Araba

Tuboplast-eko Enpresa Batzordeak agerraldia egingo du Batzar Nagusietan, hitzarmen kolektiboaren negoziazioan enpresak duen blokeoa salatzeko

• Miñaon kokatutako enpresa honetako ordezkariek, EH Bildu-k eta Elkarrekin Arabak gonbidatuta eta soldatak izoztuta bi urte eman ondoren, Ekonomiaren Garapen Batzordean langileen egoera zein den azalduko dute.

| 2019-12-04 09:55:00

Miñaoko Tuboplast enpresako 400 langileek 2017tik soldatak izoztuta dituzte, urte horretan iraungi baitzen euren hitzarmen kolektiboa.

Orduz geroztik, eta hainbat hilabetetan enpresari hitzarmen berri bat adosteko negoziazioei ekiteko eskatuz mobilizazioak egin ondoren, Arabako lantegiko langileen batzordeak agerraldia egingo du bihar osteguna 09:30ean, Arabako Batzar Nagusietan, langileek egun duten lan-ziurgabetasuneko egoera azaltzeko.

Orain arte enpresak atzera bota dituen batzordearen proposamenak, lanaldi-murrizketa, lana, familia eta gizartea bateragarri egitea hobetzen duten neurriak eta hitzarmena gertatutako aldaketetara egokitzea jasotzen ditu: guzti hauek lan-legerian jasota daudenak.

Tuboplast Hispaniako langileen ordezkariak EH Bildu-rekin eta Elkarrekin Arabarekin bildu ziren joan den astean, egoera azaltzeko eta foru ganberako gainerako taldeen aurrean gauza bera egin ahal izateko babesa eskatzeko.

EH Bildu-k eta Elkarrekin Arabak Tuboplasteko langileei babesa adierazi diete hitzarmen kolektibo berri bat eskatzeko.

EH Bilduk zerbitzu sozialen atalean 2,6 milioi euroko igoera planteatu du

Herrietako arreta hobetzeko, adinekoentzako plaza publikoak sortzeko, bazterketa sozialari erantzuteko eta langileen lan baldintzak hobetzeko dira igoera horren helburuak

| 2019-11-29 12:23:00

Arabako landa eremuko arreta hobetzea, adinekoentzako plaza publikoak sortzea, bazterketa sozialari erantzutea eta  egoitza pribatuetako langileen lan baldintzak hobetzea dira datorren aurrekontu eztabaidari begira EH Bilduk ezarri dituen lau lehentasunak. Horrela azaldu du gaur EH Bilduko batzarkidea Claudia Venceslaok. Berak iragarri duenez, Foru Gobernuari arlo horretan 2,6 milioi euroko igoera jasotzen duen proposamena igorriko zaio hurrengo astean. “Proiektuaren aurkezpenean gabezia ugari dituen saila horretatik gainetik pasa zela Foru Gobernua esan genuen eta gabezia horiei erantzuteko aurrekontuetan konpromiso sendoak behar dira”, azaldu du Venceslaok.

Horrela, EH Bilduk 800.000 euro zuzendu nahi ditu zerbitzu sozialen mapa gauzatzeko 20.000 biztanletik beherako udalerrietan, hori baita aurreko legealditik egin gabe gelditu zen ekimen inportante bat. “Gure ustez, herriek autonomia eta subiranotasun handiagoa izan behar dute euren udalerrietan ezarri nahi dituzten errekurtso sozialen gainean landa eremuan bizi diren arabarrak diskriminatuak ez egoteko. Arabako Foru Aldundiak Gasteizko Udalari herrian hainbat zerbitzu sozial garatzeko aurrekontu saila ematen zaion bezala, bestelako udalerrietan gauza bera egin behar dela pentsatzen dugu. Horregatik, euren beharren arabera errekurtsoak abian jartzeko partida bat sortzea proposatzen dugu”, azaldu du EH Bilduko batzarkideak.

Bestalde, Arabako Egoitza Pribatuen Herrialdeko I Hitzarmena sinatzeko milioi euro zuzentzea proposatu du EH Bilduk. Bere aburuz, “lehentasunezko” arazoa izan beharko litzateke egoitza pribatuetan lan egiten duten langileen lan baldintza duinak bermatzea. Era berean, EH Bilduk plaza publiko gehiago sortu behar direla defendatu du. Helburu horrekin 500.000 euroko zuzenketa eta 1,5 milioi euroko konpromiso kredituetan aurkeztuko ditu San Prudentzio egoitzan 50-70 plaza publiko berri egiteko. “Kezka handik ikusten dugu urtez urte nola handitzen diren zerbitzuari lotutako diru laguntzak, hau da, egoitza pribatuetara joateko ematen diren txekeak eta egoera horri buelta eman behar zaio”, esan du Venceslaok.

Azkenik, EH Bilduk bazterketa soziala nabarmendu du. Izan ere, argitaratu berri den FOESSA EUSKADIren II Txostenaren arabera, hurrengo krisi ekonomikoan integratuta dauden 360.000 herritar bazterketan eroriko dira Euskal Autonomi Erkidegoan eta, dagoeneko, 194.000 herritar dauden pobrezia latzean. Hori dela eta, EH Bilduk 300.000 euroko zuzenketa egingo dugu lehen azterketa bat egiteko. Azterketa horrek lekuak eta errekurtsoak definitu beharko ditu, ondoren, hau da, 2021ean garatzeko. Horretarako, miloi bateko konpromiso kreditua jaso da proposamenean.

ALBISTEAK

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

2020-02-26 14:05:00

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

2020-02-25 10:52:00

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

2020-02-21 17:53:00

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.