Araba

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du”

| 2019-10-08 12:01:00

Arabako lehen sektorea babestuko duen eredu bat aldarrikatu du gaur EH Bilduk Aguraingo azokan. Lautadako hiriburuan XIV. Mendetik ospatzen den azokarik ezagunena izan da eta bertan EH Bilduko beste ordezkariekin batera, Iñaki Ruiz de Pinedok parte hartu du. Madrilgo Kongresurako zerrendaburuak bere kezka adierazi du sektorearen egoera. “Aurten larriagoa da egoera: batetik, Brexit-a eta bestetik, Trump-ek ezarri nahi dituen arantzelak. Ardoa, olioa eta gazta bezalako produktuetan eragin zuzena izan dezake”, gogoratu du Ruiz de Pinedok.

Egoera horren aurrean, EH Bilduk tokiko eredu bat defendatzen du, “menpekotasunik gabekoa”. “Lehen sektorean lan egiten dutenentzako lan baldintza duinak bermatu behar ditu, elikagai osasuntsuak eta kalitatezkoak ekoiztu behar ditu eta lurralde kohesionatua mantentzen lagundu behar du. Gaur, inoiz baino ozenago eskatzen diegu instituzioei Arabako herrietan lan egiten dutenak, lurra eta bertako produktuak defenda ditzaten”, nabarmendu du.

Arabako Foru Gobernuak lehen 100 egunak hutsean pasa dituela salatu du EH Bilduk

“Bizikleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”, gaitzetsi du Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak.

| 2019-10-07 12:25:00

Ramiro Gonzalezen gobernuaren lehen 100 egunak “hutsean” pasa dituela salatu du Arabako Batzar Nagusietako EH Bildu taldeko Kike Fdez de Pinedok.

EH Bilduren esanetan, politika eraginkorra izan beharrean, moteltasuna eta geldotasuna izan dira Gobernu honen ezaugarri nagusiak. “Bizkleta estatikoan egoteaz gain, pedalei eragin gabe dago Gobernua”. Kontutan izan behar da Ramiro Gonzalezen izendapena eta inbestidura uztaila hasieran izan zirela eta hiru hilabete igaro direnean ez dugu oraindik gobernu planik ezagutzen. “Ez dugu ulertzen epeen luzamenduak, eta diputatuen agerraldiak urriaren 14ra arte luzatzea”, gaitzetsi du.

Bitartean, ordea, EAJ eta PSEren arteko akordioan argi geratu da lanpostu eta aulkien banaketak izan duela zentralitatea; edukiek, ordea, ez. Araban, behar eta erronka ugari egon arren, bultzatu eta iragarritako akordio bakarra “lotsagarri” gisa definitu du, aurreko astearteko lehen neurri politikoa ekarriz gogora zeinetan talde politikoei 650.000 euro gehiago ematea eta aholkulari kopurua igotzea adostu zuten PNVk, PSEk eta PPk. EH Bilduren ustez, akordio hau PPren onurarako izango da, popularrek aholkulari kopurua bikoiztu baitute. “Argi dago hor mesede egin zaiola PPri zerbaiten truke, izkutuko akordioaren itxurapean. Hau ez da behar dugun politika, hau politikeria hutsa da”.

Konpondu gabeko arazoak eta erronka ugari aurretik

“Eta bitartean, zer dakigu Gobernu programaren inguruan?”, galdetu du Fernandez de Pinedok. Arabak dituen premiazko erronketan aurrerapausurik ez dagoela ikusita, hiru lehentasun jarri ditu mahaiaren gainean EH Bilduk: klima aldaketa, zerbitzu sozialak eta fiskalitatea.

Klima aldaketaren larrialdia dela eta, “informaziorik eta proposamenik ez” duela salatu du Fernandez de Pinedok.

Zerbitzu sozialen beharrei dagokienez, arazo handiak gogoratu ditu: “Dakigun bakarra da adin gutxikoen atalean, kaxoi batean izan dutela Oviedoko Unibertsitaeak egindako txosten independientea. Izan ere, txosten honek Gobernuari koloreak ateratzen dizkio.  Agerian uzten du konpondu gabeko arazo larriak daudela, zerbitzuak gainezka daudela eta zerbitzuak berregituratu behar direla”.

Eta, fiskalitateari dagokionez, ez dago hau sakonki aldatzeko planik. Aldiz, Arabako Diputazioak egin zuen bakarra Bizkaiko Diputazioak iragarritako aldaketa -Atlheticeko jokalariei eta beste batzuei zuzenduta- aztertzea izan zen, beharrezkoa izatekotan gure herrialdean hau ere ezartzeko.

Azkenik, kezkatuta agertu da EH Bildu taldeko bozeramailea orain arte Gobernuak erakutsitako jarrerarekin. Salatu duenez, oztopoak jarri dizkio oposizioaren kontrol lanari, mahaian “erabaki partzail eta alderdikoiak” hartu dituztela argudiatuz: “Oso jarrera harroa erakutsi du, arrabol baten tankera funtzionatuz”.

ALBISTEAK

Tuboplast-eko Enpresa Batzordeak agerraldia egingo du Batzar Nagusietan, hitzarmen kolektiboaren negoziazioan enpresak duen blokeoa salatzeko

2019-12-04 09:55:00

• Miñaon kokatutako enpresa honetako ordezkariek, EH Bildu-k eta Elkarrekin Arabak gonbidatuta eta soldatak izoztuta bi urte eman ondoren, Ekonomiaren Garapen Batzordean langileen egoera zein den azalduko dute.

EH Bilduk zerbitzu sozialen atalean 2,6 milioi euroko igoera planteatu du

2019-11-29 12:23:00

Herrietako arreta hobetzeko, adinekoentzako plaza publikoak sortzeko, bazterketa sozialari erantzuteko eta langileen lan baldintzak hobetzeko dira igoera horren helburuak

EH Bilduren ekimenez, Legebiltzarrak Arabar Errioxa marka berreskuratzeko lan egiteko eskatu dio Lakuari

2019-11-28 18:04:00

Eva Lopez de Arroyabek kritikatu duenez, Errioxako Kontseilu Arautzaileak Arabar Errioxa marka erregistratu zuen 2017an Europan. “Ondorio larriak dituen lurralde eta nortasun baten lapurreta izan zen”.