Araba

EH Bilduko alkatetzek Arabako Foru Aldundiari eskatu diote ez dezala iraganeko akatsik errepikatu tokiko erakundeen finantzaketan COVID 19ren ondorioz

Alkateekin egindako lehen bileran, EH Bilduk Foru Gobernuari aurpegiratu dio inprobisatu egin duela, koordinazio eta informazio falta nabarmena egon dela eta gizarte-zerbitzuen kudeaketa kaotikoa izan dela.

| 2020-04-15 16:39:00

Arabako Ahaldun Nagusiak Arabako Lurralde Historikoko udalekin egin duen lehen bilera "informal eta telematikoan" parte hartu dute gaur eguerdian EH Bilduko alkateek, Trebiñuko Konderriko eta Argantzongo udalek izan ezik. Bilera amaitzean, lehen balorazioa egin dute, eta EAJren Foru Gobernuari eskatu diote iraganeko akatsetan ez erortzeko toki-erakundeen finantzaketari dagokionez. "Oso argi dugu krisi honek gure diru-sarreretan eragina izango duela, baina Arabako Toki Erakundeek dagoeneko erakutsi dugu krisialdi honen ondorioei eraginkortasunez eta erantzukizunez aurre egiteko gaitasun osoa dugula, betiere Arabako Foru Aldundiak gure udalekin lankidetza jarrera badu, baina beti udal autonomia errespetatuz", adierazi du Asparrengo alkate Txelo Auzmendik. EH Bilduk aurreratu duenez, horrelako egoera batean, behar sozialak ugaritu egingo dira, eta ez du lekurik izango ordainketa finantzarioak gastu sozialen aurrean lehenestea, zorra erabiltzea galaraztea edo udalek duten soberakinaren erabilera mugatzea.

Bestalde, EH Bilduko alkateek lehen bilera hau baliatu dute COVID19k eragindako krisi soziosanitarioaren foru kudeaketaren balantzea egiteko. Zentzu horretan, Foru Gobernuari aurpegiratu diote gizarte zerbitzuen kudeaketa guztiz "kaotikoa" izan dela, eta gabezia larriak jarri dituela agerian langile eta material arloan. Informazio eta koordinazio faltarekin ere bereziki kritikoak izan dira, eta etengabeko inprobisazioa antzeman dutela adierazi dute. Horren harira, nabarmendu dute udalek gainezka egin dutela helburu argirik gabeko informazio-eskaera etengabearen ondorioz, jakinarazi gabeko desinfekzio-lanak egin direla edo jada martxan zeuden beste batzuk ordezten zituzten arreta-programak abian jarri direla.

Arabako Foru Aldundiak Trebiñu eta Argantzon ahaztu ditu berriro

Arabako Ahaldun Nagusiak bilera telematiko eta informala egingo du gaur Arabako alkatetza guztiekin, baina ez ditu Trebiñuko eta Argantzongo udalak gonbidatu.

| 2020-04-15 10:09:00

Gaur eguerdian, Arabako Foru Aldundiak bilera telematiko "informal" batera deitu ditu Arabako alkate guztiak, Covid19k sortutako krisi soziosanitarioak eragindako ondorioez hitz egiteko. Foru erakundetik, ordea, alde batera utzi dituzte Trebiñuko Konderriko eta Lapuebla de Argantzongo udalak. Hori dela eta, azken herri horretako alkateak idatzi bat igorri dio Ramiro Gonzalez Arabako Ahaldun Nagusiari, bere ezinegona erakutsiz.

"Duela urtebete baino gutxiago, hauteskunde kanpaina betean, EAJk Trebiñuk muga fosil bat izateari utzi behar ziola esan zuen, herritarrek erabakitzen zuten tokian egon behar zuela, eta ekintzak eskatzen zituztela, ez hitz alferrak. Bada, urtebete geroago, Trebiñutik EAJren Foru Gobernuari eskatzen diogu ekintzak egin ditzala, eta ez hitzak, gure enklabea ez baita irla bat, guk ere pandemia horren ondorioak pairatzen baititugu ", kritikatu dute Pablo Ortiz de Latierro Lapuebla de Argantzongo alkateak eta Ritxar Astegieta Trebiñuko Udaleko EH Bilduren bozeramaileak.

"Ez dugu ulertzen bazterketa hau, bazterketa berri bat. Gu arabarrak gara eta sentitzen gara, Araban bizi gara. Argi daukagu, hain argi geratzen ez dena, edo behintzat eguneroko jarduera instituzionalean ez da ikusten, Arabako Foru Aldundiak “Trebiñu Araba da” leloa sinesten ote duen.

Trebiñu Araban integratzeko helburuarekin bat egiten badugu, borroka gaitezen elkarrekin errealitate bat izan dadin; hasteko, bi udalak eta Arabako gainerako udalak tratatzen ditugu, eta abian jartzen diren ekimen guztien berri ematen digute ", gaineratu dute.

Hori dela eta, garaiz informatuta egotea, Arabako gainerako udalei bezala tratatzea eta bi udalak Koronabirusaren ondorioak arintzeko martxan jartzen diren planetan sartzea eskatu dute.

ALBISTEAK

Toki erakundeen finantzazioan inposatu nahi duten %25eko murrizketa zorrotza arintzeko formula bat proposatuko dio EH Bildu Arabak Foru Gobernuari

2020-05-25 11:47:00

Arabako Finantza eta Toki Administrazio Lurraldeko Kontseiluan planteatuko du salbuespen gisa beherakada hori datozen urteotan banatu ahal izateko aukera, beti ere modu adostuan eta borondatez

Eudelek diru bilketaren beherakadak toki ogasunetan izango dituen ondorioak arintzeko formulei buruz eztabaidatzeari uko egin dio

2020-05-22 09:39:00

Gehienek ontzat jo dute, Arabako Foru Aldundiak Toki Erakundeen finantzazioa ia %25a murrizteko egindako planteamendua, baina EH Bilduren ustez egon badaude beste aukerak

Añanako nekazaritzako ibilgailuei IAT pasatzea erraztea eskatu du EH Bilduk

2020-05-21 11:00:00

Alde bakarretik, oraingo honetan egun, ordu eta leku bakarra eskaini da nekazaritzako ibilgailu guztiak ikuskatzeko.

EH Bildu-k Aldundiari exijitu dio atzeraeraginezko izaerarekin ordain diezaiela Familia Inguruneko Zaintzarako Prestazio Ekonomikoa eguneko zentroen itxierak kaltetutako pertsonei

2020-05-21 07:53:00

Claudia Venceslao: "Aldundia Gizarte Ongizaterako Foru Erakundeko gizarte-langileekin koordinatu behar da. Modu honetan, pertsona kaltetuak Etxeko Laguntza Zerbitzuan sartzen laguntzea baliatuko litzateke"