Araba

Kike Fdez de Pinedo: Araban soilik bi aukera daude, edo betikoak edo EH Bildu

Maddalen Iriarte: “2011n Laudion eta Araban abiatu zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an”

| 2019-05-17 22:00:00

Arabako Ahaldun Nagusia izateko hautagaia Kike Fdez de Pinedok nabarmendu du betiko politiken aurrean alternatiba EH Bildu dela. Gaur Laudioen egin den ekitaldi politikoan izan da eta bertan parte hartu dute Laudioko Alkatea Natxo Urkixok eta Legebiltzarreko bozeramailea Maddalen Iriartek ere bai. “Araban bi aukera daude: betikoen uztarripean jarraitu betiko politikekin eta betikoen mesedetara edo jendarteak eskatzen dituen politikak garatzeko herri sektoreek instituzioen agintea hartu eta herrialde bezala hazten hasi. Zentralizazioaren aurrean, guk gertutasuna eskaintzen dugu; klientelismoaren aurrean, gardentasuna; diskriminazioaren aurrean, berdintasuna; murrizketen aurrean, eskubideak; betikoen aurrean, EH Bildu”, zehaztu du Fdez de Pinedok.

Laudioko EAJk atzo egindako kritikei erantzun die Diputatu Nagusirako EH Bilduren hautagaiak. “Gure beldur dira. Horregatik, bizikleta estatikokoaren aldekoek, dena kontrolatzen jarraitzeko ezer ez aldatzea nahi duten horiek, marmotaren egunaz hitz egiten dute eta gobernatzen ez dakigula eta antzekoak esaten dituzte”.

Zentzu horretan, gogora ekarri du EH Bilduk alkatetza daukala Arabako bederatzi udalerritatan eta horietako guztietan abian jarri dituela herritarren bizitza hobetzea ekarri duten proiektuak. “Hori guztia motibazio eta ilusio osoarekin egiten dute eta, batez ere, zintzo jokatuta”. Gaineratu duenez, EH Bilduk lortu zuen PP Arabako eta Gasteizko gobernuetara ez iristea. Halaber, zehaztu du aurrekontuen bidez indarrean jarritako 100 neurri baino gehiago EH Bilduri esker egin direla. “Gure motibazioa ez da alderdikoia. Gure lehentasuna da elkartasunean oinarritutako Araba bidezkoagoa egitea, Euskal Herria libre batean”.

Maddalen Iriarte: 2011n Laudion eta Araban abiatu zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an

Bestalde, Maddalen Iriartek gogoratu du “duela 8 urte, Araban eta Laudion ezker soberanistaren olatua altxatzea” lortu zuela eta olatu hori herrialdeko instituzioetara heldu zela eta indar handiz sartu zela. “2011n Laudion eta Araba osoan altxa zen olatua indartu behar dugu maiatzaren 26an eta orain daukaguna baino indar handiagoarekin heldu behar da instituzioetara. Sinetsita nago hori horrela izango dela. Kalean nabaritzen hasia den zerbait da”, baieztatu du Legebiltzarreko bozeramaileak.

Era berean, maiatzaren 26an “Araba eredua indartu beharra” dagoela berretsi du. “Hemen, Laudion, ondo dakizue zer den Araba eredua: herri interesak alderdi interesen aurretik jartzea da Araba eredua. Herritarrak babestea, inor bazterrean ez uztea, herritarrek bizi proiektu duina garatu ahal izateko kalitatezko zerbitzu publikoak eskaintzea. Horixe da ezkerreko subiraniston lehentasuna, pertsonak politika publikoen erdigunean jartzea. Zenbat eta EH Bildu gehiago, orduan eta hobeto biziko dira euskal herritarrak. EH Bildu agintean dagoenean edota politiak publikoak baldintzatzen dituenean, herritarren bizi baldintzak hobetu egiten direlako”, gaineratu du Iriartek.

Natxo Urkixo: EH Bildu Laudio bozkatzeak denon artean Laudio egitea da

Azkenik, Laudioko alkateak – eta alkategaiak- EH Bilduren estiloa balioan jarri du. “Hauxe da gure estiloa. Eguneroko lana. Jendearekin batera aritu, gure proposamenak azaldu eta 8 urteotan udalean egindakoaren berri eman. Ez gara hutsetik abiatzen, ez gara zerotik hasten. 2011ko gure motxila eder hura baita gure programaren atal nagusiena, esaten dugunaren froga materiala”, zehaztu du.

Zortzi urteko balantzerik onena programa dela aldarrikatu du Natxo Urkixok. “Bakoitzak baloratu dezan, hori da hain zuzen, laudioarrei proposatu diegun ariketa, esateko modurik onena egitea delako eta EH Bildu bozkatzeak esan nahi du guztion artean Laudio egiten jarraitzea”, azaldu du.

Kike Fdez de Pinedo: hemen eta orain ezkerreko alternatibarik sinesgarriena EH Bildu da

Arnaldo Otegi: “Herri honetako udal edota diputazioetako botere gune guztietatik kanporatu behar da autoritarismoa”

| 2019-05-16 22:28:00

Arabako Ahaldun Nagusia izateko hautagaiak “hemen eta orain ezkerreko alternatibarik sinesgarriena” EH Bildu dela nabarmendu du. Gaur arratsaldean Agurainen izandako ekitaldi politikoan izan da. “Araban, eta bereziki Gasteizen, berdinketa hirukoitza dugu EH Bildu, EAJ eta PPren artean. Betikoen gobernuen aroa  gainditzeko, azken 40 urteotan instituzioak kontrolatu dituzten aroa gainditzeko, ezinbestekoa da ezkerreko botoa eta boto aurrerakoia biltzea aukera gehien dituen alternatiban, hau da, alternatiba sinesgarrienean. Gaur eta hemen, EH Bildu da ezkerreko alternatibarik sinesgarriena”, esan du Fdez de Pinedok.

Bere ustez, “uzta jasotzeko unea heldu da”. Haizea alde dugu azken boladan. Irribar egin dezagun. Uzta jasotzeko aurretik erein behar da eta lurra zaindu. Hori da egin duguna Araban eta Euskal Herrian azken urteetan, horregatik pozik gaude ondo goazelako. Gure pozima: lana, zintzotasuna, koherentzia eta lurraldea eraldatzeko eta hobetzeko motibazioa”, gaineratu du Fdez de Pinedok.

Bestalde, Arnaldo Otegik “eskuina geratzeko konpromisoa” ondo bete duela adierazi du gaur arratsaldean Agurainen egindako ekitaldi politikoan, eta urrats bat harago joan da gaur. “EH Bildutik uste dugu herri honetako udal edota diputazioetako botere gune guztietatik kanporatu behar dela autoritarismoa”.

Euskal herritarren aurrean konpromisoa hartu du EH Bilduko koordinatzaile nagusiak. “Gure botoek, EH Bilduren botoek, trifatxitoko indarrak udal edota diputazioetako botere guneetara iristea ekidingo dute. “Gaineratu duenez, EH Bilduk uko egingo die indar politiko horietako botoei, alkatetzetara edo diputazioetara iristea ahalbidetzen badiote”.

“Araba eredua”-ren defentsa egin du Otegik. “Herri interesak alderdi interesen aurretik jartzea da eredu horren oinarria. Zentzu horretan, gogora ekarri du aurreko legealdian, Gasteizen, EH Bilduk egin zuena Maroto alkatetzatik kanporatzeko, bigarren indarra izan arren, prest egon zelako EAJri alkatetza emateko

Azkenik, EH Bildu Agurainek 2011n hasitako bideari jarraipena emateko beharra azpimarratu du. Orduan Maider Garcia de Vicuñak zuzendu zuen taldea eta gaur Garcia de Vicuñak Raul Lopez de Uralde zerrendaburuari eman dio lekukoa. Azken horrek, aguraindarrek egindako herri programa balioan jarri du. “Gure programa landua eta luzea da, pertsona askoren partehartzearekin eginda, eta garrantzitsuena, betetzeko egin dugun programa da. Partehartzea, gardentasuna eta zintzotasuna dira gure kudeaketaren ezaugarriak”, esan du Lopez de Uraldek.

ALBISTEAK

Errioxako Kontseilu Erregulatzailaren esku dagoen Arabar Errioxako marka berreskuratu dezaten eskatu die EH Bilduk Arabako Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari

2019-09-13 11:07:00

Duela 20 urte, Estatuan erabiltzeko Errioxako Kontseilu Erregulatzaileak Arabar Errioxako marka erroldatu zuen ardogintza eta elikagaiei lotutako produktuak merkaturatzeko eta orain Europara zabaldu du marka horren jabetza