatu dituzten hitzarmenak. “Arabako Foru Aldundiaren eta Burgosko Diputazioaren eskumenek gizarte aurreratu batean duintasunez bizitzeko oinarrizko zerbitzu batzuk (osasuna, hezkuntza, indarkeria matxistaren kontrako borroka…) bere baitan hartzen ez dituztenez, Eusko Jaurlaritzari exijituko diogu bere eskumenen arloan pareko hitzarmenak landu eta adostu ditzala Gaztela Leongo Juntarekin”, azaldu du Fdez de Pinedok.

Arabako zerrendaburuaren ustez, legealdi honetan Arabako Foru Aldunditik “marketin gehiegi” egin da lortutako aurrerapenen inguruan eta jarrera horrek asko haserretu ditu herritarrak ikusten dutelako “ez dela ezer aldatzen”. Ildo berean, Argantzungo alkategaia Pablo Ortiz de Latierrok esan du sinatutako akordio horiek “atzera pausua” izan direla soilik arazoa luzatuko dutelako”.

Era berean, Ortiz de Latierrok udalerrirako proiektuak azaldu ditu. Horien artean, konpost guneak eta garbigune bat sortzea, lehen sektoreari babesa, futbol zelaiaren konponketa, Zadorra ibaiko bainu lekua hobetu, Siloan mural partehartzailea, Hiriberi Okako hiriguntza plana eta San Juan Ospitalaren zaharberritzea aipatu ditu. Hori dena berdintasuna eta euskara erdigunean jarriz.

Kike Fdez de Pinedo: Araban soilik bi aukera daude, edo betikoak edo EH Bildu

Maddalen Iriarte: “2011n Laudion eta Araban abiatu zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an”

| 2019-05-17 22:00:00

Arabako Ahaldun Nagusia izateko hautagaia Kike Fdez de Pinedok nabarmendu du betiko politiken aurrean alternatiba EH Bildu dela. Gaur Laudioen egin den ekitaldi politikoan izan da eta bertan parte hartu dute Laudioko Alkatea Natxo Urkixok eta Legebiltzarreko bozeramailea Maddalen Iriartek ere bai. “Araban bi aukera daude: betikoen uztarripean jarraitu betiko politikekin eta betikoen mesedetara edo jendarteak eskatzen dituen politikak garatzeko herri sektoreek instituzioen agintea hartu eta herrialde bezala hazten hasi. Zentralizazioaren aurrean, guk gertutasuna eskaintzen dugu; klientelismoaren aurrean, gardentasuna; diskriminazioaren aurrean, berdintasuna; murrizketen aurrean, eskubideak; betikoen aurrean, EH Bildu”, zehaztu du Fdez de Pinedok.

Laudioko EAJk atzo egindako kritikei erantzun die Diputatu Nagusirako EH Bilduren hautagaiak. “Gure beldur dira. Horregatik, bizikleta estatikokoaren aldekoek, dena kontrolatzen jarraitzeko ezer ez aldatzea nahi duten horiek, marmotaren egunaz hitz egiten dute eta gobernatzen ez dakigula eta antzekoak esaten dituzte”.

Zentzu horretan, gogora ekarri du EH Bilduk alkatetza daukala Arabako bederatzi udalerritatan eta horietako guztietan abian jarri dituela herritarren bizitza hobetzea ekarri duten proiektuak. “Hori guztia motibazio eta ilusio osoarekin egiten dute eta, batez ere, zintzo jokatuta”. Gaineratu duenez, EH Bilduk lortu zuen PP Arabako eta Gasteizko gobernuetara ez iristea. Halaber, zehaztu du aurrekontuen bidez indarrean jarritako 100 neurri baino gehiago EH Bilduri esker egin direla. “Gure motibazioa ez da alderdikoia. Gure lehentasuna da elkartasunean oinarritutako Araba bidezkoagoa egitea, Euskal Herria libre batean”.

Maddalen Iriarte: 2011n Laudion eta Araban abiatu zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an

Bestalde, Maddalen Iriartek gogoratu du “duela 8 urte, Araban eta Laudion ezker soberanistaren olatua altxatzea” lortu zuela eta olatu hori herrialdeko instituzioetara heldu zela eta indar handiz sartu zela. “2011n Laudion eta Araba osoan altxa zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an eta orain daukaguna baino indar handiagoarekin heldu behar da instituzioetara. Sinetsita nago hori horrela izango dela. Kalean nabaritzen hasia den zerbait da”, baieztatu du Legebiltzarreko bozeramaileak.

Era berean, maiatzaren 26an “Araba eredua indartu beharra” dagoela berretsi du. “Hemen, Laudion, ondo dakizue zer den Araba eredua: herri interesak alderdi interesen aurretik jartzea da Araba eredua. Herritarrak babestea, inor bazterrean ez uztea, herritarrek bizi proiektu duina garatu ahal izateko kalitatezko zerbitzu publikoak eskaintzea. Horixe da ezkerreko subiraniston lehentasuna, pertsonak politika publikoen erdigunean jartzea. Zenbat eta EH Bildu gehiago, orduan eta hobeto biziko dira euskal herritarrak. EH Bildu agintean dagoenean edota politiak publikoak baldintzatzen dituenean, herritarren bizi baldintzak hobetu egiten direlako”, gaineratu du Iriartek.

Natxo Urkixo: EH Bildu Laudio bozkatzeak denon artean Laudio egitea da

Azkenik, Laudioko alkateak – eta alkategaiak- EH Bilduren estiloa balioan jarri du. “Hauxe da gure estiloa. Eguneroko lana. Jendearekin batera aritu, gure proposamenak azaldu eta 8 urteotan udalean egindakoaren berri eman. Ez gara hutsetik abiatzen, ez gara zerotik hasten. 2011ko gure motxila eder hura baita gure programaren atal nagusiena, esaten dugunaren froga materiala”, zehaztu du.

Zortzi urteko balantzerik onena programa dela aldarrikatu du Natxo Urkixok. “Bakoitzak baloratu dezan, hori da hain zuzen, laudioarrei proposatu diegun ariketa, esateko modurik onena egitea delako eta EH Bildu bozkatzeak esan nahi du guztion artean Laudio egiten jarraitzea”, azaldu du.

ALBISTEAK

Ruiz de Pinedo: “Vox eta bere bazkideek egindako ilegalizazio mehatxuei erantzuteko aukera daukate euskal herritarrek igandean”

2019-11-08 17:26:00

EH Bilduko Arabako zerrendaburuaren esanetan, “Vox ari da Espainiako eskuinen orkestra zuzentzen eta subiranisten batasunak bakarrik ken diezaioke batuta, Euskal Herriko eta Kataluniako herritarren esku uzteko”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Batzen duen ezkerra gara; are gehiago, Araba ezagutzen dugu eta, gauden lekuan gaudela, herri honen eta pertsonen eskubideak defendatuko ditugu beti”

2019-11-07 17:33:00

Mikel Otero parlamentariak Espainiako eskuin hirukoitza geldiarazteko beharra goraipatu du, berriro ere, igande honetan, horien eserleku kopurua hutsean utzita.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “PPk ez du oraindik argitu VOXekin akordioetara iritsiko den edo ez”

2019-11-06 17:45:00

Arabako hautagaiak defenedatu du, Sanchezek demokrazia defendatzea erabakitzen badu, EH Bildu entzuteko prest egongo dela, baina VOXen kideen bidea aukeratzen badu, "aurrean” izango dituela.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Gure helburua da modu legal, aske eta demokratikoan bozkatzea gure etorkizuna aukeratzeko, baina, hori Espainian kartzelarekin eta errepresioarekin ordaintzen da”

2019-11-05 20:01:00

Arnaldo Otegi EH Bilduko koordinatzaile nagusiak adierazi du Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana dela